12v kellokytkin

Kytkin kello

Mistä löytyisi suht. edullinen 12 voltin kellokytkin? Mieluummin ihan mekaaninen.

Olis tarvetta aurinkosyteemiin, että vois katkaista virran invertteristä yöksi. Kun, ei sitä muista kuitenkaan sammutella ja laittaa päälle pitemmän päälle.

Ebaystä löytyy jotain, mutta ei mekaanista.

28

4011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkömies
      • Kytkin kello

        Kiitti vinkistä, laitoin meiliä, katotaan löytyykö ja mihin hintaan.


    • sähkömies

      Jos ei nappaa niin asuntoautoissa ja vaunuissa on myös 12v systeemejä, kannattaa kysyä myös heiltä viikkokelloja.

      • Kytkin kello

        Joo, olen jo sillä silmällä vähän nettiäkin selaillut. Ja ajattelin juurikin ettiä sivustoja jossa myydään asuntoautoihin/vaunuihin erilaisia sähkövehkeitä.
        Jos sattus jotain löytymään.


      • Kytkin kello

        "Jos ei nappaa niin asuntoautoissa ja vaunuissa on myös 12v systeemejä, kannattaa kysyä myös heiltä viikkokelloja. "

        Ai niin, unohdin päivittää tilannetta. Juu, ei löydy hyllystä ja tilaamalla menisi kuulemma kauaaaaan.
        Eli se siitä.


      • sähkömies
        Kytkin kello kirjoitti:

        "Jos ei nappaa niin asuntoautoissa ja vaunuissa on myös 12v systeemejä, kannattaa kysyä myös heiltä viikkokelloja. "

        Ai niin, unohdin päivittää tilannetta. Juu, ei löydy hyllystä ja tilaamalla menisi kuulemma kauaaaaan.
        Eli se siitä.

        12vdc elektroninen kello löytyy tuolta
        Www.finnparttia.fi
        Tuote
        Data2/12' 12DC/12VAC 49e alv 0%

        Puhelin 02 72 72 00

        Tosin alle 75e alv0% tilauksia eivät toimita, joten muutakin pitäisi olla mukana, lataamalla tuon tuoteluettelon heidän web-sivultaan niitä löytyy.

        Hinnat muuten kaikki alv 0% tiedoksi jo tässä vaiheessa


      • Kytkin kello
        sähkömies kirjoitti:

        12vdc elektroninen kello löytyy tuolta
        Www.finnparttia.fi
        Tuote
        Data2/12' 12DC/12VAC 49e alv 0%

        Puhelin 02 72 72 00

        Tosin alle 75e alv0% tilauksia eivät toimita, joten muutakin pitäisi olla mukana, lataamalla tuon tuoteluettelon heidän web-sivultaan niitä löytyy.

        Hinnat muuten kaikki alv 0% tiedoksi jo tässä vaiheessa

        "12vdc elektroninen kello löytyy tuolta
        Www.finnparttia.fi
        Tuote
        Data2/12' 12DC/12VAC 49e alv 0%

        Puhelin 02 72 72 00

        Tosin alle 75e alv0% tilauksia eivät toimita, joten muutakin pitäisi olla mukana, lataamalla tuon tuoteluettelon heidän web-sivultaan niitä löytyy.

        Hinnat muuten kaikki alv 0% tiedoksi jo tässä vaiheessa "

        Kiitos vaan, mutta ostan mieluummin ebaysta, koska suomessa hinnat aivan järjettömiä. Ebaysta saa alle kympillä posteineen.


      • Kytkin kello

        Joo, tattis vaan. Eiköhän noista jostain löydy, itekin kattelin saksan ebaystä, mutta toimitusaika vaan liian pitkä ja, kun ei malta oikeen kauan ootella.


      • Viljo ja Ykä
        Kytkin kello kirjoitti:

        Joo, tattis vaan. Eiköhän noista jostain löydy, itekin kattelin saksan ebaystä, mutta toimitusaika vaan liian pitkä ja, kun ei malta oikeen kauan ootella.

        Saksasta tulee paketti samassa ajassa kuin täällä.


      • Kytkin kello
        Viljo ja Ykä kirjoitti:

        Saksasta tulee paketti samassa ajassa kuin täällä.

        Juu, olen kaikenlaista ebaysta ostanu, eli on kokemusta. Mutta myyjä ilmoitti, että "toimitusaika" olis ollu heinäkuun lopusta elokuun alkuun. En nyt muista päivämääriä, mutta liian kauan kestää, varsinkin kun suomen suvi niin lyhyt.


    • askartelija

      Noormaali kellokytkin jossa on varakäynti on toteutettu pienellä akulla jonka tilalle voi laitaa johtimet joiden päähän voi laitaa alkaliparistot.Vaatii askartelua mutta onistuu.

    • alista paljon tilann

      Olen tilannut samoja ajastimia Aliexpressin kautta ,maksaa n.4 euroo kappale sisältäen postituksen suomeen.sieltä kannattaa ostaa myös 12v ledvalonheittimiä liiketunnistimella n 8- 9e sisältää myös rahdin.

      • Kytkin kello

        "Olen tilannut samoja ajastimia Aliexpressin kautta ,maksaa n.4 euroo kappale sisältäen postituksen suomeen.sieltä kannattaa ostaa myös 12v ledvalonheittimiä liiketunnistimella n 8- 9e sisältää myös rahdin."

        Olen joskus silmäillyt tuota aliexpressiä, mutta pitäytynyt kuitenkin ebayssa. Ja kyllähän sieltäkin tuommonen kellokytkin löytyy varmasti, kohtuu toimitusajalla.

        Mutta, nyt ollu hiukka muuta puuhaa niin en ole kerinny perehtyä sen kummemmin.
        Mutta, kattellaan.


      • kariu12
        Kytkin kello kirjoitti:

        "Olen tilannut samoja ajastimia Aliexpressin kautta ,maksaa n.4 euroo kappale sisältäen postituksen suomeen.sieltä kannattaa ostaa myös 12v ledvalonheittimiä liiketunnistimella n 8- 9e sisältää myös rahdin."

        Olen joskus silmäillyt tuota aliexpressiä, mutta pitäytynyt kuitenkin ebayssa. Ja kyllähän sieltäkin tuommonen kellokytkin löytyy varmasti, kohtuu toimitusajalla.

        Mutta, nyt ollu hiukka muuta puuhaa niin en ole kerinny perehtyä sen kummemmin.
        Mutta, kattellaan.

        Mihinkään tarkoitukseen tuo tulee ? Miksi pitää
        katkaista virta invertteristä? Kiinnostaa kun on aurinkosysteemi,enkä ole katkaissut virtaa invertteristä.


      • kariu12
        Kytkin kello kirjoitti:

        "Olen tilannut samoja ajastimia Aliexpressin kautta ,maksaa n.4 euroo kappale sisältäen postituksen suomeen.sieltä kannattaa ostaa myös 12v ledvalonheittimiä liiketunnistimella n 8- 9e sisältää myös rahdin."

        Olen joskus silmäillyt tuota aliexpressiä, mutta pitäytynyt kuitenkin ebayssa. Ja kyllähän sieltäkin tuommonen kellokytkin löytyy varmasti, kohtuu toimitusajalla.

        Mutta, nyt ollu hiukka muuta puuhaa niin en ole kerinny perehtyä sen kummemmin.
        Mutta, kattellaan.

        Mihinkään tarkoitukseen tuo tulee ? Miksi pitää
        katkaista virta invertteristä? Kiinnostaa kun on aurinkosysteemi,enkä ole katkaissut virtaa invertteristä.


      • kariu12
        Kytkin kello kirjoitti:

        "Olen tilannut samoja ajastimia Aliexpressin kautta ,maksaa n.4 euroo kappale sisältäen postituksen suomeen.sieltä kannattaa ostaa myös 12v ledvalonheittimiä liiketunnistimella n 8- 9e sisältää myös rahdin."

        Olen joskus silmäillyt tuota aliexpressiä, mutta pitäytynyt kuitenkin ebayssa. Ja kyllähän sieltäkin tuommonen kellokytkin löytyy varmasti, kohtuu toimitusajalla.

        Mutta, nyt ollu hiukka muuta puuhaa niin en ole kerinny perehtyä sen kummemmin.
        Mutta, kattellaan.

        Mihinkään tarkoitukseen tuo tulee ? Miksi pitää
        katkaista virta invertteristä? Kiinnostaa kun on aurinkosysteemi,enkä ole katkaissut virtaa invertteristä.


      • kariu12
        Kytkin kello kirjoitti:

        "Olen tilannut samoja ajastimia Aliexpressin kautta ,maksaa n.4 euroo kappale sisältäen postituksen suomeen.sieltä kannattaa ostaa myös 12v ledvalonheittimiä liiketunnistimella n 8- 9e sisältää myös rahdin."

        Olen joskus silmäillyt tuota aliexpressiä, mutta pitäytynyt kuitenkin ebayssa. Ja kyllähän sieltäkin tuommonen kellokytkin löytyy varmasti, kohtuu toimitusajalla.

        Mutta, nyt ollu hiukka muuta puuhaa niin en ole kerinny perehtyä sen kummemmin.
        Mutta, kattellaan.

        Mihinkään tarkoitukseen tuo tulee ? Miksi pitää
        katkaista virta invertteristä? Kiinnostaa kun on aurinkosysteemi,enkä ole katkaissut virtaa invertteristä.


      • Kytkin kello
        kariu12 kirjoitti:

        Mihinkään tarkoitukseen tuo tulee ? Miksi pitää
        katkaista virta invertteristä? Kiinnostaa kun on aurinkosysteemi,enkä ole katkaissut virtaa invertteristä.

        Riittää varmasti yksi vastaus? No, lähinnä ajattelin säästää virrankulutuksessa, kun nämä kelitkin on mitä on.
        Ja, ehkä invertterikin tykkäisi huilata yöaikaan, kun ei kulutusta?

        Tähän viisaammat voisi sanoa, onko parempi pitää päällä kokoajan vai ei? Taitaa olla kaksi puolta tässäkin asiassa?


    • tony

      Mihin päädyit ? Sama ongelma et sais Wallaksen päälle 1vrk ennen mökille menoa.

    • Matti_T

      Itse ostin sekamyynti.org verkkokaupasta 12v. ohjelmoitavan ajastimen h.19,95e
      Sain hyvin pelaamaan aurinkosähkön kanssa. Sieltä näkyy löytyvän myös liiketunnistimia sisään ja ulos 12v jännitteelle ja kaikkee muutakin...

    • tragol
    • kjyhtgr

      Jos jollekulle tulee mieleen suoraan invertterin syöttöön kytkimiä laittaa niin kannattaa huomioida että siinä hommassa ei ihan mikä tahansa kytkin sitten kestä -ainakaan jos erehtyy vähänkin suuremmat kuormat päällä katkaisemaan.
      Miten muuten yleensä noissa inverttereissä on että katkaiseekohan niiden oma käyttökytkin täydellisesti niiden virrat vai jääkö pieni kulutus päälle -jolloin joskus vois olla hyvä kuitenkin saada syöttöpuoli poikki.

    • seviesähköä

      """Miten muuten yleensä noissa inverttereissä on että katkaiseekohan niiden oma käyttökytkin täydellisesti niiden virrat vai jääkö pieni kulutus päälle """

      Minulla on halpis (39€) invertteri 300 wattinen, ja kun sen omasta katkaisijasta laittaa OFF, niin vie silti sähköä reippaasti, eli on pakko irroittaa akusta erillisellä katkaisijalla. Huonoissa olosuhteissa se voi jopa tyhjätä akun, siis jos paneelit ei saa aurinkoa pitkään aikaan.

    • 2000a

      Victron 1200va katkaisee ja studerin aj 500 ei ole edes katkaisiaa eli pitää joko laittaa katkaisin tai ottaa irti akusta,tosin valmiustilassakin kulutus aika pieni. Säädettävissä ja kulutus noin 0.05a-0,35a tunnissa. Kuitenkin noin 1.5a/vrk pienimmillään ilman kuormaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe