LED spotit

Moi

Oletteko mistä ja millaisia LED spotteja hankkineet?

Etsinnässä kohtuuhintaiset ja hyvännäköiset upotettavat spotit keittiön baaritason yläpuolelle.

Hintahaitari on aika laaja alle 20e - 50e/kpl.

7

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentaja

      Pistä halogenille tarkoitetut GU10-kannalla olevat valaisimet ja niihin vain led-lamput. Joskus se ledikin sammuu ja sitten on kiva, että lamppuja saa uusia. Lisäksi valinnan varaa itse lampussa on enemmän (värilämpötila, teho)...

      • Ne, mitä olen katsonut ovat nimenomaan GU10 kannalla.

        Halvin on 13,43e/kpl ja GU10 LED:t maksavat alkaen 8e/kpl.

        Ei siinä itse "valaisimelle" jää paljon hintaa.

        Onneksi nuo lamput (polttimot) kuuluvat hintaan.


    • älätilaasuomesta

      Ebayssa postikuluineen 2 euroa alk.

    • valopäää

      Kannattaisi led-valaisimet hommata ennemmin 12 voltin systeemillä. Eli MR16 kannalla.

      Muuntajaksi riittävän suuri 12 voltin tasavirtaa (DC) antava muuntaja. Eikä sitten mikään rautasydänmuuntaja joka antaa liian suuria jännitteitä pienillä tehoilla ja polttaa ledit.

      Muuntaja mitoittaa vielä niin että lamppujen yhteenlaskettu teho on korkeintaan 80 prosenttia muuntajan nimellistehosta. Silloin se muuntaja kestää "isältä pojalle".

      Ebaystä sitten tilaa sopivat led-polttimot. Värilämpötila kannattaa valita sopivaksi ja värintoistokin (CRI) saisi mielellään olla yli 80 (100 on maksimi).

      Led-lamput maksavat ebayssä muutaman euron kappaleelta. Välttämättä ei satu ensimmäisellä kertaa valonväriltään tyydyttävää lamppua. Mutta ei se niin vakavaa ole kun heittää roskiin ne polttimot ja tilaa toisia tilalle. Suomen hinnat ovat noin 4-5 kertaa kovemmat joten halvemmaksi tulee silti kuin suomalaisen liikkeen kautta ostaa.

      • Suomessa hinnat ovat kyllä kovat, jopa yli 50e kappale!


      • MR16 ei ole kanta

        Muutama muukin asia kannattaa huomioida:
        - Valovirran määrä (usein ilmoitetaan yläkanttiin)
        - Valokuvio (monesti taskulamppumainen)
        - Avautumiskulma
        - Himmennys (jos onnistuu, niin millä ehdoilla)

        Ebay-lamppujen ongelma on, että ovat monesti keskenäänkin erisävyisiä. Kamala katsella .

        Kannattaa valita kunnollinen muuntaja esim.Meanwell-merkkinen.


    • Raksalyyli

      http://www.powerset.fi/r60

      Ei pärjää halogeenikanta polttimo räpellykset noille.

      Käytin noita omakotitaloni olkkarissa, kylppärissä jne. ja toimii. Himmennettäviä
      ja välonsävyltään tosi hyviä. Vieläpä kotimaisia joka mielestäni iso plussa jos nyt ei väkisin halua ulkomaisia verkkokauppoja lihottaa. Näissä toimii jopa takuut.

      Ulkomailta kun tilaat et tiedä mitä saat. Palauttaminen ja takuuhommat noissa liian vaikeita ja kalliita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe