syke korvassa vakavaa?

Lääkäriin?

Noniin eli olin eilen korvahuuhtelussa ja se oli yhtä hlvttiä.. Olen kuulemma hänen "erikoislääkäri" ainoa potilas jolta ei ole saanut huuhtelemalla vaikkua/vahaa pois. No sinne se sitten jäi, joten sovittiin että käytän viikonlopun vaxolia ja maanantaina uus yritys. Tosin enään en todellakaan suostu huuhteluun kun teki niin kipeetä jälkikäteen, että jatkossa vain imuri tai nyppiminen. Niin tuosta tosiaan tuli hirveä korvasärky vaikka käytti oikeanlämpöistä vettä, mutta käytti kyllä noin puolet enemmän mitä ohjeistetaan. Eilen illalla huomasin myös että kuulen tuon huuhtelun seurauksena sykkeen melko häiritsevästi korvasta. se lakkaa kun tukin sen puolen kaulavaltimoni, mutta jatkuu samantien kun päästää irti. Leuka rintaa vasten painaessa hiukan hiljenee.
Uskallanko vain olla ja odottaa että loppuisi vai pitäisikö jo viikonloppuna päästä lääkärille?

1

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keväällä huuhdottu

      Oletko kaivellut puuvanutikulla korvaasi? Yleensä vaikun saa juntattua sillä tiukkaan kiinni.

      Itselläni huuhdeltiin keväällä vaikku toisesta korvasta. Oli sen verran tukossa, etten kuullut oikeastaan ollenkaan. Huuhteluaika siirtyi, joten ennätin tiputella korvaan tippoja 1,5 vkoa. Käytin normaalia ihoöljyä, ja huuhtelu oli todella helppo, nopea ja kivuton. Hoitaja huuhteli, ja oli todella rempseä otteissaan.

      Huuhtelun jälkeen alkoi flunssajakso (liekö sain tartunnan terveysasemalta) ja korvissa lievää kipua ja paineentunnetta, kaikenmaailman huminoita ym. Nyt sitä hoidetaan avoimena korvatorvena, tosin on huomattavasti rauhoittunut. Itse pidän itselläni vaikkua ja flunssan jälkeen alkaneita oireita erillisinä ja toisistaan riippumattomina oireina, mutta mistäs tuon tietää. Ihminen on niin kummallinen kone. Parin viikon päästä menen kuulokokeeseen. Omasta mielestäni kuuloni on normaali, mutta todella ääniyliherkkä olen, eli jo naisten kalkatus tekee kipeää korvissani, ja joudun käyttämään korvatulppia.

      Tuskin sinua ainakaan julkisella päivystyspotilaana pidetään, etenkin kun jatkoaika on jo maanantaina. Eri asia on, jos alkaa hillitön kipu tai jokin vuoto. Oletko kokeillut, onko "lentokonepuhalluksesta" tai vastaavista tempuista apua? Omaan avoimeen korvatorveeni (vai mikä se nyt oikeasti onkin) olen kokeillut käänteistä lentokonepuhallusta, eli puristan sieraimet kiinni ja hengitän nenän kautta sisään. En tiedä, voiko vaikun kertyminen aiheuttaa myös korvatorven läpän toiminnan häiriöitä, vai kaikuuko pulssi korvissa vain siksi, että äänet eivät tule siltä suunnalta, miltä normaalisti niiden kuuluisi tulla.

      Voi olla, että toimenpide menee sinulla ihan hyvin maanantaina, kun vaikkuja on lisäpehmennetty. Tunnetko, ovatko tipat valuneet tärykalvolle saakka? Itse silloin keväällä makasin aina kyljelläni jonkin aikaa tippojen laiton jälkeen. Tunsin "kylmänä humpsauksena" tippojen valumisen tärykalvoa vasten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3427
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1359
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      68
      1170
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1104
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1009
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      48
      880
    Aihe