Hain opiskelemaan ammattikouluun, sillä haluan vaihtaa ammattia. Hain nuorisopuolelle, koska minulla ei ole minkäänlaista kokemusta ko. ammattialalta ja olin saanut käsityksen, ettei aikuispuolelle pääse ilman aikaisempaa alan työkokemusta.
Pääsin opiskelemaan, ja koulu alkaa syksyllä, nuorisopuolen aikataulun mukaisesti. Itse pääsin yo-linjalle, sillä olen ylioppilas ja minulla on myös ammattitutkinto.
Tilanteen tekee ongelmalliseksi nykyinen työni: olen vakituisessa työsuhteessa ja teen päivätyötä. Onko mahdollista saada siirto aikuispuolen koulutukseen, sillä olen iältäni yli 25-vuotias? Tai voidaanko minulle laatia henkilökohtainen opintosuunnitelma, jossa huomioidaan nykyinen työni?
Onnistuuko siirto aikuispuolelle?
5
175
Vastaukset
- jklöäåpo
Kysymyksiisi pystyy vastaamaan oppilaitoksesi.
- Yhteys kouluun
Hait päiväopiskelijaksi vaikka olet jo päivätöissä?
Ota mitä pikimmin yhteyttä oppilaitokseesi ja kysy asiaa, jotta jonossa olevat (työttömät) pääsevät paikallesi jos et otakkaan paikkaa vastaan.
Teet niinkuin parhaaksi näet, mutta jos olet vaihtamassa ammattia, sait jo opiskelupaikan, niin voisitko jäädä osa-aikaiseksi työstäsi ja laittaa opinnot etusijalle? - Vastaus kysymykseen
Sinun täytyy kysyä asiaa suoraan koulusta. Aikuispuolelle on oma hakunsa.
- logiikka?
Jos aikuispuolelle vaaditaan alan työkokemusta, mutta sinulla ei sitä ole, ei siirto aikuispuolelle onnistu. Näin siksi, että alan työkokemus korvaa osan opiskelusta. Ja kun kokemusta ei ole, opinnot jäävät vajaiksi.
Toisaalta hiukan ihmettelen tuota vaatimusta alan työkokemuksesta, koska onhan aloja, joihin kouluttamattomalla ei ole asiaa, esim. terveydenhuollossa.- Uusi ammatti
Kiitos vastauksista, mukavaa, että tähänkin ketjuun on vastattu.
Aion kysyä siirron mahdollisuutta suoraan oppilaitoksesta. Hain myös erääseen toiseen oppilaitokseen nuorisopuolella työkokemuksen puutteen takia. No, sieltä soitettiin ja kerrottiin, että ei se työkokemus ihan ehdotonta ole aikuispuolelle pääsemiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3157329Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151347- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91221Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009