Kalliosaari mökki

Kai2

Suunitellaan uuden mökin rakennusta vanhan tilalle. Hinta-arviot ja mökkien hinnat aika kovia mitä ihmiset on maksaneet.
Itsellä tarkoitus tehdä kahden veljen ja Isän kanssa mahdollisimman paljon itse.
Perustus pilariharkoilla kalliolle ei 1000 euroa enemmän maksa, kalliosaari c ilman saunaa kuljetettuna vajaa 35 te, huopakate, rännit ym:t 2000 e, sähkötyöt jollain tutulla 2000e(sähköt tulee jo vanhaan mökkiin, joka purettaisiin), takka ja piipun muuraus varmaan ulkopuolisena työnä 3000 euroa, keittiö Ikeasta 2000 euroa, maalit, öljyt jne 1000e. Vessaa, suihkua, viemäreitä ei tule saareen ja vesi kannetaan. Pitäisi jäädä maksimissaan 50 000 euroon vaikka, joku arvioni heittäisi härän pyllyä vai onko vielä joku merkittävä kustannus mitä en laskenut?

16

1375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+8

Me ollaan tehty mökki "pitkästä", ja hinta on noin 50.000€. Eli voi pitää paikkansa, jos itse teette. Teettäminen on nykyisten verojen ja maksujen kanssa niin pirun kallista.

• Olethan varmistanut kunnalta, että sinne on edes mahdollista saada rakennuslupa uudelle mökille? Niin ei nimittäin aina ole, etenkin jos saari on pieni.

Laskelmista puttuu ainakin:

- rakennuslvan saantiin vaadittavat arkkitehdin tekemät asemapiirustukset
      - perustusten lujuuslaskelmien teettäminen ammattilaisella
      - vastaavan rakennusmestarin palkkio
      - viranomaiskatselmusten kustannukset (maksavat enemmän saaressa kuin mantereella)
      - "mökkipaketin" kuljetuskustannukset saareen (helposti muutama tonni)

Jos itse osaatte tehdä perustukset jne. sen verran hyvin että rakennusvalvonta ne hyväksyy, niin tuskin tuo budjetti 10.000 € enempää on alakanttiin.

• Kai2

Kuljetus saareen lienee yksi iso ongelma. Jäitä pitkin paikallisten avustuksella olisi halvin, mutta jäätalvista ei tiedä, joten kalliimpi lauttakuljetus voi tulla kyseeseen.

Kysymykseni oli enemmänkin tiedustelevat, että unohdanko uuden mökin kustannusten takia alkuunsa, kun välillä kuulee näistä 2000e/m2. Tuollainen 50-60ke pysyy vielä jossain kohtuudessa.

Saari on iso ja rakennuslupaa on reilusti jäljellä.

Kiitoksia asiallisista vastauksista.

• 20+18

Ainakin yhden lauttakuskin tiedän, joka ottaa 500€/tunti, ja jos matka ei ihan tolkuttoman pitkä ole, niin parissa tunnissa vie jo paljon tavaraa. Kannattaa vaan katsoa saaressa paikat valmiiksi, että kaikki varmasti mahtuu.

Perustuksissa onkin aika kova homma, niitä pitää tehdä aika paljon näihin pakettimökkeihin, kun niissä on alapohjan tavara sen verran ohutta.

• Joonas..

Itse tein Kallioiselle saarelle Kontion 50 m2 Nallehuvilan Puuosatoimituksella. Itse tehtynä 35000 euroa koko hoito kuljetuksineen ( kuljetin kamat itse saareen)ilman sähköjä.

• rakentajainssi

Kannattaa varautua kertomaan pakettihinta kahdella, jos itse tekee.

-Tuo 35k€ on hinnastohinta? Se nousee yllättävästi.

-Vesikattoon 2000 euroa menee likimain ränneihin ja kattoturvaan. Alushuopa palahuopa läpivientitiivisteet räystäspalat harjapalat peltilistat kiinnitystarvikkeet maksaa huomattavasti enemmän.

-pilarianturoita tullee jopa 40 kpl. Kuivabetoni 5-7 tonnia, raudoitus, harkot, harkkolaasti 1-2 tonnia, muottipuutavara...

-takka ja piippu; ainakin tonni lisää jos muurarin ottaa paikalle

-eristeet? ylä- ja alapohja yhteensä 2000-3000

-sähköt varmaan 3000-4000

-"rakennuttajan littera"; rahdit, suunnittelu, lupa, työkaluhankinnat, pientarvikkeet, konevuokrat

-maalit öljyt sun muut huomattavasti enemmän, jos maalataan sisältä ja ulkoa ja vedetään myös terassit

Nämä jotain ajatuksia, en jaksa tarkemmin purkaa. Muutaman tuoreen hankkeen kokemuksella voin julistaa että sitä rahaa menee aivan hitosti. Juuri kävin rautakaupassa hakemassa saumalaastilastan. Kaikki muut hyllyn työkalut varmaan löytyy jo!

• Joonas..

Kyllä se 35000 euroa oli se koko hinta. Eli mökki valmiiksi siihen hintaan itse tehtynä. Vielä tulisi hintaa lisää sähköistä ja keittiön kaapeista,mutta sähköt teen itse aurinkopaneeleilla. Kuten sanoin tein kaiken itse.

• Kaarlo.

1000€ / neliö on oikea summa. Maalaustyöt teet itse niin tuossa pysyy.

• Laske 2500e/m2

kun saareen rakennat. Jos menee alle sen niin sehän on vaan mukavaa. Todennäköisesti ei mene. Jo saareen roudaaminen vaatii lastaa-pura-lastaa-pura - jumppaa joka on miestyötä. Sinne ei Kooraudan kuljetusta saa.

• Hjkfhhfhgf
        Laske 2500e/m2 kirjoitti:

kun saareen rakennat. Jos menee alle sen niin sehän on vaan mukavaa. Todennäköisesti ei mene. Jo saareen roudaaminen vaatii lastaa-pura-lastaa-pura - jumppaa joka on miestyötä. Sinne ei Kooraudan kuljetusta saa.

kontion netti listassa kun lukee hinta 22k€ niin siihen päälle huovat, saaritoimitus eli pienet paketit ja kuljetukset lapista etelään ym. niin hups kontiolle pitää maksaa 28k€ kun osat on vasta parkkipaikalla lähimpänä saarta.

• lkjsaKLSJAkl
        Hjkfhhfhgf kirjoitti:

kontion netti listassa kun lukee hinta 22k€ niin siihen päälle huovat, saaritoimitus eli pienet paketit ja kuljetukset lapista etelään ym. niin hups kontiolle pitää maksaa 28k€ kun osat on vasta parkkipaikalla lähimpänä saarta.

Kyllä minulle ainakin Kontio toimitti listahinnalla ihan yhteysaluslaiturille asti, eli toimitukseen kuului myös kuljetus.

• Kai2

No saaressa mökkeily ja tontti on meille tuttua ja vuosikymmenien ajalta, joten logistiikka on tuttua. Hidasta ja on usein se raskain vaihe.
      Pystytys tulisi pilariharkoilla, jotka maksaa pari euroa pala byggmaxissa ja kuivabetonikaan ei säkiltä paljon maksa, toki pilareita ja betonia menee kohtuullisen paljon, mutta ei niihin montaa tuhatta euroa saa menemään.
      Kalleimmat työvaiheet missä apuna olisimme niissäkin olisi sähköt ja takan ja piipun muuraus. Kaiken muun todennäköisesti tekisimme itse.
      Mökkipaikkakunnalla meillä on paljon tuttuja, joten uskoisin, että kuljetuksen, sähköt ja muurauksenkin saisimme jonkun pailallisen kanssa sovittua.
      Eli edelleen uskoisin, että jos paketin hinta on saareen rahdattuna 35ke, se on pystyssä korkeintaan 50ke:n. Kaiken ei tarvitse olla heti täydellistä ja sisustettua.
      Työkaluja ja koneita meillä on valmiina reilusti.

• 1+14

Se saareen tavaroiden roudaus on ihan oma lajinsa, mutta minä en sitä pahana pitänyt, otin lähinnä liikunnan kannalta. Me vietiin kyllä paljon talvella, ja itse silloinkin. Ei edes ehdotettu kuorma-autokuskille perille vientiä.

• Kari N.

Missäs suunnalla paikka on?
        Etelä-Savossa saimaalla saat lauttakuljetuksen 500€ jossa nosturi kiinteästi. Täällä suunnalla ei maksella rantaruotsalaisten kusetus hintoja.

Lisäksi Mikkeli, Sulkava, Juva, Anttola, Ristiina, Puumala akselilla löytyy sähkömiehet ja rakennusmiehet 15€ tunti hintaan. Kerro jos voin olla avuksi.

• Kai2

Mökki on täällä "länsirannalla" rantaruotsalaisten lähellä. Uskoisin kyllä, että täälläkin hyvänä jäätalvena mökkipaketti saadaan paikallisten avustuksella traktorilla saareen.
      Sähkömiehiäkin varmaan löytyy jostain tuttavapiiristä ja muurauskin hoidellaan halvempaa kautta.

• fiskpinn

Soita rantaruottalaiselle "Udde" Åbergille Nauvoon. Itse sain koko paketin rantaan edullisesti ja tarpeeksi pitkälle kalliolle, ettei kastunut. Kun lastaa mahdollisimman paljon kamaa pelkän mökkipaketin lisäksi (esim. betonia, lautaa ja pattinkia) mitä aina tarvitsee mökillä, niin pääsee loppujen lopuksi ihan halvalla.

T. Rantaruottalaisen palveluja käyttänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2092
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      402
      1916
    3. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1370
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1337
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1273
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1005
    7. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      957
    8. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      952
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      254
      948
    10. 131
      868
    Aihe