Tilannekatsaus

29 §

Kunnan nettisivujen informaatio (kuntalaisten informointi kunnan asioista) vaihteeksi 0 joten kysytään TAAs näillä sivuilla mikä on tilanne esim. soten suhteen?

Selänteessä jatketaan ja käräjöidään siinä sivussa vai..?

"Kuntalaki 17.3.1995/365

29 § Tiedottaminen

Kunnan on tiedotettava asukkailleen kunnassa vireillä olevista asioista, niitä koskevista suunnitelmista, asioiden käsittelystä, tehdyistä ratkaisuista ja niiden vaikutuksista. Kunnan on laadittava tarvittaessa katsauksia kunnan palveluja, taloutta, ympäristönsuojelua ja maankäyttöä koskevista asioista. Asukkaille on myös tiedotettava, millä tavoin asioista voi esittää kysymyksiä ja mielipiteitä valmistelijoille ja päättäjille.
Milloin kunnan tehtävä on annettu yhteisön tai säätiön hoidettavaksi, kunnan on sopivin tavoin tiedotettava asukkailleen yhteisön tai säätiön toiminnasta."

15

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qWAER

      Mitä väliä kuntainfoilla kun viimeisimmässäkin 5/2014 kj kertoilee mitä sun sattuu todellisuuden ollessa ihan toinen? Attendon lakimiehille kunnan johtaminen siirtyi muutenkin kun tonttu nimen sopimukseen meni allekirjoittamaan.

    • Kusessa ollaan

      http://kulttuurikarsamaki.files.wordpress.com/2012/03/juhlavuosi.jpg

      Valtioneuvoston
      8.5.2014 tekemä päätös tulee Kärsämäen kunnan tekemän päätöksen tilalle.
      Päätös tarkoittaa, että Kärsämäen kunnalla ei ole ollut oikeutta irtaantua
      Selänteestä eikä ole ollut oikeutta tehdä sopimuksia palvelujen tuottamisesta
      ulkoisen palveluntuottajan kanssa. Allekirjoitettu sopimus ei siten siirry
      Selänteelle. Valtioneuvoston päätöksellä on siten todettu toimivallan puuttuminen ja Kärsämäki vastaa itse sopimukseen liittyvistä vastuista.

      http://www.karsamaki.fi/dynasty/kokous/2014357-11.HTM

      http://www.karsamaki.fi/dynasty/kokous/2014356-7.HTM

      Siinäpä ne tärkeimmät (ei sanaakaan kuntalaisille edellisistä). Kusessa ollaan ja jos täällä kunnan asioista puhutaan sensuuri iskee.

    • tärrkiä ois

      se eänestyskopissa lumeron valinta, se ois meleko tärkiä osata valita ehdokaista se henkilö joka osaa luottamustehtävässään sanoa sanat " jaa mutta myös ei" oikeaan aikaan oikeassa ajassa ja perustella em selvästi eikä soperrella irtopisteitä itselleen kerätä lähtemällä veronkiertäjien kelkkaan!

      • Noinkohan?

        Melko korkealle päässyt juoksupoikia jotka sanoo poikkeuksetta JAA vaikka äö on tasolla jossa tekevät puolueelleen suurta vahinkoa joka kerta kun avaavat suunsa. Vastaavasti listoilta on tippunut juuri niitä jotka syyllistyvät käyttämään omia aivojaan äänestämällä EI. Viimekauden jälkeen siitä nähtiin esimerkkejä. Korkeasti koulutettujen ohi meni täydellisen osaamattomia jopa tyhmiksi luokiteltavia joojoo-miehiä aateuskollisuuden ansiosta. Valtuusto on kuntalaisten näköispatsas ja sen perusteella kärsämäen väestö on..no on mitä on.


    • Pelko perseessä

      Hyvävelit meni lehden sivuilla kuorossa huutamaan että jos me ei saada Attendoa leikataan. Syyttely ja uhkailu sai välittömästi jatkumonsa.

      Päitä tippuu mutta ei niiden jotka kunnan kuseen ajoi. TK:n alasajolla piti kunta pelastaa ja kuntalaisten vastustamiselle naurettiin ja ylikäveltiin eikä mikään muutu. Myrskyn edellä on tyyntä. Leikataan ja Attendo-farssi jatkuu mutta sitä ei kuntalaisille kerrota että leikkaukset ei kata edes lisämenoja joita hyvävelit kunnalle aiheutti.

      Sote- ja kuntauudistukset painaa päälle ja samat sankarit jotka poltti sillat joka suuntaan jatkaa ristiretkeään kepujen hyvävelijärjestön säilyttämiseksi. Keinoja kaihtamatta kuten sotessakin missä rikottiin lakeja ja otettiin valtuudet omiin käsiin. Sama jatkuu siitä ei ole epäilystäkään. Sotkevat vielä sote- ja kuntauudistuksetkin saattepa nähdä.

    • "Tilannekatsaus"

      Asia ei julkinen

    • Sensuuri jatkuu

      "Til.katsaus26.6.2014 10:190 SULJE
      http://www.karsamaki.fi/dynasty/kokous/2014364-4.HTM
      -Mikkosen esittämät säästöt esityslistalla.

      http://www.karsamaki.fi/dynasty/kokous/2014364-7.HTM
      -KHO:n välipäätös hyvävelien valitukseen.
      ___________________________________

      Kopio viestistä minkä ao. sheriffi sensuroi kärsämäki-palstalta muiden vastaavien viestien lisäksi välittömästi missä samoista em. asioista keskusteltiin. Tällainen sheriffi meillä. Kaikki viestit taas katosivat joissa vain keskusteltiin esityslistan säästöehdotuksista??"

      • Kirjoittakaa jatkoss

        a Yleistä pohjoispohjanmaasta-palstalle koska sheriffi poistaa TAAS järjestelmällisesti viestit joissa kunnan asioista keskustellaan.


      • Hyvää huomenta nimimerkki "sensuuri jatkuu". Sensuuria ei ole tapahtunut viestisi kohdalla itsessään vaan syynä on toisen aloitusviestin poistaminen jonka johdosta alla ollut viesti, tässä tapauksessa sinun viesti, on myös poistunut. Järjestelmä on rakennettu vähän typerästi tältä osin ja tästä olen laittanut palautettakin.=) Joten mitään värää ei ole tapahtunut. Olen iloinen, että puhe vaihtoehtoisista säästökohteita on edelleen ajankohtainen. Mutta se oppositio hajaryhminen vaihtoehto B on edelleen asia josta en ole saanut täyttä tietoa. Mistä säästetään? =) Se on se suurin kysymys. Democrat all to way, demokratia on aina oikeassa.

        http://www.youtube.com/watch?v=2HtUUUe-W9k


      • Johan katosi =)
        reagan kirjoitti:

        Hyvää huomenta nimimerkki "sensuuri jatkuu". Sensuuria ei ole tapahtunut viestisi kohdalla itsessään vaan syynä on toisen aloitusviestin poistaminen jonka johdosta alla ollut viesti, tässä tapauksessa sinun viesti, on myös poistunut. Järjestelmä on rakennettu vähän typerästi tältä osin ja tästä olen laittanut palautettakin.=) Joten mitään värää ei ole tapahtunut. Olen iloinen, että puhe vaihtoehtoisista säästökohteita on edelleen ajankohtainen. Mutta se oppositio hajaryhminen vaihtoehto B on edelleen asia josta en ole saanut täyttä tietoa. Mistä säästetään? =) Se on se suurin kysymys. Democrat all to way, demokratia on aina oikeassa.

        http://www.youtube.com/watch?v=2HtUUUe-W9k

        Älä jauha paskaa26.6.2014 11:13
        0
        SULJE
        Sensuroit useita avauksia ja vieläkin enemmän yksittäisiä viestejä avauksien viestiketjuista ja TAAS sinä kehtaat syyttää sensuuristasi järjestelmän virheitä.

        Kerro miten rikkoi sääntöjä esityslistalle nostetuista säästöehdotuksista keskusteleminen???

        Tuo sinun itkeminen opposition perään alkaa saamaan jo naurettavia piirteitä. Siinä olet toki oikeassa että demokratia on aina oikeassa. Siitä esimerkkinä valtioneuvoston ja nyt myös kho:n välipäätös jotka muistuttavat siitä, että demokratiaan pohjautuvan paikallishallinnon täytyy myös noudattaa vallitsevia määräyksiä, sopimuksia ja lakeja toteuttaessaan ns. demokratiaa. Se sinun oppositiosi voitti ja te hävisitte. Urheilutoimittajan esittämä perinteinen kysymys : Miltä nyt tuntuu?

        Tee sheriffit ja sensuroi tämäkin vastauksien sijaan koska siinä sinä olet saavuttanut jo kulttimaineen.


      • "sensuroi tämäkin
        Johan katosi =) kirjoitti:

        Älä jauha paskaa26.6.2014 11:13
        0
        SULJE
        Sensuroit useita avauksia ja vieläkin enemmän yksittäisiä viestejä avauksien viestiketjuista ja TAAS sinä kehtaat syyttää sensuuristasi järjestelmän virheitä.

        Kerro miten rikkoi sääntöjä esityslistalle nostetuista säästöehdotuksista keskusteleminen???

        Tuo sinun itkeminen opposition perään alkaa saamaan jo naurettavia piirteitä. Siinä olet toki oikeassa että demokratia on aina oikeassa. Siitä esimerkkinä valtioneuvoston ja nyt myös kho:n välipäätös jotka muistuttavat siitä, että demokratiaan pohjautuvan paikallishallinnon täytyy myös noudattaa vallitsevia määräyksiä, sopimuksia ja lakeja toteuttaessaan ns. demokratiaa. Se sinun oppositiosi voitti ja te hävisitte. Urheilutoimittajan esittämä perinteinen kysymys : Miltä nyt tuntuu?

        Tee sheriffit ja sensuroi tämäkin vastauksien sijaan koska siinä sinä olet saavuttanut jo kulttimaineen.

        vastauksien sijaan"


    • 5523525

      2009 esitetty asia, nyt vasta meni perille tuo akuuttiosaston sulkeminen. Hyvä että joskus. Ja Reagani voi jatkaa hampaittensa repimistä.

      • 1234567890

        Akuuttiosastoa ei olisi kannattanut etes tehdä Koivupuistoon vaan olisi annettu vanhusten asuttaa koko talo ja siinä olisi aloitettu kotisairaala hoitoa vähitellen. Olisi varattu pari huonetta muille kuntalaisille ja omat asukkaat hoidettu omiin huoneisiin. Koivupuistossa on ammattitaitoisia hoitajia joilta onnistuu iv. sun muut lääkärin määräämät hoidot. Toivon että osastohuoneet ei nyt jää tyhjiksi vaan niihin otetaan jonossa olevia huonokuntoisia vanhuksia. Mutta mistäs otetaan se virkalääkäri?Siinäpä kysymys.


      • Kotisairaala parempi
        1234567890 kirjoitti:

        Akuuttiosastoa ei olisi kannattanut etes tehdä Koivupuistoon vaan olisi annettu vanhusten asuttaa koko talo ja siinä olisi aloitettu kotisairaala hoitoa vähitellen. Olisi varattu pari huonetta muille kuntalaisille ja omat asukkaat hoidettu omiin huoneisiin. Koivupuistossa on ammattitaitoisia hoitajia joilta onnistuu iv. sun muut lääkärin määräämät hoidot. Toivon että osastohuoneet ei nyt jää tyhjiksi vaan niihin otetaan jonossa olevia huonokuntoisia vanhuksia. Mutta mistäs otetaan se virkalääkäri?Siinäpä kysymys.

        Uusi vuodeosasto haluttiin tehdä kustannuksista huolimatta. Olin kuuntelemassa 2008 syksyllä kunnallisvaalipaneelia, ja Rantoa lukuunottamatta kaikki lupasivat, että uusi vuodeosasto rakennetaan.
        Ranto ennusti tämänkin, eli ei noin pieni vuodeosasto voi olla taloudellisesti järkevää. Hokkanen elakkeelle ja Ranto tilalle!


    • Pesonen tiesi

      Asukkaiden ei tarvitse tietää mitään sen enempää kuin kunnanvaltuutettujenkaan,riittää kun Hokkanen tietää.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe