Ei sitä aina jaksa olla freesi,

minä lopahdan ihan täysin joskus ja nykyisin ylenänkensä.
Luin Keskisuomalaisen lyhyitä ja siellä eläkeläinen oli hylkiö.
hän oli väärään aikaan pankissa ja pyykit oli väänaikaan narulla ja me muka tiirailemme naapureitamme,kun ei ole töihin kiire.

25

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin meitä halveksitaan, jopa eduskuntaa myöden, meistä ei neuvotteluissa keskusteluita kuulunut.
      Mutta onhan se kuitenkin niin että hekin vanhaksi tulevat, kuitenkin
      paremmin eväin. Eläkkeet suuret ei me voida uneksiakkaan sellaisesta.
      Yhdessä asiassa olemme tasaveroisia, terveydestä, hyvätuloisetkin sairastelevat.
      Karmanlaki kohdalle voi sattua, niin itkut on ilona..

• oma lehmä ojassa

merihuisku

Yllättävän katkeroituneen naisen olen sinusta huomannut. Onko todellakin ollut sinulle elämä noin kohtuuton, että nyt vasta odotat, että eläkkeemme nousevat johtajien tasolle?

Olet minusta hieman vanhempi, mutta meidän aikaan oli työtä, kun vain viitsi tehdä.

Minun eläkettä pienensi se, että tein paljon töitä välitystoimiston kautta pätkittäin, joista ei ilmeisesti sitten kertynytkään eläkettä, mutta tein tyhmyyttäni osan ilta töistäni (aivan kunniallisia) lasteni verokirjalle, josta ei tietenkään kertynyt myös eläkettä heille, mutta "summarasum", ei minultakaan mennyt veroja liikaa.

Nyt saan riittävästi eläkettä, josta jää hieman säästöönkin, joten veron korotustakaan en vastusta, mikäli sillä saadaan aikaan nuorison työllistyminen ja heille parempi tulevaisuus ja tällä tarkoitan, että yhä vähempi joutuisi eläkkeelle "masennuksen" johdosta.

Entäs tuo haaveilusi johtajien ylisuurista palkoista...mukamas sinulle? Osaatko sinä rakentaa taloja tai siltoja? Olisitko ollut koulussa hyvä, jos olisit päässyt yliopisto tasolle? Minä en osannut. En oppinut edes ruotsinkieltä ja englantikin on unohtunut, vaikka oli siellä vuoden.

Niin...ja tuo..hyvätuloisetkin sairastuu. Totta´maar, mutta kyllä heillä on etuoikeus päästä jonojen ohi saamaan Suomen parasta terveydenhoitoa, sillä ovathan he siitä maksaneet suurimman osan.

Minä vältän lukemista rikkaiden tuloista ja heidän asunnoistaan, mutta kokoomusta kannatan, koska he tukevat yritteliäisyyttä. =perheyritys

Ei mitään tulisi sellaisesta, että kaikille tasan kaikki.

• valitus ällöttää

Ketä meitä täällä halveksitaan, pitäiskö vanhojen olla maailman napoja. Olisit itse kouluttautunut ja pyrkynyt hyvään virkaan, ei tarviis aina muita kadehtia. Tai maksanut yrittäjänä eläkemaksuja, niin olis nyt mistä ottaa. Meidän aikaan oli sentään aina töitä, toista on nykynuorilla. Jos olet nälässä, myy vaikka kesähuvilasi ja autosi, ei sellaisista työtön nykynuori voi uneksiakkaan. Ei ole varaa edes perhettä perustaa kun kaikki on niin epävarmaa.
      Hyvätuloisten sairaudella ilkut, no he maksaa kyllä tosi paljon veroja joilla pidetään yllä terveydenhoitoa. Kyllähän hyvätuloiset on terveempää ja valistuneempaa kansaa, eivät tuhoa terveyttään juopottelulla ja lihavuudella. Niihin näyttää olevan varaa itseään köyhiksi nimittävillä. Jos tulot onkin pienet, on tulonsiirrot sitäkin isommat.
      Omaishoitajille nostan hattua, he tekee pyyteetöntä työtä rakkaudesta ja säästää yhteiskunnan rahoja.

• 23.06

Kiitos naurusta!
        Olihan kuin hevosvetoinen niittokone olisi mylvinyt sivulla.

Onhan meidän kaikessa tärkeydessäänkin ymmärrettävä toisia, niitäkin joilla ei ole mennyt elämä niin kuin ajatus, eikä kovin monilla ole helppoa ollut.
        Työttömyys ja monet muut tekijät ovat vaivanneet maatamme etteivät kaikki ole edes päässeet opiskelemaan.
        Meidän nuoruusaikana ei ollut oppivelvollisuuspakkoa kuin kansakoulun verran ja monilla oli varat ja matkojen pituus esteenä jatko-opintpoja ajatellen.
        Monta muutakin syytä kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta vaikka haluja olisikin ollut.

Olisi paljonkin lisättävää omista elämän vaiheista ja valinnoista, niistä tulisi moniosainen tarina iloineen ja huolineen, ne on eletty ja tässä lämpimässä kodissani olen hyvin tyytyväinen.

• Nyt tuli niin vahvaa tekstiä,että meinasin pullaan tukehtua.
        Ja asiallista kaikenkaikkiaan,laitoin heti plussan.
        Kyllä me saadaan olla onnellisia tästä ihanasta kauniista kotimaastamme.ei sotia,ei puutetta ruuasta,ainakaan täällä maalla,vaikka potun varret paleltuikin.

Kalaa saa järvestä ja tuleva ajokoiranpentukin tois riistaa pöytään,kun joku vain sen kouluttais.
        Olen kerran ampunut haulikolla,ei ollut minun lajini.
        Meillä on toimiva terveydenhoito ja kaikki asiat mallillaan.

Tottakai se omaishoitajuus tuo tunteita pintaan,mutta sekin on vapaaehtoista.Omaishoitajuus ei ole velvoite,joten kun sinulla tilttaa ja olet itse jo hoidon tarpeessa niin apujoukot tulevat taakkaasi kantamaan

• jjoutava

Ihan kurillaan kirjoitan nyt Ritun aloitukseeen vaikka en mualle kirijotakkaan enkä nyt jouva enempi kun olen mökillä ja lähössä maalikyliin. Täälä kakkosasunnossa ei kaikki ole viimosenpäälle ja täällä on aina jotakin kohentamista niin siinä ihmis-suhteisiin ei ehi liikaa keskittymään.

aalikylissä tulee niitä huomattua semmoisia aliarviointeja ja kun ei saisi olla vaatimaton, pitäisi olla ylpeä ja vaatia. Minulle enemmän, tai aivan kaikki.

• Ei se ole meistä pois,että ja kun kirjoittaa toisen ketjuun.
        Minusta se on rikkaus,näin voimme jakaa ajatuksia,mieltymyksiä ja miten kulloinkin elämä meitä kuljettaa.
        Haasteita,elämänmynteisyyttä minä ainakin haluan keskustelupalstalta ja ama on tämän mielipiteen takana

• Ruikutetaan yhdessä

Ei nuorikaan jaksa olla freesi, kun pienipalkkaisena yrittää selviytyä arkimenoista. Omalla kohdallani penninvenytys kesti vuosikymmenet, kahta työtä tehden. Viinaan menevän miehen takia kaikki maksut jäivät minun maksettavakseni. Hyvää tarkoittavat ystäväni olivat neuvoneet, että on vain jätettävä laskut miehelle ja käskettävä hänen hoitaa. Kyllä hän pakon edessä maksut maksaa. Tyhmänä noudatin neuvoa.
      No ei maksanut, mutta piti minut siinä luulossa, että asiat ovat kunnossa. Lopulta sain sitten maksettavakseni asuntolainan, 2 vuoden yhtiövuokrat ja ulosottoon menossa olevat vähittäismaksut.
      Ole siinä freesinä! Maksuhäiriöiden hoitoon meni yli 10 v.

En ikinä enää päästänyt maksuja yliajalle, mutta seuraus omalta kohdalta on yhä, että nyt eläkkeen on riitettävä kaikki talouden menoihin. Onneksi nyt on omat puhelimet, ja minulla ei ole tarvetta autoon. Jos mies ei niitä maksa, on ilman. Ihmeesti hän pystyy nyt maksamaan itselleen tärkeitä maksuja, ja viinalasku kuukausittain on monta sataa euroa. Kätevästi hän ostaa viinakset luotolla ja säilyttää sitten laskuja avonaisessa laatikossa. Toisinaan katson, miten paljon on Alkoon rahaa kannettu. En toki useinkaan, koska on vaikea pysytellä freesinä, kun paha mieli iskee.
      On muuten aika jännä. että minulle aina sanotaan, että heittäisin ukon ulos. Miksi? Joutuisinhan lahjoittamaan puolet maksamastani omaisuudesta eron yhteydessä.

Tällä palstalla kirjoittelee vain hyvin toimeentulevat ja itseensä tyytyväiset eläkeläiset, jotka voivat antaa hyviä neuvoja toisilleen. Virallinen omaishoitaja saa arvostusta osakseen, mutta juoppoa miestä hoitavaa pidetään tyhmänä ja halveksittuna, koska hänen taloudellinen tilanteensa on kurja ja kurjana pysyykin.

Eikä edes yritä pysyä freesinä.

• Minun entinen,siis ensimmäinen mieheni oli ihan huithapeli,meitä oli raskaanakin kaksi hänelle,minä ja hänen jalkavaimonsa jossain rajanpinnassa olisiko ollut Nurmes.
        Exxäni ojitti silloin näitä soita,jotka nyt palautettu luonnontilaan,koska haitat olivat suureenpia,kuin hyöty.
        Tämä suomalainen insinööritaito kulkee jälkijunassa,ensin kokeillaan ja sitten vasta hylätään toimimattomana.

Kyllä nykynuorille pitää hattua nostaa,he jos ketkään työskentelevät hirveiden paineiden alla.
        On huoli työpaikasta,on huoli lapsista.ja jos se ukonrutale vielä on pelkkä kaljaa kittaava sohvaperuna,niin naisena,äitinä oleminen on todella epäinhimillistä.
        Minä piutpaut hujautin sen ukon rutaleen pellolle ja kolmen lapsen yksinhuoltajana pärjäsin,kunnes retkahdin juoppoon työkaveriin ja pullautin tytön sille huithapelille.
        Olin neljänlapsen yh äiti ja hyvin pärjäsin tomeralla mentaliteetillä,kunnes tämä nykyinen astui henkilökohtaisen viehätyspiirini vaikutuspiiriin.Tämä yhteinen liittomme,lapseton mieheni puolelta saa kohta 30v.mittariinsa

• Ruikutetaan yhdessä
        rituliini_38 kirjoitti:

Minun entinen,siis ensimmäinen mieheni oli ihan huithapeli,meitä oli raskaanakin kaksi hänelle,minä ja hänen jalkavaimonsa jossain rajanpinnassa olisiko ollut Nurmes.
        Exxäni ojitti silloin näitä soita,jotka nyt palautettu luonnontilaan,koska haitat olivat suureenpia,kuin hyöty.
        Tämä suomalainen insinööritaito kulkee jälkijunassa,ensin kokeillaan ja sitten vasta hylätään toimimattomana.

Kyllä nykynuorille pitää hattua nostaa,he jos ketkään työskentelevät hirveiden paineiden alla.
        On huoli työpaikasta,on huoli lapsista.ja jos se ukonrutale vielä on pelkkä kaljaa kittaava sohvaperuna,niin naisena,äitinä oleminen on todella epäinhimillistä.
        Minä piutpaut hujautin sen ukon rutaleen pellolle ja kolmen lapsen yksinhuoltajana pärjäsin,kunnes retkahdin juoppoon työkaveriin ja pullautin tytön sille huithapelille.
        Olin neljänlapsen yh äiti ja hyvin pärjäsin tomeralla mentaliteetillä,kunnes tämä nykyinen astui henkilökohtaisen viehätyspiirini vaikutuspiiriin.Tämä yhteinen liittomme,lapseton mieheni puolelta saa kohta 30v.mittariinsa

YH-äidin taloudellinen tilanne helpottuu, kun lapset kasvavat ja lähtevät. Niin kävi meilläkin aikanaan, mutta tämä yksi jäi, huollettava, maksettava, kalliistielävä, velkaa tekevä.

Sinulle tuli muistihäiriö taakaksi ja sen mukana paljon ongelmia, minulla ei toistaiseksi ole sitä pulmaa, hyvin muistaa, että viina on lopussa ja käy alkossa monta kertaa kuussa.

Meillä tulee puoli vuosisataa täyteen, ja niistä varmaan 40 on ollut tätä taistelua jokapäiväisestä leivästä.

• anopin lapset 9

Ruikutetaan yhdessä

Aivan aluksi. Mikä on freesi? Minä tulkitsen sen, että on puhdas itse ja vaatteetkin on puhtaat. Mitäs noista tukasta ja kellosta, näkyykö, vai ei?:))))

Anoppini on (oli) malli esimerkki köyhyydestään huolimatta, että hänen lapsensa oli puhtaissa vaatteissa, koti putsattu päivittäin, ja aivan viimeisen päälle, sillä isoimmat joutuivat auttamaan jo pienestä pitäen kaikessa. Oliko se sitten sitä tuomittua lapsityövoimaa, mutta ainakin sain sieltä miehen, joka on minun mittapuun mukaan ylisiisti.

Luulisi, että "köyhälläkin", mikäli asunto on, niin vesimaksu on sama, käykö pesulla, vai ei. Onko varaa saippuaan? Minun lapsuudessani oli vain sian suolista tehtyä lipeän avulla tehtyä saippuaa. Freesejä mekin olimme??:)))

Oman huolimattoman kotini hoidosta sain kuitenkin mieleeni "papukaija" merkin, kun tyttäreni kertoi, että joku oli bussipysäkillä sanonut hänelle. "Sinä tunnut niin raikkaalta"!? (ei juonut, ei polttanut, mutta suihkussa kävi)

Itse taas koin suurta ylpeyden tunnetta, kun bussipysäkille (jossa olin odottamassa) peruutti auto, jonka kuljettaja kehui minua tyylikkääksi naiseksi??

Suurta häpeää tunsin silloin, kun naapurin "100v, vai 70v"" nainen kyseli (tuntematta miestäni) minulta, että oliko se "poika" sinun??

Kyllä siinä itsetunto karisi nollaan, sillä mieheni on 8 vuotta vanhempi minua.

Joten tällaista tänään muisteloa.

• Ruikutetaan yhdessä kirjoitti:

YH-äidin taloudellinen tilanne helpottuu, kun lapset kasvavat ja lähtevät. Niin kävi meilläkin aikanaan, mutta tämä yksi jäi, huollettava, maksettava, kalliistielävä, velkaa tekevä.

Sinulle tuli muistihäiriö taakaksi ja sen mukana paljon ongelmia, minulla ei toistaiseksi ole sitä pulmaa, hyvin muistaa, että viina on lopussa ja käy alkossa monta kertaa kuussa.

Meillä tulee puoli vuosisataa täyteen, ja niistä varmaan 40 on ollut tätä taistelua jokapäiväisestä leivästä.

Sinua sisko,vaikka Fransasisko meitä tuskin yhdistää olet aarre näillä karjamarkkinoilla.
        Jaksat kantaa elämää,jaksat olla äiti ja vielä huumorintaju tallella,se on jotain,verrattuna tupla hampurilaiseen..

Viestikeju kaikenkaikkiaan on ollut mahtava,ei soraääniä,vain täyttä elämää,näinhän se menee meillä kaikilla,kun näppäimemme suljemme.
        On ihanaa taivaltaa kanssanne ja saada purkaa pahaaoloani
        kiitollisena ama

• anopin lapset 9 kirjoitti:

Ruikutetaan yhdessä

Aivan aluksi. Mikä on freesi? Minä tulkitsen sen, että on puhdas itse ja vaatteetkin on puhtaat. Mitäs noista tukasta ja kellosta, näkyykö, vai ei?:))))

Anoppini on (oli) malli esimerkki köyhyydestään huolimatta, että hänen lapsensa oli puhtaissa vaatteissa, koti putsattu päivittäin, ja aivan viimeisen päälle, sillä isoimmat joutuivat auttamaan jo pienestä pitäen kaikessa. Oliko se sitten sitä tuomittua lapsityövoimaa, mutta ainakin sain sieltä miehen, joka on minun mittapuun mukaan ylisiisti.

Luulisi, että "köyhälläkin", mikäli asunto on, niin vesimaksu on sama, käykö pesulla, vai ei. Onko varaa saippuaan? Minun lapsuudessani oli vain sian suolista tehtyä lipeän avulla tehtyä saippuaa. Freesejä mekin olimme??:)))

Oman huolimattoman kotini hoidosta sain kuitenkin mieleeni "papukaija" merkin, kun tyttäreni kertoi, että joku oli bussipysäkillä sanonut hänelle. "Sinä tunnut niin raikkaalta"!? (ei juonut, ei polttanut, mutta suihkussa kävi)

Itse taas koin suurta ylpeyden tunnetta, kun bussipysäkille (jossa olin odottamassa) peruutti auto, jonka kuljettaja kehui minua tyylikkääksi naiseksi??

Suurta häpeää tunsin silloin, kun naapurin "100v, vai 70v"" nainen kyseli (tuntematta miestäni) minulta, että oliko se "poika" sinun??

Kaiketi olla täydellinen siis toi freesius,tai sinnepäin.Nyt minäkin aloin pohtimaan sanan varsinata merkitystä.
        Toi kannanotto siis,ettei aina jaksa antaa parhaintaan,varsinkaan omaishoitajana,kaiketi tupsahti aivolohkosta esille ja näppäimistö sai sen esille tulemaan.

Minä yritän torjua Alzheimeriä ja aivojen kapasiteetia kuormitan,koska näen sen tuhontuoman vierailun päivittäin.
        Alzheimer on niin hiipivä sairaus,ei sitä muistilääkkeet paranna,ehkä hidastaa

• Ruikkis
        anopin lapset 9 kirjoitti:

Ruikutetaan yhdessä

"Freesi" nyt on yksinkertaisesti RAIKAS.
        Hyvin levännyt, hyvillä mielin, puhdas ja raikas.

Pelkkä puhtaus ei vielä riitä.

• kauhistunu vanhus

Mitäs sanotte tähän ?

Nykyisin reptit on sähköisinä, tasna viikko sitten vein sydän lääkkeet uusittavaksi viimesillä paperi reseptinä,
      ne otti ne pois,
      ja sanoi että ensi manantaina on lääkkeet apteekissa,
      kuinka ollakkaan meni aptekkiin kysymään lääkkeitä
      EI OLLU tullu lääkemääräystä,
      kyllä sydän hyppäsi kurkkuun, kotona on vielä 3 päivä lääkkeet pitkäaikais nitrot, joita piää ottaa aamuin illoin,
      on tämä vanhaksi tulo vaikeeta, p e l o t t a va a ,,,,
      kuinka meidän käy kun ei enää ole paperi reseptejä emmekä muista mitä lääkkeitä me syömme,
      kuinka osaamme enään uusia sähköiset reseptit joita emme edes näe,
      jos en saa lääkkeitä kuolen muutamassa päivässä

• Apteekki uusii ja aina sanoo,kun lääkemääräys,siis resepti täytyy uusia.minulla tämä sähköinen ollut käytössä siitä asti,kun se tuli markkinoille.
        Se on hyvä systeemi,mieheni lääkkeet hain viimeviikolla Siuron apteekista,kun Linnavuoren kämppää kävin putsaamassa liioista huonekaluista.
        sinä voit hakea vaikka Inarista lääkkeesi vain vilauttamalla sairausvakuutuskorttia.
        Tämä on meillä turvatakuu,kaiketi se toimii myös EU maissa,sitä en tiedä saisinko lääkkeeni esimerkiksi Kreikassa,jos joku tietää olisi mukavaa saada infoa

• resepti.

• resepti.
        rituliini_38 kirjoitti:

Apteekki uusii ja aina sanoo,kun lääkemääräys,siis resepti täytyy uusia.minulla tämä sähköinen ollut käytössä siitä asti,kun se tuli markkinoille.
        Se on hyvä systeemi,mieheni lääkkeet hain viimeviikolla Siuron apteekista,kun Linnavuoren kämppää kävin putsaamassa liioista huonekaluista.
        sinä voit hakea vaikka Inarista lääkkeesi vain vilauttamalla sairausvakuutuskorttia.
        Tämä on meillä turvatakuu,kaiketi se toimii myös EU maissa,sitä en tiedä saisinko lääkkeeni esimerkiksi Kreikassa,jos joku tietää olisi mukavaa saada infoa

Netistä tämäkin:

"Jos potilas aikoo ostaa lääkkeen muualta kuin Suomesta, hän tarvitsee kirjallisen lääkemääräyksen. Silloin sähköisestä lääkemääräyksestä voidaan vastaanotolla laatia lääkärin allekirjoittama kirjallinen jäljennös. Jotta samalla lääkemääräyksellä ei voisi ostaa lääkkeitä kahteen kertaan, tietojärjestelmä estää tällaisen sähköisen lääkemääräyksen toimittamisen Suomessa automaattisesti."

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?type=1/news_id=14593/Paperiresepti vain poikkeustapauksiin

• kauhistunu vanhus
        resepti. kirjoitti:

@kauhistunu vanhus

" eReseptin yhteydessä potilas saa mukaansa paperitulosteen, jota kutsutaan potilasohjeeksi. Potilasohjeessa on kerrottu määrättyjen lääkkeiden nimet ja annosteluohjeet"

http://www.seututerveyskeskus.fi/public/default.aspx?nodeid=36828

Olen hakenu monet sähköiset reseptit, EN KOSKAA ole saanu tulostetuja lääkeluetteloa, nyt vasta kun kauhissani kyselin että kuinkavannhus muistaa edes milloin lääkkeitä pitää uusia, nii terveyskeskus apulainen selitti että pitää pyytää apteekista luettelo ja sitä seurata,
        nyt pyysin luettelon eikä sieltä löytyny yhtään tärkeitä sydän lääkkeitä ,
        pitkäaikais nitrot loppuu justiisa ja jos ensaa niitä ajossa mä kuolen koviin tuskaliseen olotilaan
        kuolema ei edes tuu heti vaan tuskallista olotilaa pitää ensin kokea enkä tiedä kuinka kauan ennku hegitys loppuu,
        siis kuolema tulee kitumalla, muutamassa päivässä,

oliko terveyskeskuksella tahallista unohtaa lääkkeitten uusiminen, oliko tarkotu tai toive ttä kuolisin ku en huomaa lääkkeitten loppuvan,
        jää kysymys merkki suuri ??????

• kauhistunutko
        kauhistunu vanhus kirjoitti:

Olen hakenu monet sähköiset reseptit, EN KOSKAA ole saanu tulostetuja lääkeluetteloa, nyt vasta kun kauhissani kyselin että kuinkavannhus muistaa edes milloin lääkkeitä pitää uusia, nii terveyskeskus apulainen selitti että pitää pyytää apteekista luettelo ja sitä seurata,
        nyt pyysin luettelon eikä sieltä löytyny yhtään tärkeitä sydän lääkkeitä ,
        pitkäaikais nitrot loppuu justiisa ja jos ensaa niitä ajossa mä kuolen koviin tuskaliseen olotilaan
        kuolema ei edes tuu heti vaan tuskallista olotilaa pitää ensin kokea enkä tiedä kuinka kauan ennku hegitys loppuu,
        siis kuolema tulee kitumalla, muutamassa päivässä,

oliko terveyskeskuksella tahallista unohtaa lääkkeitten uusiminen, oliko tarkotu tai toive ttä kuolisin ku en huomaa lääkkeitten loppuvan,
        jää kysymys merkki suuri ??????

kauhistunut.

Sinulla ei ole kaikki lääkkeet sähköisenä reseptinä jos niitä sydänlääkkeitä ei ole siinä luettelossa.

Otahan se mukaasi ja mene tarveyskeskukseesi selvittämään asia ja pyydä tarkistamaan mitä lääkeitä Sinun pitää käyttää, mitkä ovat muuttuneet ja mikä on todellinen lääkityksesi.

Minullakin oli monta vanhaa reseptiä ja pyysin lääkäriä laittamaan uudet reseptit e reseptinä ja kaikki vanhat pois.

Asialle terveyskeskukseen! Mene heti.

• olen kauhissani

rituliini,,

niihän se pitäisi olla MUTTA ku ei ollu tullu lääkemääräystä

nyt huomenaamua pitää mennä kyseleen missä viipyy uusiminen,

• Ei siitä tule mitään infoa kotiin,se uusiminen näkyy siellä koneella.Apteekki tosin veloittaa pari euroa siitä uusimisesta.
        Älä ota paineita,kyllä asia hoituu.Sinä voit myös itse nähdä koneeltasi kuinka paljon sinulla lääke kapasiteettia käyttämättä jos niin haluat
        Apteekki neuvoo kyllä

• pelottaa avuttomuus
        rituliini_38 kirjoitti:

Ei siitä tule mitään infoa kotiin,se uusiminen näkyy siellä koneella.Apteekki tosin veloittaa pari euroa siitä uusimisesta.
        Älä ota paineita,kyllä asia hoituu.Sinä voit myös itse nähdä koneeltasi kuinka paljon sinulla lääke kapasiteettia käyttämättä jos niin haluat
        Apteekki neuvoo kyllä

kiitos tiedosta,,

apteekissa EI näkyny mun lääkkeitten uusintaa,
        sanottiin ettei ole uusittu vielä vaikka yli viikko sitten olin pyytäny, uusimaan

• näin mie teen

Jokaisen terveyskeskuksen yhteydessä on kai terveyshoitaja, Meillä ainakin sellainen uusii sähköiset reseptit kun jonottaa ja soittaa hänelle.
      Näin pitää tehdä hyvissä ajoin ennen lääkkeiden loppumista. Sieltä menee suoraan tiedot apteekkiin, eikä lääkekatkoa tule.

• pyramidi ek.

Kylläpä kävikin nopeesti täällä nyt reseptin uusinta, soitin kello 10-11 uusimalla yhden reseptin,, vähän ennen kahtatoista tuli ilmoitus viestillä puhelimeeni, että ok, uusittu on. Kerran viikossa on meillä tuo uusinta-aika, yleensä soitan ajoissa, kun saa joskus varautua kahdeksaan päivään. Ja tuokin on hyvä, kun uusinnasta saa puhelimeen ilmoituksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2886
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1288
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      911
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      892
    Aihe