Moikka, oon 15v (täytin pari kk sitten). Oon koko lapsuuteni ollu tosi laiha ja ns. "Mallin mitoissa". Terveydenhoitajalla oon aina käyny sillon ku on mittaukset (pituus, paino, näkö jne). Terkkari on sanonu mua tosi laihaksi mutta ei mitään muuta. Painoin viime kerralla 51,3kg heti ruokailun jälkeen. Pituuteni on 174cm. Voisiko joku teistä kertoa paljonko mun pitäisi normaalisti painaa? Tai että sairastanko anoreksiaa? Mä siis pidän ja tykkään syömisestä, herkkujakin menee jokapäivä vähän liikaakin. Pizzoja tulee syötyä usein ja monta kertaa viikossa. Aamupala ei oikein oo koskaan maistunu koska en pidä aamulla syömisestä vaikka se on tärkein ruokailu päivässä. Vastatkaa oonko normaalipainoinen?
Auttakaa 15v tyttöä!!! ANOREKSIA??
5
198
Vastaukset
- kuihdu
en tiedä eikä kiinnosta
- pulp
Ei, ei sinulla ole anoreksiaa.
Anorektikko on mieleltään sairastunut, ei vain laiha, ihminen. Joku saattaa sairastaa anoreksiaa, vaikka on sinua kymmenen kiloa painavampi! Anoreksiassa mieli kieltää ihmistä syömästä ja hän näkee itsensä peilistä lihavana. Sinä tiedostat itsekin laihuutesi, syöt hyvin ja nautit ruuasta, joten älä huoli; et ole sairastunut syömishäiriöön :)
Olet siis joitakin kiloja alipainoinen, mutta sinun iässäsi se on ihan tavallista, eikä siitä tarvitse huolestua. Ajan myötä painosi nousee kyllä normaaliin, kunhan muistat syödä riittävästi ja monipuolisesti. Aamullakin olisi hyvä ottaa edes vähän jotain, vaikkei niin mieli tekisikään. Ja tottakai joskus saa ja pitääkin myös herkutella! - mäseoon
Ei todellakaan mikään anoreksia! Siskollani on anoreksia ja hän painaa 39 kiloa, pituutta on 168 senttiä. Ikä on kohta 15.
Huooh.😞 - nautielämänmalja
Olet todella hoikka, mutta se hoikkuus on sinulla geeneissä.
Suvussasi on varmasti muitakin hoikkia ihmisiä. Saattaa olla, että äitisikin on ollut yhtä hoikka sinun ikäisenäsi. Kysäise.
Kun ruoka maittaa ja ruokailuajat ovat kunnossa, ei tarvitse miettiä mitään. Tai voi miettiä ruoan monipuolisuutta, syödä vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä ja herkutella (ei ihan joka päivä).
Nauti nuoruudestasi, liiku ja voi edelleenkin hyvin.
Tässä vielä yksi linkki lasten ja nuorten painoindeksilaskuriin:
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html - Anteeksimutpakkokertoo
Ei anoreksiaa oot tosi lihava! Sori jos loukkasin mut en oo hienotunteinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1223899Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3122026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481801- 1051717
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391651Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21650Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4321494Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441256MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar521210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4131166