Florida autonvuokraus ja ajaminen, tietullit?

jfkjoifwqf

Onko ihan oikeita ja tuoreita kokemuksia miten tuo tietulli käytäntö tuolla menee? Maksetaanko jotenkin etukäteen ja paljon se maksaa vai kannattaako mielummin jälkikäteen tms?

3

1525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietullit...

      Suurimpien autonvuokraajien kaikissa autoissa on automaattinen tietullinlukija. Sen kun avaa, eikä koske siihen koko aikana, niin kaikki sujuu helposti. Sitten vuokrauksen päätyttyä, muutaman viikon kuluttua ne veloittaa sun luottokorttia erikseen näistä tietulleista. Oikeesti niiden tietullien hinnoista, eikä kyllä siitä muutaman taalan käyttömaksustakaan kannata välittää. Käyttömaksu peritään vain max viikon ajalta ja/tai niiltä päiviltä kun tietulliteitä ajelee. Taitaa jopa olla niin ettei suurimmalla osalla Floridan teitä pysty edes käteisellä tietulleja enään maksamaan.

    • mtaman
    • käyty ja käydään

      Me vuokrattiin Alamon auto 1,5v. sitten ja siinä ei ollut mitään erityistä laitetta, ainakaan mitään mitä piti itse laittaa päälle tms. Kysyin vuokrauspisteestä, että mites tuo tietulli-asia ja virkailija sanoi, että sen kun ajatte vaan ja asia hoidetaan jälkikäteen. No me sahattiin reilu 2500km ympäri ämpäri Floridaa ja mentiin vain tietulleista suoraan läpi. Tietulleissa (mun mielestä melkeinpä kaikissa) oli vaihtoehtokaistoja, joista vähintään 1 oli Sunpass tms. niminen kaista ja loput oli jotain maksusysteemejä ja kait niihin ainakin vielä toissa talvena sai käteisellä maksaa noita tullimaksuja.

      Jokunen viikko reissun jälkeen luottokortilta perittiin, olisikohan ollut joku reilu 40e maksu tuolle autonvuokrausfirmalle ja tajuttiin sen olevan juuri niitä tietulleja. Ei mun mielestä paha taksa ottaen huomioon, että niitä tietulleja on siellä paljon ja joka paikassa. Periaatteesa mitään isoa väylää/motaria ei pysty ajamaan kovian pitkälle ilman jotain tullia. Pikkuteitä pitkin pääsee tullitta, mutta kukapa sitä taajamassa tai pikkuteillä haluaa ajella, kun voi mennä jouhevammin motaria pitkin. Uskoisin tuon tietulli-asian olevan samalla tapaa muissakin autovuokraamoissa, mutta asiaa voi aina tiedustella vaikka etukäteen esim. asiakaspalvelusta s-postitse (jos sellainen mahd. on) tai sitten vuokraa auton etukäteen jonkun vuokra-auton välitysfirman kautta, kuten me on aina tehty ja hyvin on toiminut...saatu jopa edullisemmin kuin suoraan vuokraliikkeestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe