Mikä näistä?

neuvoja123

Harkinnassa uusi kamera ja kuvauskohteena koirat jotka vaihtavat asentoa joka toinen sekunti. Mitä suosittelette onko alla olevista rahalle vastinetta?
NIKON D3100
Nikon d5100
Nikon d3200

Canon 700D...?

Saa ehdottaa muitakin malleja näistä:-) Nykyään käytössö 1100D joka on aika onneton tähän tarkoitukseen.

15

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjdfhgj

      Aluksi miettisin on ongelma rungossa vaiko huonossa objektiivissa.
      Mitä objektiivia käytät 1100d:ssä? Kuvaatko kenties sisällä 18-55 objektiivilla?

    • ghdvqfqh

      Jos et noin yksinkertaisesta tehtävästä 1100D:llä selviä, et selviä muillakaan. Suurin pullonkaula voi olla objektiivit. Huono valovoima ja hidas tarkennus.

      1100D on kyllä joiltakin ominaisuuksilta vajokki, mutta niin on noi D3x00:tkin.
      Muut mainitut on hieman parempia.

    • Vinkki-Ville
    • käytössö?

      Tilanne ei ilmeisesti parane runkoa vaihtamalla.
      Objektiivia vaihtamalla saisit ehkä kirkkaamman etsinkuvan, ei paljon muuta merkittävää.
      Mulla on ”koirankuvaus” objektiivina Samyang 85mm.

      ”1100D joka on aika onneton tähän tarkoitukseen”
      Kerroppa terkemmin mikä tuossa on onnetonta?

      mutu arvauksia:
      – kamerasi ei osaa lukea ajatuksiasi
      – tarkennus ei onnistu/et osaa tarkentaa
      – et osaa hallita syväterävyysaluetta (aukko/tarkennusetäisyys)
      – valoa ei ole riittävästi, yrität kuvata hämärässä ilman salamaa
      – kuvaat liian pitkilä valotusajoilla
      – tarvitset hyvän tekosyyn uuden kameran hankkimisen

    • ...

      Tässä taas joku uusavuton joka ei varmaankaan viitsi/osaa lukea edes kameran käyttöohjetta jotta selviäisi laitteen ominaisuudet vaan kuvittelee kameran osaavan ottaa hyviä kuvia itsestään...

      Osta esim. 25 tonnin Leica tms. niin varmaan saat parempia kuvia. ;-D

    • hgfhfh

      Ed. vastaajien kanssa samaa mieltä: vika on käyttäjässä, ei kamerassa.

    • vika on

      Kyllä se vika on kamerassa jos:
      – kamera ei ymmärrä/tee mitä omistaja haluaa
      – tarvitaan tekosyy uuden ostoon

      Leica on niin hyvä, että sellainen kannattaa ostaa vaikka ei tarvitse kameraa.

      • neveragainnnnn

        On taas mukavaa tekstiä.. No ehkäpä olen sitten aivan paska kuvaaja - kenties. Saan tarkkoja liukekuvia mutta tuntuu että kamera on jokseenkin hidas. Luulin että kehitys olisi mennyt semmoiseen suuntaan että kamera tarkentaisi nopeammin mutta näin ei kaiketi ole. Anteeksi kysymykseni, kiitos näistä vastauksista jotka tuntuivat vaan aika pahoilta.. Tuostakin tulee varmasti jokaiselta oma viesti vielä " tuntuu pahalta " kun eihän täällä saa tunteakaan mitään. Jaa a vaikka olisinkin niin vitun typerä, miksi ei voida puhua niin, kuin itselleen haluaisi puhuttavan? Ei vitussa. Ei suomessa.


      • tekosyitaostaakamera...
        neveragainnnnn kirjoitti:

        On taas mukavaa tekstiä.. No ehkäpä olen sitten aivan paska kuvaaja - kenties. Saan tarkkoja liukekuvia mutta tuntuu että kamera on jokseenkin hidas. Luulin että kehitys olisi mennyt semmoiseen suuntaan että kamera tarkentaisi nopeammin mutta näin ei kaiketi ole. Anteeksi kysymykseni, kiitos näistä vastauksista jotka tuntuivat vaan aika pahoilta.. Tuostakin tulee varmasti jokaiselta oma viesti vielä " tuntuu pahalta " kun eihän täällä saa tunteakaan mitään. Jaa a vaikka olisinkin niin vitun typerä, miksi ei voida puhua niin, kuin itselleen haluaisi puhuttavan? Ei vitussa. Ei suomessa.

        " tarvitset hyvän tekosyyn uuden kameran hankkimisen"

        Hehe:D Ois mukava tuntee ihmisenä nää juntturat! Mää en tarvii mitään vtun tekosyitä siihen hankinko uuden kameran vai en:Dd Whats the big deal? Tää suoli24 on varmaan aika tosi juttua teille, ihan täpöissä huuteleevat " tarviit tekosyyn ostaa uuen " hehe:Dd vtun köyhät - teiän mottoihin kuuluu varmaan tää pappa betalar- jolle länkytätte tekosyitä ostaa uuen nokian:D Saa olla ylpee kun ei oo tätä ongelmaa, olikin vaan tiedon puute mutta teillä... Jotain vakavempaa. Säälittävää.


      • vika on
        neveragainnnnn kirjoitti:

        On taas mukavaa tekstiä.. No ehkäpä olen sitten aivan paska kuvaaja - kenties. Saan tarkkoja liukekuvia mutta tuntuu että kamera on jokseenkin hidas. Luulin että kehitys olisi mennyt semmoiseen suuntaan että kamera tarkentaisi nopeammin mutta näin ei kaiketi ole. Anteeksi kysymykseni, kiitos näistä vastauksista jotka tuntuivat vaan aika pahoilta.. Tuostakin tulee varmasti jokaiselta oma viesti vielä " tuntuu pahalta " kun eihän täällä saa tunteakaan mitään. Jaa a vaikka olisinkin niin vitun typerä, miksi ei voida puhua niin, kuin itselleen haluaisi puhuttavan? Ei vitussa. Ei suomessa.

        Eikö olekin ihan kivaa kun kertoo kameeran olevan ”aika onneton tähän tarkoitukseen” ja luulee, että muut palstallaosaavat arvata ettei kamera olekaan onneton vaan objektiivi tarkentuu liian hitaasti.

        Eli aloittaja ”itselleen haluaisi puhuttavan” niin että on mahdollisimman vaikea arvata mistä on kysymys.

        Jos etsit kamera objektiivi yhdistelmää joka tarkentaa mahdollisimman nopeasti niin miksi et mainitse asiaa kyvymyksessäsi?
        Netistä voit helposti itse tarkistaa kunkin kameramallin tarkennusnopeuden joten turhaan sitä tällä palstalla kierosti arvauttelet muilla.

        Olen edelleen sitä mieltä, että vika on kameran takana, ei kameran onnettomuudessa, mutta sinä et sitä tietysti pysty myöntämään.
        Ota herne pois nenästä ja tarkista netsistä esim noiden alussa mainittujen NIKON D3100, Nikon d5100, Nikon d3200 ja Canon 700D...? kameroiden tarkennusnopeus ja minkälaisessa valaistuksessa ne pystyy tarkentamaan.
        Ikävä kyllä tulet huomaamaan, että kameran rungon vaihto ei tuo parannusta koirakuviisi mutta onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen tulkoon autuaaksi omalla uskollaan. Paljon järkevämpää olisi opettaa koira pysähtymään kunnes sen isäntä ehtii tarkentamaan.


      • otasepaapoisperseesta
        vika on kirjoitti:

        Eikö olekin ihan kivaa kun kertoo kameeran olevan ”aika onneton tähän tarkoitukseen” ja luulee, että muut palstallaosaavat arvata ettei kamera olekaan onneton vaan objektiivi tarkentuu liian hitaasti.

        Eli aloittaja ”itselleen haluaisi puhuttavan” niin että on mahdollisimman vaikea arvata mistä on kysymys.

        Jos etsit kamera objektiivi yhdistelmää joka tarkentaa mahdollisimman nopeasti niin miksi et mainitse asiaa kyvymyksessäsi?
        Netistä voit helposti itse tarkistaa kunkin kameramallin tarkennusnopeuden joten turhaan sitä tällä palstalla kierosti arvauttelet muilla.

        Olen edelleen sitä mieltä, että vika on kameran takana, ei kameran onnettomuudessa, mutta sinä et sitä tietysti pysty myöntämään.
        Ota herne pois nenästä ja tarkista netsistä esim noiden alussa mainittujen NIKON D3100, Nikon d5100, Nikon d3200 ja Canon 700D...? kameroiden tarkennusnopeus ja minkälaisessa valaistuksessa ne pystyy tarkentamaan.
        Ikävä kyllä tulet huomaamaan, että kameran rungon vaihto ei tuo parannusta koirakuviisi mutta onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen tulkoon autuaaksi omalla uskollaan. Paljon järkevämpää olisi opettaa koira pysähtymään kunnes sen isäntä ehtii tarkentamaan.

        Mitä vittua se teille kuuluu mikä mun mielestä on onneton tässä tapauksessa jos kysyin obko rahalle vastinetta tai mitään kehitystä tapahtunut kys kameroissa?:D hehe :D " opeta koira pysähtymään että kerkeää tarkentamaan" VOIVITTU:DD älä mene pätemään näitä oppejas muille ainakaan:Dddd koirilla yleensä ei oo tapana osata olla paikoillaan tässä ns laukassa, se vaan tahtoo mennä eteenpäin, oliko se joku liikerata vai maanvetovoima vai? Hehe:Dd vitun älyköt


      • kys kameroissa
        otasepaapoisperseesta kirjoitti:

        Mitä vittua se teille kuuluu mikä mun mielestä on onneton tässä tapauksessa jos kysyin obko rahalle vastinetta tai mitään kehitystä tapahtunut kys kameroissa?:D hehe :D " opeta koira pysähtymään että kerkeää tarkentamaan" VOIVITTU:DD älä mene pätemään näitä oppejas muille ainakaan:Dddd koirilla yleensä ei oo tapana osata olla paikoillaan tässä ns laukassa, se vaan tahtoo mennä eteenpäin, oliko se joku liikerata vai maanvetovoima vai? Hehe:Dd vitun älyköt

        Ihanko tosissasi väität kyseleväsi täällä ”onko rahalle vastinetta tai mitään kehitystä tapahtunut kys kameroissa?”
        Jos tosiaan niin on niin sääliksi käy, mutta auttaa en voi.

        Oletko huomannut kehitystä tapahtuneen omassa kys kamerassasi?


    • Canonisti minäkin

      Osa vika on kyllä rungossakin. Tuon 1100D:n säädöt ovat valikkojen takana, joita peruskuvaajan on hyvin vaikea ymmärtää. Eli ergonomia on /C:stä.

      Opettele käyttämään rungon aika- ja aukkosäätöjä sekä valitsemaan oikea herkkyys. Jos se tuntuu vaikealta, niin vaihda kameraan, jossa on säädöt fiksummin näkyvissä.

      Kittusuttu on huono. Itse olen ne heittänyt roskikseen, jos rungon mukana on pakkomyyty sellainen. Yllä mainittu f/1.8 85 mm on oikeasti hyvä objektiivi, joten se on yksi mahdollisuus. Sen lisäksi tarvitset jonkun kelvollisen normaali primen.

      • entinen tonnisatanisti

        Mitä säätöjä tarkoitat? Eikös nuo perus aika, aukko ja herkkyys säädetä ihan sillä rullalla? Minusta ei ole kovin vaikea ymmärtää, että herkkyyttä säätäessä pitää painaa ISO-nappia, ja M-tilassa vaihdella aika- ja aukkosäädön välillä jollain toisella napilla. Oliko se Av /- tms., en muista enää kun olen jo oman tonnisataseni myynyt pois.


    • kovin vaikea

      Meitä on kahdenlaisia harrastelijoita. Toisilla vika on aina kamerassa (säädöt on vaikeita tms), minulla se on kameran takana jos kuva epäonnistuu (useimmiten laiskuus ja huolimattomuus).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe