Armeija aika

Hshshshshshshsiiq

Eli mulla on sellanen tilanne että armeijaan ei kyllä huvittas lähteä sitten yhtään. Kai se vaan on pakko tehdä ja ajattelinkin kysyä onko joku tietty joukko osasto(ja) jossa palvelusaika on aina 5kk? Tästä "varusmies" oppaasta nyt ei oikeen taas mitään kovin hyödyllistä selvinnyt joten onko jollain tietoa näistä joukko osastoista? Tai ihan muuten vain miten voisin taata että olen armeijassa vain sen 5kk?
Itse haluaisin vain lähteä nyt lukion jälkeen ulkomaille opiskelemaan mutta tän armeijan takia ei saa mitään passeja yms papereita kuntoon tai sitten kun tulee takasin Suomeen mut heitetään linnaan tai jtn... Kyllä suomi ajaa ainakin tämän suomalaisen pois tästä maasta...

16

5520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homomiesgayfag69

      c paperit >:)

      • Aloittajakjhyujcty

        Eikö mitään muuta keinoa ole? Miten ne c paperit saa?


    • Jääkäri

      Helpoiten saat kun menet yksityiselle psykiatrille ja sanot että tuleva armeija masentaa sinua, sinulla on sopeutumis vaikeuksia jne. Yleensä saat suositus paperit sieltä aika kätevästi. Jos sinulla ei ole vielä ollut kutsunta tarkastusta niin kerrot tilanteesi siellä ja annat paperit lääkärille.

      • Jääkäri

        Lisänä armeija on paska paikka opiskelun suhteen. Jos sinulla ei ole opiskelu paikkaa ja aiot hakea armeijan aikana/opiskella ei tule onnistumaan. Itse jouduin loppusotaan olin siellä viikon ja pääsin edellisenä iltana pois että pääsen pääsykokeeseen matkastus aika oli 6 tuntia ja menin kokeeseen lukematta ja ilman unta. Muistelen todella iloisena aikaa kun astuin palvelukseen ja joku isopipo sanoi oppitunnilla että puolustusvoimat tukee meidän opiskelua/hakemista. -_-

        Mikäs tässä en päässy yliopistoon ja nyt välivuotta varastomiehenä......................


    • jrsjrs

      Lukaskaa meikäläisen blogista, mitä armeija sisältää:

      http://virtuaalipaivakirja.blogspot.fi/

      Voin taata, että parin inttiaikasen kirjotuksen perusteella saatte hyvän käsityksen nykyarmeijasta.

    • Aloittajsjajskfn

      En halua mennä mihinkään valehtelemaan että olisi päässä vikaa... En ole valehteleva henkilö edes näissä asioissa. Onko jotain tiettyä yksikköä tai jotain mikä yleensä kestää sen 165 päivää? Miten pitkä on aika esim jalkaväessä?

      • ethosamoral

        Systeemi om läpimätä, joten valehtelu tai ihan mikä tahansa vapauttava keino on ok. Moraalitonta orjatyötä vastaan saa kapinoida kaikilla mahdollisilla tavoilla.


      • Suolakaivos
        ethosamoral kirjoitti:

        Systeemi om läpimätä, joten valehtelu tai ihan mikä tahansa vapauttava keino on ok. Moraalitonta orjatyötä vastaan saa kapinoida kaikilla mahdollisilla tavoilla.

        Sitä vartenhan meillä on armeija, ettei koko kansa joutuisi loppuiäkseen orjatyöhön.


      • Dark Death
        Suolakaivos kirjoitti:

        Sitä vartenhan meillä on armeija, ettei koko kansa joutuisi loppuiäkseen orjatyöhön.

        Armeijan ei kuitenkaan pitäisi koostua orjista.

        d___________________________________________________________d
        "Ymmärrän erittäin hyvin, miksi venäläiset halusivat tappaa suomalaisia miehiä. En voi kuitenkaan käsittää, miksi he halusivat raiskata suomalaisia naisia"


      • Ei jummijammi
        Dark Death kirjoitti:

        Armeijan ei kuitenkaan pitäisi koostua orjista.

        d___________________________________________________________d
        "Ymmärrän erittäin hyvin, miksi venäläiset halusivat tappaa suomalaisia miehiä. En voi kuitenkaan käsittää, miksi he halusivat raiskata suomalaisia naisia"

        Noni. Ryhdistyppä sitte!


    • Suomalainen mies

      Se joka ei kestä edes 165 päivää armeijassa ei ole suomalainen mies.

      • Dark Death

        Luuletko, että mielipiteesi kiinnostaa ketään?

        d_________________________________________________________d
        "Ymmärrän erittäin hyvin, miksi venäläiset halusivat tappaa suomalaisia miehiä. En voi kuitenkaan käsittää, miksi he halusivat raiskata suomalaisia naisia"


    • Vekaranjärven alokas

      Lähtökohtanahan on, että jokainen palvelee 347 päivää, ellei toisin mainita. Varaudu siis siihen. Hoitamalla annetut hommat kunnolla ja suoriutumalla hyvin testeistä ( liikunta, ammunta, psykologiset) voit parhaiten vaikuttaa palvelustehtävääsi ja -aikaasi. Voihan se intti jälkikäteen olla hyvä kokemus, joten ei kannata tyytyä vähään. Ei meillä Karjalan Prikaatissa kukaan alikessu ole valittanut ajastaan intissä, päinvastoin.

    • kersantti

      ja tarkoitat tolla jokainen palvelee 347 päivää eli kaikki jää 347 päiväks inttii, ei todellakaa yli 50% ketkä menee inttii nii palvelus aika jää vaa 165 vrk !!

      tosin ite jäin sinne viellä toiseks 6 kk ku menin johtaja koulutukseen

      vekaranjärven kersantti kuittaa

      2/08 aselajina toimi ilmatorjunta

    • 6kk-mies

      On yksi keino, millä se 6kk tulee varmasti. Kun kaikilta kysytään toiveita, niin sanot että "6kk jos tulee enemmän niin lähden samantien sivariin!" Sano syyksi vaikkapa, että haluat lukea pääsykokeisiin ja sitä ei voi armeijassa tehdä. Tämä naula vetää aina. Ja joku hölmö tuolla sanoi, että kannattaa hoitaa hommat hyvin, älä helvetissä! Sössi ja mokaile sotilaan kokeessa kaikki johtajarastit niin pahasti, kuin ihminen vain voi! Silloin on alik-nakki väistetty. Psykologisissa testeissä ja älykkyystestissä kannattaa myös alisuoriutua. Ei myöskään kannata hankkia ajokorttia ennen armeijaa, niin et joudu kuskiksi.

      Näillä keinoilla 100% varma 6kk (tai 5,5)

    • kersantti

      ei välttämättä joudu kuskiks mua ne yritti laitaa mut sanoin että ei kiinnosta noi kuski hommat , voihan sieltä kieltäytyä eihän ne voi pakottaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe