Voiko psoriasis periytyä?

15v

Olen 15v poika ja unelma on ollut jo jonkun aikaa tehdä jonkun verran mallin töitä ja olen mitoissa ja muuten ulkonäöllisesti sopiva malliksi ja olen yhdessä "mallikerhossa" nykyään mukana ja pelkän älyttömästi että perin isältä psoriasiksen sillä hänellä on aika paha sellainen.Olen lukenut kun monet ovat vasta siinä 20v alkanut sairastaa tätä kyseistä sairautta ja en todellakaan haluisi sitä! Onko jotain tieto miten voisi estää tai pitääkö vaan ajan mukaan katsoa jos tulee :s

5

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mallikas*^*

On perinnöllinen ja sattuman kauppaa saako sen.
      Itse olin 44-vuotias kun sairastuin psoriasikseen. Onhan olemassa tehokkaita biologisia lääkkeitä, tosin kalliita.. Mutta jos oikein huippumalli olisin niin kyllä sellaisilla hoitaisin jos paha psori olisi.

Tässä linkissä on paljon potilaiden kysymyksiä joihin lääkäri vastaa. SIinulla ei ole psoriasista mutta on tosi hyviä vastauksia.

http://psoriasiaa.fi/kysy/kysymysarkisto-2

• psorijori

Mmulla alko 21 vuotiaana. Valitettavasti ei taida olla mitään keinoa estää sitä jos on tullakseen. Mutta sanoisin että älä murehdi psorista vaan nauti nuoruudesta ja mallin urasta. Murehtiminen vaan lisää riskiä (stressi).

• ruokavalio.

Nujerra Psoriasis!
      http://www.raikasweb.com/nujerra-psoriasis

Monipuolinen ja terveellinen ravinto ja /tai kotiruoka on pelkkä tyhjä fraasi, jota suurin osa suomalaisista ei edes ymmärrä. Esimerkiksi pasta, ruispala ja big mac ovat eri ruokia, mutta kaikkien pääraaka-aineena on sama ravinneköyhä vilja. Toinen haaste tulee ravintoaineiden imeytymisestä. Monen suomalaisen suoliston toiminta on kaukana optimaalisesta.

Hyvällä ruokavaliolla, liikunnalla, riittävällä levolla ja ravintolisien käytöllä voitaisiin ehkäistä paljon terveydenhuollon kuluja. Nykyinen hoitojärjestelmä on kuitenkin jo lääkärikoulutuksesta alkaen niin lääkehoitokeskeinen, että muutos tuskin tulee tapahtumaan.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

• hane1

Olet kiinnostunut psoriaasin periytyyvyydestäLöysin googlen

avulla linkin : http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo93732.pdf

Otsikko :

Miten psoriaasi syntyy

– monitekijäisen taudin geenien jäljillä

Kati Asumalahti, Ulpu Saarialho-Kere ja Juha Kere

Toivottavasti teksti ei ole liian akateemista,asiantuntijapitoista tekstiä!

• epigenetiikka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe