Mutta vieläkö parannettavaa jää Fedora 21? Heinäkuussa julkaistaneen Fedora 21.
http://fedoraproject.org/fi/
"Suositus: 64-bittinen Intel-yhteensopiva PC
1 Gt muistia (RAM)
10 Gt levytilaa"
Fedora 20 toimii myös erinomaisesti 32-bittisenä. Käytössäni on ikivanha läppäri, jossa muinainen näytönohjain, hidas prosessori ja muistia vain 512Mt, mutta Fedora toimii hienosti.
Jos kuitenkin Fedoran kehitystahti huimaa, on aina valittavissa vapaa, avoin ja ilmainen CentOS.
http://linux.fi/wiki/CentOS
http://linux.fi/wiki/Red_Hat_Enterprise_Linux
Fedora 20 on erinomainen
7
229
Vastaukset 7
- 13+6
Korjattakoon nyt kuitenkin. Fedora 21 tullee vasta paljon myöhemmin:
http://fedoraproject.org/fi/get-fedora
"Fedora 21 Release ScheduleRelease State Release Date
Alpha Release Public Availability Tue 05 Aug 2014
Beta Release Public Availability Tue 09 Sep 2014
Final Release Public Availability (GA) Tue 14 Oct 2014"
eli odottavan aika tulee pitkäksi aina lokakuulle asti. Mutta Fedora20 päivittyy, ja on aina ajantasalla!- ei säätäjä
Päivittyykö Fedora 20 lokakuussa 21:een oletuksena ilman säätämistä?
- kraffi1
Ei.
- Kumma juttu
Jos puhut totta, niin huono on.
- Fedora20
Kumma juttu kirjoitti:
Jos puhut totta, niin huono on.
Fedora-jakelut on ollut päivitettävissä aina seuraavaan versioon, ja jopa yli yhden version.
Viimeksi FedUp-päivitys F19 -> F20 onnistui ongelmitta. En näkisi mitään syytä, ettei Fedora 20 olisi sitten aikanaan päivitettävissä seuraavaan eli Fedora 21:ksi.
- kraffi1
Päivittyykö oletuksena,minun mielestä ei päivity oletuksena mutta voi olla että muista väärin.On jotenki kuva että oletuksena ei Linux jakeluissa tapahdu mitään siis ylläpitäjän suostumus pitää olla,säätämisestä muistaakseni huolehtii järjestelä itse ja jos muistan väärin,oikaiskaa.
- 12+5
Mikään jakelu ei päivity versiosta toiseen, jos ylläpitäjä ei sitä salli. Ohjelmien konffit pääsääntöisesti toimivat, jollei ohjelman kehitystiimi ole tehnyt kovin radikaaleja muutoksia ohjelmaan ja uusia vaatimuksia konfigurointitiedostoihin. Jos näin olisi päässyt käymään, pitää vain konfiguroinnit päivittää (lue: muokata) ajantasalle.
Toki aina päivittäjän on tiedettävä, mitä on tekemässä. Ja mieluusti tiedettävä, mitä muutoksia jakeluversiopäivitys tuo tullessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1052310Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411574Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381114- 1061075
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321058- 82886
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain54875- 81791
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,54790Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215774- 54761
- 93749
- 40686
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79668Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.31597- 39535
- 55527
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14510Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast30502Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S26488