kuuntelijat kertovat että ihanasti Jumalaa ylistävän, uskovia lohduttavan ja rohkaisevan hengellisen kuorolaulun lisäksi Lapin vanhimmat ovat arvostelleet rukouspiirejä.
Rukouspiiri tarkoittaa suomeksi sitä, että ryhmä kristittyjä tulee yhteen kantamaan esirukouksissa omia ja muiden asioita Jumalan eteen.
Jeesus Kristus sanoo, että missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.
Rukouspiirilläinen, valitse nyt Herran Jeesuksen seura tai Lapin väärien opettajien harhat - jatka hiljaisuudessa yhteistä rukousta muistaen myös esikoislestadiolaisuuden vanhimmat, lähetysmiehet ja saarnaajat, tai lopeta Jumalan avukis huutaminen.
Ratkaisu on tässä jokaisen rukouspiiriin osallistuvan kohdalla henkilökohtainen päätös, noudattaako Jumalan Sanan ohjeita vai vanhinten kieltoja ja käskyjä.
Odotan mielenkiinnolla, mitä Herra Jeesus tämän "Lapin vanhinten" sukupolven kanssa tekee. Tekee, jos sitä Häneltä pyydetään.
Rukouspiiri
21
415
Vastaukset
- sanankuulija
Herra Jeesus, tule avuksemme näissä seuroissa, älä anna hajottavien voimien tuhota herätysliikkeemme kirkkoyhteyttä. Anna lähetysmiehillemme voimaa ja taitoa vastustaa tällaista työtä.
Herätä seurakunta tukemaan niitä muutamaa lähetysmiestämme, jotka vielä jaksavat olla raittiissa apostolisessa hengessä.
Jersuksen nimeen, aamen- rudiini
Aamen!
- teu,
rudiini kirjoitti:
Aamen!
Aamen , minäkin sanon , mutta haluan sanoa vielä että tämä kaikk oli nähtävissä jo 1998 , jolloin oli samoja törppöjä remmissä. en sano paremmin ..
ePaimen Kiitos sinulle kun olet jaksanut lukea ja kuunnella meidän hätää.
Kiitos myös Jumalalle että Hän on kuullut Rukouksiamme jotka olemme
Täältä Hänelle lähettäneet. Vai että me saamme GP:n .ja OM: ja HG:n
mielestä Rukoilla vain , Isä meidän.,
Kuinkahan he luulevat että heihin kohdistuva rukous silloin toteutuisi .
hävettää kuunnella tuommoisia puheita , Eikö Ruotsin Lapin miehet voi
ottaa asioita siten ettei meille tule mieleen ,että nyt siellä puhuu Calvin ,
se reformoitu uskonpuhdistaja , jonka jälkeen oli paljon ruumiita sveitsissa
No ehkä asaia pikkusen selvii kun kerron että CALVIN sai Erasmukselta niin
tärkeitä virikkeitä ,, LUTHER oli jo joutunut sanaharkkaan tämän Rottedamilaisen
kassa , Myös Cavinin tutustuminen Lutheriin .1528 ei saanut tuulta purjeisin
vaan CALVIN LUKI lakinsa JA 1532 HÄN SAI LAITIETEEN LISENSSIAATIN
Arvon . harastukseksi luki Humanitääriä , ja Teologiaa steekeeksi sitten hän
koetti josko Luther yhtääheltyy ,, ja teki pesäeron katoliseen kirkkoon eli
paavin valtaan ..sekäöän ei petrannut heidän välejään .
Calvinin poistuttua pariisista , hän vältti Lutherin kannattajien sodan jossa
Zwingli kuoli , Calvin kulki erimaissa ja saapui Sweitsiin Jossa uskonpuhdistaja
Farel , piti hänen tuloan sinne Jumalan viestinä ..Heidät kuitenkiin karkotettiin
maasta , ja jotkut pässit Pyysivä takauisun ,1541 Sen jälkeen vasta PAHOJA
TAPAHTUI .
KERRON SIITÄ SITTEN kun olen käynyt kaupassa . - muuttis
rudiini kirjoitti:
Aamen!
Aamen!
- teu,
teu, kirjoitti:
Aamen , minäkin sanon , mutta haluan sanoa vielä että tämä kaikk oli nähtävissä jo 1998 , jolloin oli samoja törppöjä remmissä. en sano paremmin ..
ePaimen Kiitos sinulle kun olet jaksanut lukea ja kuunnella meidän hätää.
Kiitos myös Jumalalle että Hän on kuullut Rukouksiamme jotka olemme
Täältä Hänelle lähettäneet. Vai että me saamme GP:n .ja OM: ja HG:n
mielestä Rukoilla vain , Isä meidän.,
Kuinkahan he luulevat että heihin kohdistuva rukous silloin toteutuisi .
hävettää kuunnella tuommoisia puheita , Eikö Ruotsin Lapin miehet voi
ottaa asioita siten ettei meille tule mieleen ,että nyt siellä puhuu Calvin ,
se reformoitu uskonpuhdistaja , jonka jälkeen oli paljon ruumiita sveitsissa
No ehkä asaia pikkusen selvii kun kerron että CALVIN sai Erasmukselta niin
tärkeitä virikkeitä ,, LUTHER oli jo joutunut sanaharkkaan tämän Rottedamilaisen
kassa , Myös Cavinin tutustuminen Lutheriin .1528 ei saanut tuulta purjeisin
vaan CALVIN LUKI lakinsa JA 1532 HÄN SAI LAITIETEEN LISENSSIAATIN
Arvon . harastukseksi luki Humanitääriä , ja Teologiaa steekeeksi sitten hän
koetti josko Luther yhtääheltyy ,, ja teki pesäeron katoliseen kirkkoon eli
paavin valtaan ..sekäöän ei petrannut heidän välejään .
Calvinin poistuttua pariisista , hän vältti Lutherin kannattajien sodan jossa
Zwingli kuoli , Calvin kulki erimaissa ja saapui Sweitsiin Jossa uskonpuhdistaja
Farel , piti hänen tuloan sinne Jumalan viestinä ..Heidät kuitenkiin karkotettiin
maasta , ja jotkut pässit Pyysivä takauisun ,1541 Sen jälkeen vasta PAHOJA
TAPAHTUI .
KERRON SIITÄ SITTEN kun olen käynyt kaupassa .""teu ""
Tuli toinenkin reissu . tässä meni nyt 4-5 pv.
Kun Calvin oli haettu takaisin , 1541 hän perusti varsinaisen ::Reformoidun
Kirkon seurakunta järjejestyksen . Kun sen toteuttaminen aiheutti vastutstusta
Calvin nbäki siinjä vauin KAPINAA JUMALAA TAHTOA VASTAAN , jonka
tulkki katsoi olevansa . Kukisti säälimättä vastarinnan ja vakiinnutti asemansa.
Calvin oli LAKILISENSSI AATTI ja vain harrasteeksi Hum. ja Teologiaa .
Calvin oli tiedemihenä uskonpuhdistajista etevä. hänen esiintymisensä ja ajatus oli terävää ,selvää ankaraa ja johdon kukainen ,Ja oli saanut vaikutteita , Marrti,
Lutherilta ..Bucerilta ja osittain Zwingliltä
jatkan
. - teu,
teu, kirjoitti:
""teu ""
Tuli toinenkin reissu . tässä meni nyt 4-5 pv.
Kun Calvin oli haettu takaisin , 1541 hän perusti varsinaisen ::Reformoidun
Kirkon seurakunta järjejestyksen . Kun sen toteuttaminen aiheutti vastutstusta
Calvin nbäki siinjä vauin KAPINAA JUMALAA TAHTOA VASTAAN , jonka
tulkki katsoi olevansa . Kukisti säälimättä vastarinnan ja vakiinnutti asemansa.
Calvin oli LAKILISENSSI AATTI ja vain harrasteeksi Hum. ja Teologiaa .
Calvin oli tiedemihenä uskonpuhdistajista etevä. hänen esiintymisensä ja ajatus oli terävää ,selvää ankaraa ja johdon kukainen ,Ja oli saanut vaikutteita , Marrti,
Lutherilta ..Bucerilta ja osittain Zwingliltä
jatkan
."" teu ""
Uskonpuhdistuken toisen päämuodon "revormoidun " kirkon teologian , ja pani enemmän painoa Jumalaan kaikkivaltiaseen kuin Hänen Rakkauteensa ja kehit-
ti opin =>armonvaklinnasta eli predestinaattiosta äärimmilleen opettaen , että Jumala on määrännyt muutamat autuuteen , toiset kadotukseen . Jumalan kunnian on
kirkastuminen onm kristityn päämäärä . Ehtoollisopissa opetti , että uskovainen hengellisesti , mutta SILTI TODELLISESTI TULE OSALLISEKSI kRISTUKSEN
ruumiissa ja veressä . Käytti Raamattua kirjaimellisena auktoriteettina ..
Calvinin koko katsanto tapa oli lainomainen ja vaati kristityiltä toimintaa . Jumalan
palveluksessa ,,hylkäsi kaikki , mitä Raamattu ei nimenomaan käskenyt . Tästä
syystä tehtiin nkirkkojen sisustu koruttomAKSI .
Seurakunta järjestyksestä ja kirkkokurista säätivät hänen 1541. antamat kirkonasetukeset ne oli Ecclesiastiquen Valtiosta riippumattomat .
Sen johdossa oli kaksi virka kuntaa , kunnianarvoisa seura johon kuuluivat
Kaupungin papit ja uskonnon opettajat ..ja konsistori . johon kuului papit
12 maallikkoa .
Kaiken lainen ylellisyys oli kielledtty näetelmä ,pelit ,tanssit. olivat ehdottomasti
kielletty , tätä tuki valtio ja tapaINVALVONNALLA JA ANKARILLA KURILLA
ja rangaistuksilla ,,
Calvin vaIKUTUS uskonpuhdistukseen Revormiessa "oli Rankassa alankomaissa
Skotlannissa , jonkin verran Englannin , ja siitä käsin Ameriikkaan , Calvinin katrsantrotapa on vaikuttanut
vaikuttanut yhteikunnallisen katsanntokantaan ja siten vapauteen Talouselämään. - ainokaarina1
rudiini kirjoitti:
Aamen!
Aamen...
- ainokaarina1
ainokaarina1 kirjoitti:
Aamen...
tämä väärässä välissä.Sorit.
Minä en tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei. Kerron kumminkin miten itse suhtaudun rukoilemiseen. Meillä on joka päivä tapana lukea jotain päivän-sanakirjaa ja siinä kannamme vuorotellen kaikkia rukousaiheita Herralle. Viimeiseksi siunaamme toisemme Herran siunauksella siihen päivään.
Sen lisäksi meillä on Raittiusseuralla joka keskiviikko klo 12.00 rukoushetki. Meitä on siellä piskuinen lauma, mutta siinä luetaan joku psalmi ja sitten jokainen rukoilee, joka kokee sillä tavalla. Meillä kaikilla on usein omia ja läheisten aiheita, mutta myös netin ja kännykän välityksellä tulee aiheita ja pyyntöjä, minä ainakin tunnen velvollisuudekseni rakentaa rukousalttarin , jos joku on sitä pyytänyt.
Tätä en kertonut siksi, että joku pitäisi minua itseäni esilletuovana. Toin siksi, että ymmärrän sanan meitä ohjaavan syvemmälle rukouselämään.- .ePaimen
Annat käytännön esimerkin, miten tämä sielujemme vihollisen pelkäämä rukouspiiri toimii kaikessa hiljaisuudessa. Tällaisessa yhteisessä asioiden kantamisessa rukouksin Herran eteen on valtava voima, ja joskus saamme aivan nähdä, miten rukousvadtaukset virvoittavana siunauksen sateena palaavat taivaan kirkkaudesta tänne arkisen elämän keskelle.
Missä om paljon rukousta, siellä on paljon siunausta. Missä on vähän rukousta, siellä on vähän siunausta. Missä ei ole laisinkaan rukousta, siellä ei ole laisinkaan siunausta. Kiittäkää joka tilassa!
- Jeesuksen nimessä
sanankuulija kirjoitti 24.6.2014 klo 07:58
"Herra Jeesus, tule avuksemme näissä seuroissa, älä anna hajottavien voimien tuhota herätysliikkeemme kirkkoyhteyttä. Anna lähetysmiehillemme voimaa ja taitoa vastustaa tällaista työtä.
Herätä seurakunta tukemaan niitä muutamaa lähetysmiestämme, jotka vielä jaksavat olla raittiissa apostolisessa hengessä. Jeesuksen nimeen, aamen"
Aamen.
___
Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki, kuule meitä Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen nimessä. Taivaallinen Isämme, me uskomme mitä sanassasi lupaat, sinä annat sen mitä me Poikasi Jeesuksen nimessä sinulta
anomme.
Anna uskonvanhistusta niille jotka vielä epäilevät Jeesuksen uhrin riittävyyttä omalle kohdalleen, tai ovat kääntäneet epätoivoissaan katseensa itseensä ja alkaneet etsimään itsestään sitä vanhurskautta joka kelpaisi Jumallalle. Sinussa Jeesus Kristus on meidän syntiemme sovitus. Sinussa on meidän vanhurskautemme pyhyytemme ja puhtautemme, täydellisenä kuten Jumala vaatiin. Kallis on Jeesuksen veren hinta. Älkäämme koskaan pitäkö halpana sitä lahjaa, jonka Jumala meille antaa raskaan uhrinsa perusteella,
armosta, uskon kautta, ilman omia toitä. Kun Kristuksen vanhurskaus on sinun vanhurskautesi, niin silloin olet Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.
Joh. 15:3-4 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat.
Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Joh. 15:6 Jos joku ei pysy minussa,
niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; j
a ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Joh. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä,
niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
Joh. 15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.- muuttis
Jeesuksen nimessä Aamen. Kiitos Jeesus että olet tullut meille tieksi, totuudeksi ja elämäksi!
Anna viisautta ja voimaa saarnaajille vastustaa eksytystä! Armahda meitä!
Tapahtukoon Sinun tahtosi!
- Resistenssi
Teidän rukouksenne pitäisi olla vain ja ainoastaan :
Oi Herra lainaa viisautta jotta välttää pirun kavaluutta....- uytre
Jossainpäin Suomea rukouspiirissä kilvoitellaan kuka tietää enempi...olipa eräs mies kertonut ,että meidän emäntä tietää kaiken raamatusta.kyllä tälläiset raamattupiirit saakin loppua...
- voi ihmisparkaa
uytre kirjoitti:
Jossainpäin Suomea rukouspiirissä kilvoitellaan kuka tietää enempi...olipa eräs mies kertonut ,että meidän emäntä tietää kaiken raamatusta.kyllä tälläiset raamattupiirit saakin loppua...
uytre Rukoile parannuksen armoa. Jeesus tahtoo pelastaa sinut kadotuksesta.
- voi ihmisparkaa
Oo sisinä omavanhurskaus per'keleen eksyttämä ihmisparka. Noinko vähän sitä välität siitä mitä Kristus kärsi sovittaakseen sinut Jumalan kanssa, ja antaakseen syntisi anteeksi. Noin siinä sitten käy kun omavanhurskautta rukitaan viikkotolkulla, nämä Kristusta tuntemattomat fanaatikot käyvät kohta Kristittyjen päälle, kuten kerran Turussa tapahtui. Herra meitä kaltaisiltasi varjelkoon.
- U.S.A.
.ePaimen
Kerrankin täysipäinen ja täyttä asiaa oleva avaus.
Enemmän Raamattua ja vähemmän keksittyjä tiukkoja sääntöjä jotka harventavat seurakunnan rivejä rankalla kädellä - Jeesus opettaa:
Matteus 6:5-8: "Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
- tehkää parannus
Etkö tiennyt että pakanat eivät rukoile, eivät muuten farisealaisen statuksen omaavat esikoislestadiolaisetkaan rukoile, kuin hädässään. Mutta muita Jeesukseen uskovia he kyllä halveksivat pilkkaavat ja tumitsevat vanhan luontonsa
mukaan, kuin jumalattomat ikään, ilman synnintuntoa.
1.tess 5: 15. Katsokaat, ettei joku pahaa pahalla kosta, vaan noudattakaat hyvää, sekä keskenänne, että jokaista kohtaan.
16. Olkaat aina iloiset.
17. Rukoilkaat lakkaamatta.
18. Kiittäkäät kaikkein edestä; sillä se on Jumalan tahto teistä Kristuksessa Jesuksessa.
19. Älkäät henkeä sammuttako.
20. Älkäät prophetiaa katsoko ylön.
21. Koetelkaat kaikki, ja pitäkäät se mikä hyvä on.
22. Välttäkäät kaikkea, mikä pahaksi näkyy.
Getsemaneen liittyen Jeesus käski valvomaan ja rukoilemaan, etteivät joyutuisi kiusaukseen. Uskon, että se rukous on ainakin jokaiselle tarpeellinen?- viidesääni
http://www.youtube.com/watch?v=5WElFFznmbU
Kuunnelkaamme kunnioituksena Jumalalle hoosianna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924667
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?843942Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1473661Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152635Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1322582- 432151
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282067Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261840Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717- 881709