syke korvassa vakavaa?

Lääkäriin?

Noniin eli olin eilen korvahuuhtelussa ja se oli yhtä hlvttiä.. Olen kuulemma hänen "erikoislääkäri" ainoa potilas jolta ei ole saanut huuhtelemalla vaikkua/vahaa pois. No sinne se sitten jäi, joten sovittiin että käytän viikonlopun vaxolia ja maanantaina uus yritys. Tosin enään en todellakaan suostu huuhteluun kun teki niin kipeetä jälkikäteen, että jatkossa vain imuri tai nyppiminen. Niin tuosta tosiaan tuli hirveä korvasärky vaikka käytti oikeanlämpöistä vettä, mutta käytti kyllä noin puolet enemmän mitä ohjeistetaan. Eilen illalla huomasin myös että kuulen tuon huuhtelun seurauksena sykkeen melko häiritsevästi korvasta. se lakkaa kun tukin sen puolen kaulavaltimoni, mutta jatkuu samantien kun päästää irti. Leuka rintaa vasten painaessa hiukan hiljenee.
Uskallanko vain olla ja odottaa että loppuisi vai pitäisikö jo viikonloppuna päästä lääkärille?

1

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keväällä huuhdottu

Oletko kaivellut puuvanutikulla korvaasi? Yleensä vaikun saa juntattua sillä tiukkaan kiinni.

Itselläni huuhdeltiin keväällä vaikku toisesta korvasta. Oli sen verran tukossa, etten kuullut oikeastaan ollenkaan. Huuhteluaika siirtyi, joten ennätin tiputella korvaan tippoja 1,5 vkoa. Käytin normaalia ihoöljyä, ja huuhtelu oli todella helppo, nopea ja kivuton. Hoitaja huuhteli, ja oli todella rempseä otteissaan.

Huuhtelun jälkeen alkoi flunssajakso (liekö sain tartunnan terveysasemalta) ja korvissa lievää kipua ja paineentunnetta, kaikenmaailman huminoita ym. Nyt sitä hoidetaan avoimena korvatorvena, tosin on huomattavasti rauhoittunut. Itse pidän itselläni vaikkua ja flunssan jälkeen alkaneita oireita erillisinä ja toisistaan riippumattomina oireina, mutta mistäs tuon tietää. Ihminen on niin kummallinen kone. Parin viikon päästä menen kuulokokeeseen. Omasta mielestäni kuuloni on normaali, mutta todella ääniyliherkkä olen, eli jo naisten kalkatus tekee kipeää korvissani, ja joudun käyttämään korvatulppia.

Tuskin sinua ainakaan julkisella päivystyspotilaana pidetään, etenkin kun jatkoaika on jo maanantaina. Eri asia on, jos alkaa hillitön kipu tai jokin vuoto. Oletko kokeillut, onko "lentokonepuhalluksesta" tai vastaavista tempuista apua? Omaan avoimeen korvatorveeni (vai mikä se nyt oikeasti onkin) olen kokeillut käänteistä lentokonepuhallusta, eli puristan sieraimet kiinni ja hengitän nenän kautta sisään. En tiedä, voiko vaikun kertyminen aiheuttaa myös korvatorven läpän toiminnan häiriöitä, vai kaikuuko pulssi korvissa vain siksi, että äänet eivät tule siltä suunnalta, miltä normaalisti niiden kuuluisi tulla.

Voi olla, että toimenpide menee sinulla ihan hyvin maanantaina, kun vaikkuja on lisäpehmennetty. Tunnetko, ovatko tipat valuneet tärykalvolle saakka? Itse silloin keväällä makasin aina kyljelläni jonkin aikaa tippojen laiton jälkeen. Tunsin "kylmänä humpsauksena" tippojen valumisen tärykalvoa vasten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10845
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8097
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      123
      5211
    4. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3538
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      112
      3538
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      34
      3498
    7. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      61
      3390
    8. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3137
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      53
      2474
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      34
      1976
    Aihe