Hajuapitävä kissanhiekka?

Ei Haisuleille

Minulle saapuu kissa noin kuukauden päästä. Kaikki muu on jo hankittuna valmiiksi paitsi kissanhiekka. Koska hiekkalaatikko sijoitetaan minun huoneeseeni (kämppäkaverit eivät halua sitä kylppäriin tai mihinkään yhteisistä tiloista), haluaisin hiekan sitovan hajua mahdollisimman tehokkaasti.

Siispä kaipaisin ehdotuksia hyvän hiekan valintaan! Ennen kaikkea sen pitäisi olla siis hajuasitovaa ja miel. hyvin paakkuuntuvaa sillä aion siivota pahimmat paakut päivittäin ettei laatikko ala haisemaan.

Kiitos jo etukäteen kaikille asiallisille vastaajille! :)

13

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova paakkunen

      Extreme classic, yksi parhaimmista mikrohiekoista.

      • näyttäs toimivan

        Meille tuli kissa viikko sitten. Sattumalta huomasi, että meillä on juuri tuota. Kokeiluksi eläinkaupasta ostettiin aluksi.
        Ja tuntuu todella toimivan, sillä pennulla ei ainakaan vielä haise laatikko oikeastaan ollenkaan, kun päivittäin paakut olen kerännyt.
        Ajattelin ostaa seuraavaksi vielä sellaisen ehkä vavan talkin tuoksuisen, jota voi hiukan sekoittaa joukkoon.


    • kurre77

      paras k.hiekka on Rainbow valkoinen paakkuuntuva, n.5,99€ 10l säkki mutta paakkuuntuvana tulee halvaksi koska paakut vain poistetaan ja hiekka on edelleen kuin ehtaa..paakkuuntumattomat hiekat vaihdetaan kaikki kerralla ja haju on jo melkoinen siinä vaiheessa!!!!!!!!!!!!!!!

      • jaahasta

        Täytyypäs sitten kokeilla tuota Rainbowia ostaa ainakin joukkoon, jos halvempana toimisi hyvin.
        Tuo Extreme classic on kyllä hyvä. eikä niin kallis kin monien kehuma everclean.


      • tähän nimeen
        jaahasta kirjoitti:

        Täytyypäs sitten kokeilla tuota Rainbowia ostaa ainakin joukkoon, jos halvempana toimisi hyvin.
        Tuo Extreme classic on kyllä hyvä. eikä niin kallis kin monien kehuma everclean.

        Extreme classic edelleen käytössä ja hyvin toimii. Kerran kokeiltu sitä vauvan talkin tuoksuisena, mutta se tuoksu ei ollut hyvä. Enemmänkin jotenkin vastenmielinen.


    • serr

      everclean tosi hyvä, myös Pirkan paakkuuntuva joka myydään laatikossa ok

    • murmau

      Ever Clean

    • Aapo @

      Paras paakkuuntuva hiekka selvästi EverClean. Sitoo jopa leikkaamattoman kollin hajut. EverCleanissa useita erilaisia vaihtoehtoja eli eri tavoin hajustettuja ja hajustamaton, karkeampaa ja hienompaa jne.

      Hinta voi vaikuttaa kovalta, mutta hiekka on riittoisaa. Hyviä tarjouksia on usein, jopa alle 15 €/10 kg.

      Monia hiekkoja olen 10 vuoden aikana kokeillut, mutta aina palannut nopeasti EverCleaniin.

      • Racinelin uusi paakkuuntuva kissanhiekka on todella hyvä, hiekan seassa oleva aktiivihiili sitoo hajut tehokkaasti. Hiekka paakkuuntuu nopeasti ja paakut eivät hajoa, ja mikä tärkeintä - ei haise pissa!!


      • hajutonta

        Mahtava hiekka. Pitää hajut täysin poissa. Miinuksena on, että pölyää enemmän kuin esim. Extreme classic ja loppuvaiheessa paakuista tulee löysiä ja ne tarttuvat lapioon kiinni. Alussa paakut ovat kovia ja pysyvät koossa ihan hyvin. Hiekka on myös selvästi riittoisampi kuin Extreme classic.

        Välillä putsailen laatikkoa parvekkeella, ettei pöly leviä joka paikkaan.
        En tiedä sitten liittyykö pölyäminen ja paakkuntumisen heikkeneminen toisiinsa, mutta olen huomannut, että jos otan paakut yms. mahdollisimman varovasti pois välttäen pölyämistä niin hiekan paakkuntumisominaisuus pysyy kauemmin.

        Tuo hajuttomuus ja riittoisuus on se, miksi käytän hiekkaa edelleen.


    • Envaihdatoiseen

      Rainbow kristalli kissanhiekka, toimii omalla kahdella leikatulla uroksella mainiosti. Sitoo tosi hyvin hajua. Eikä ole edes kallista. On saanut ylen arvostelussakin parhaat pisteet.

    • Mietivielä

      Hiekan kanssa tulee sotkua, olipa se mitä hyvänsä!Mitenkähän ne kaveris muuten hyväksyy villin ja tilaa ja seuraa ym. vaativan elävän eläimen, jos eivät hiekkalaatikkoa siedä?Olisiko sittenkin parasta tyytyä pehmoleluun? Kissalla pitää olla hoitoa ja seuraa melkein 24/7!!

    • Hinta_laatu_kohtaa

      Kokeilkaa Siwan taikka vieläkin halvempaa Lidlin paakkuuntuvaa savea. Toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe