Mikä olisi paras vaihtoehto grillikodan sisäpuolen käsittelyyn?
Parafiiniöljyllä olen käsitellyt kaikki tasot, joilla käsitellään ruokaa. Lattialle ja lattiaritilöille, mikä? Pitäisikö sisäseinät käsitellä, ettei tule hometta ja on helpompi puhdistaa?
Grillikodan sisäpuolen käsittely
1
2238
Vastaukset
- Itsellä kesämökillä
on vedelty seiniin milloin mitäkin (latekseja vähemmän). Osa lattioista on tehdasvalmisteista lautaparkettia ja osa lattialankusta tehtyä ja lakattua. Mökkiä pidetään kylmänä talvisin. Mitään homeongelmia ei ole ollut (tiedän kyllä mitä home- tai laho-ongelmat voi olla ja tunnistan ne).
Joten sinne grillikotaan on mielestäni enempi makuasia millä sitä maalaat/lakkaat/vahaat/öljyät. Tuskin se sisältä homehtuu vaikka jättäisit puupinnalle (ilmanvaihto pitää olla kunnossa). Seinät ja katon vois ihan hyvin sutia sellasella puuöljyllä joka ajan myötä kovettuu, tulee ikäänkuin ohut lakkapinta. Lattiaan sutisin siihen tarkoitukseen valmistetun öljypohjaisen lakan tai maalin.
Maalit lakat ym. on vanha keksintö ja homeesuojaus aika uusi juttu mutta ei ole kovin pitkä aika siitä kun mailla tehtiin rakennukset omaan mettän puista, suojaamatta niitä millään pinnoitteella. Perusidea oli, että rakennus oli irti maasta jotta maakosteus ei päässyt rakenteisiin ja päällä oli kohtuutiivis kate jotta sade ei päässyt rakenteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762534Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2852237Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1441194Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 76830
- 71815
- 106808
- 65807