Iloisena ensimmäiseen neuvolaan -lopputulos keskeytynyt keskenme

Ollakki vai eikö

Menin aamulla hyvillä mielin ensimmäiseen neuvolaan. Rv 9 2. Minulla on kaksi lasta ennestään. Näissä raskauksissa pelkäsin keskenmeno/tuulimunaa ja kaikkea mahdollista. Ajateltiin että tämä on viimeinen lapsi. En pelännyt tällä kertaa, kun aikaisemmat raskaudet olivat menneet hyvin. Heti alkuun tarkistettiin ultralla onko kaikki hyvin. No, ei ollut. Sikiö vastasi 7 jotain ja sykettä ei näkynyt.

Olin lukenut näitä kauhujuttuja paljon. Ja pelännyt. Jotenkin sitä ei siltikään ajatellut, että omalle kohdalle sattuisi. Pääsin onneksi suoraan lääkärille ja sain lääkkeet joilla kohtu saataisiin tyhjäksi. Esilääkkeen sain heti ja keskiviikkona laitan loput, jolloin vuodon pitäisi alkaa. Itkeskelin sairaalassa kävellessäni paikasta toiseen. Sumuista. Itkin kun lääkäri ultrasi ja totesi alkion kuolleeksi.

Olin ajatellut, ettei keskenmeno satttuisi näin pahasti jos omalle kohdalle tulis. Mutta mä oon ihan rikki. Pystyn vain makaamaan sängyssä. Ja toimia ruumisarkkuna. Kamalaa. Kyllä tämän kuukauden aikana oli ajatellut kaikkea. Suunnitellut ja haaveillut. Odottanut. Yhtäkkiä ei olekaan mitä odottaa. Yksi pieni hetki ja koko ensi vuosi saikin uuden suunnan.

Vaikeaksi asian tekee se, että raskauksia olen odottanut vuoden ja lopulta vasta hoidoilla alkaneet. Nyt mulla olis clomit tosin odottamassa. Ensin vain pitäis odottaa niitä menkkoja, ja tietenki tämän raskauden päättymistä lopullisesti. Yhden keskenmenon voin vielä kestää, mutta kolmatta...jos seuraava yritys päättyy taas keskenmenoon, saa lapsenteko jäädä. Tämä on hirvittävän raskasta!

Miten olette päässeet yli keskenmenoista? Oletteko saaneet uusia keskenmenoja?

Voimia kaikille.

3

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemus...

      Keskeytynyt keskenmeno oli 02/13. Todettiin nt-ultrassa rv 11 1. Sain myös lääkkeet ja kotona tein tyhjennyksen. Menkkoja ei näkynyt eikä kuulunut sillä mulla muutenkin epäsäännöllinen kierto ja pco-diagnoosia taustalla. Ennen tätä raskautta söin teroluteja.
      Viimein aloitin terolutit kp 67 tuosta tyhjennysvuodosta jotta saisin "kuukautisvuodon" tulemaan, ja tulihan se viimeinkin. Sitten aloitin myös clomit, jotka olin saanut keskenmenon jälkeen lapsettomuuslääkäriltä, sillä hän oli sitä mieltä että terolutit oli mulle väärä lääkitys.
      No, heti ekasta clomi-kierrosta tärppäsi ja nyt poika on vähän päälle 4kk vanha. Keskenmeno on kyllä mielessä edelleen, mutta enää se ei tunnu niin pahalta, ja olen ajatellut asian niin, että sen kuuluikin mennä kesken, että tämä alkio ei olisi ollut elinkelpoinen. Olihan se kauhea järkytys kuulla keskenmenosta kun mitään oireitakaan ei ollut ja raskautta oli yritetty vuosi.
      Mutta uskon että kaikella on tarkoituksensa. Ja olen entistä onnellisempi pojastamme joka selvisi 9kk mahassani ja syntyi potrana poikana 3970g.

      • Apmm

        Kiitos vastauksesta. Odottelen tässä vuodon alkamista. 1,5 tuntia sitten pistin lääkkeet (4kpl) alakautta. Tuli sellainen olo, että näinkö tämä nyt sitten päättyy... Olin ajatellut, kuinka symnyttäisin tämän lapsen, viimeiseni. En kuvitellut sen tapahtuvan näin. Vessanpönttöön...

        Toisaalta helpottaa ajatella että tämä on pian ohi. Voi keskittyä selviytymiseen. Eihän tämä nyt oikeasti niin paha juttu ole. Kohtukuolema tai km myöhäisemmillä viikoilla olis ollut paha paikka oikeasti.

        Kun nyt vuoto alkais vaan ja kaikki menis hyvin... Mua on auttanut paljon muiden kokemusten lukeminen netistä. En ole yksin.


    • kaikella tarkoitus?

      Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa rv 10 ja rv12 ja kolme elävänä syntynyttä lasta. Keskenmenot lapsien välissä. Keskeytynyt keskenmeno on ihan uusimpien tutkimusten mukaan mahdollisesti samaa sarjaa raskausmyrkytyksen kanssa (sama perussyy)...vaikean raskausmyrkytyksen kokeneena sanoisin, että mieluummin keskeytynyt keskenmeno kuin henkeä uhkaava raskausmyrkytys. Tämän vuoksi en ole sitten jäänyt ihan hirveästi suremaan keskenemenoja. Olen ajatellut, että ehkä ne säästivät henkeni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe