Moi
Oletteko mistä ja millaisia LED spotteja hankkineet?
Etsinnässä kohtuuhintaiset ja hyvännäköiset upotettavat spotit keittiön baaritason yläpuolelle.
Hintahaitari on aika laaja alle 20e - 50e/kpl.
LED spotit
7
309
Vastaukset
- masentaja
Pistä halogenille tarkoitetut GU10-kannalla olevat valaisimet ja niihin vain led-lamput. Joskus se ledikin sammuu ja sitten on kiva, että lamppuja saa uusia. Lisäksi valinnan varaa itse lampussa on enemmän (värilämpötila, teho)...
Ne, mitä olen katsonut ovat nimenomaan GU10 kannalla.
Halvin on 13,43e/kpl ja GU10 LED:t maksavat alkaen 8e/kpl.
Ei siinä itse "valaisimelle" jää paljon hintaa.
Onneksi nuo lamput (polttimot) kuuluvat hintaan.
- älätilaasuomesta
Ebayssa postikuluineen 2 euroa alk.
- valopäää
Kannattaisi led-valaisimet hommata ennemmin 12 voltin systeemillä. Eli MR16 kannalla.
Muuntajaksi riittävän suuri 12 voltin tasavirtaa (DC) antava muuntaja. Eikä sitten mikään rautasydänmuuntaja joka antaa liian suuria jännitteitä pienillä tehoilla ja polttaa ledit.
Muuntaja mitoittaa vielä niin että lamppujen yhteenlaskettu teho on korkeintaan 80 prosenttia muuntajan nimellistehosta. Silloin se muuntaja kestää "isältä pojalle".
Ebaystä sitten tilaa sopivat led-polttimot. Värilämpötila kannattaa valita sopivaksi ja värintoistokin (CRI) saisi mielellään olla yli 80 (100 on maksimi).
Led-lamput maksavat ebayssä muutaman euron kappaleelta. Välttämättä ei satu ensimmäisellä kertaa valonväriltään tyydyttävää lamppua. Mutta ei se niin vakavaa ole kun heittää roskiin ne polttimot ja tilaa toisia tilalle. Suomen hinnat ovat noin 4-5 kertaa kovemmat joten halvemmaksi tulee silti kuin suomalaisen liikkeen kautta ostaa.MR16 ei ole kanta
Muutama muukin asia kannattaa huomioida:
- Valovirran määrä (usein ilmoitetaan yläkanttiin)
- Valokuvio (monesti taskulamppumainen)
- Avautumiskulma
- Himmennys (jos onnistuu, niin millä ehdoilla)
Ebay-lamppujen ongelma on, että ovat monesti keskenäänkin erisävyisiä. Kamala katsella .
Kannattaa valita kunnollinen muuntaja esim.Meanwell-merkkinen.
- Raksalyyli
http://www.powerset.fi/r60
Ei pärjää halogeenikanta polttimo räpellykset noille.
Käytin noita omakotitaloni olkkarissa, kylppärissä jne. ja toimii. Himmennettäviä
ja välonsävyltään tosi hyviä. Vieläpä kotimaisia joka mielestäni iso plussa jos nyt ei väkisin halua ulkomaisia verkkokauppoja lihottaa. Näissä toimii jopa takuut.
Ulkomailta kun tilaat et tiedä mitä saat. Palauttaminen ja takuuhommat noissa liian vaikeita ja kalliita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634