helluntailaisten jumala on RAHA !
Olen sen itse joutunut näkemään, kun olen tutustunut helluntailaisiin.
Porin helluntaiseurakunnan riitely rahasta ihan oikeuteen asti kertoo sen myös ihan tarkkaan !
Raamattu nimenomaan kieltää Jeesuksen omia viemään keskinäisiä riita-asioita maallisiin tuomioistuimiin.
helluntailaiset eivät tuossakaan noudata Raamatun käskyä ! eli eivät ole Jeesuksen omia !
helluntailaisten jumala on RAHA !
83
1950
Vastaukset
- ==!==
Helluntailaiset !
Raha !
Raamattu !
Jumala !
Jeesus !
Niin !
Kerta !- SiunattuJeesusAuta
Väitän että se johtuu kun siellä palvotaan HERÄTYSTÄ, sitä ylistetään ja palvotaan.
Ihan oksettaa.
-herätys ei ole Jumaja
Jeesuksenkaan nimi ei ole herätys.
Pyhä Henki on Totuuden Henki eikä se suinkaan ole herätyksen henki.
Apostoli Pietari kirjoittaa: Että ainoastaan PUHDASSYDÄMMELLISIÄ voidaan herätellä.
Ja, jumalattomille on saarnattava tehkää parannus ja kääntykää, että syntinne pyyhittäi siin pois...
Tätä evankeliumia on saarnattava kaikille uskokoon tai olkoon uskomatta. - Anonyymi
SiunattuJeesusAuta kirjoitti:
Väitän että se johtuu kun siellä palvotaan HERÄTYSTÄ, sitä ylistetään ja palvotaan.
Ihan oksettaa.
-herätys ei ole Jumaja
Jeesuksenkaan nimi ei ole herätys.
Pyhä Henki on Totuuden Henki eikä se suinkaan ole herätyksen henki.
Apostoli Pietari kirjoittaa: Että ainoastaan PUHDASSYDÄMMELLISIÄ voidaan herätellä.
Ja, jumalattomille on saarnattava tehkää parannus ja kääntykää, että syntinne pyyhittäi siin pois...
Tätä evankeliumia on saarnattava kaikille uskokoon tai olkoon uskomatta.kristittyjen todellinen jumala historian mukaan:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
kristittyjen todellinen jeesus historian mukaan:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.
-
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
---
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
Luukkaan evankeliumi: 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"
Matteuksen evankeliumi: 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
Matteuksen evankeliumi:
5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
Markuksen evankeliumi:
10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
Luukkaan evankeliumi:
18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
Matteuksen evankeliumi:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." - Anonyymi
"Raha on kaiken PAHAN alku ja juuri". Jos joillekin Hellareille on RAHA JUMALA, heille on PAHUUDEN ALKUJUURI JUMALA? Minulle tämäkin tulkinta(siis olen itte silti hellari) oli jo nuorena ongelma, tein melko tietoisen päätöksen, että en tee edes työtäni Rahan takia, ja jouduin tietenkin SENKIN päätöksen vuoksi mielenterveyshoitoon. Itse päätelmäni oli silti normaali Raamatuntulkinta, mutta minulle suotiin ARMO suoritaa edes YKSI järkevä päätös elämässäni, ja se oli tuo, että en vaihda mitään Jumalaan liittyvää etsintääni rahansaamismainioihin... EN ole vielä langennut tuosta päätöksestäni...Ja toivottavasti ei tarvikaan. Rahat voi minulta vielä poies kuka hyvänsä, kunhan ei vaadi mahdottomia, että pitäisi ottaa jotain pikavippejä jonkun kaverin velan vuoksi, siinä tulee mullakin pienehkö Raja vastaan, koska minulla ei olisi pienitäkään edelletystä maksaa edes tonnin velkaa alle vuodessa poies, ja vaikka pystyisin, niin puoli kuukautta ilman rahaa, voisi koitua terveydelle kalliix... EI Jumala ketään kiusaa yli voimiensa, ja vaikka tuokin pyyntö on minulle tehty, niin tuossa ei tarvinnut itse ruveta ottamaan ylimaallisia velkoja ittelleni...Olen ihan hyvää pataa tällähetkellä kyseisen henkilön kanssa...
- Anonyymi
Helluntailaiset !
Raha !
Raamattu !
Barjeesus:
SIIS, kristittyjen todellinen jeesus oppien ja historian laittomuuksien mukaan:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
Niin !
Kerta !
- tikantapainen
Onpa lapsellinen provokaatio. Melkein arvaan, kuka tämän takana on. Eikö sinulla oikeasti ole muuta asiaa kuin jonninjoutavia.....
- Anna Jumalalle?
Löytyi netistä: Haluamme vielä nostaa esille sen seikan, että myös monissa muissakin uskonnollisissa yhdistyksissä ja seurakunnissa kuin Rukousystävät ry:ssä on vääränlaista suhtautumista rahaan. Jättipalkat ja rahojen syytäminen ulkoisiin puitteisiin ovat arkipäivää Suomessa kuten myös muualla maailmassa. Erittäin suurila järjestöillä koneiston pyörittäminen syö valtavat määrät rahaa, varsinkin silloin jos heillä on paljon palkattua työntekiöitä.
- näin se vaan on
Anna Jumalalle? kirjoitti:
Löytyi netistä: Haluamme vielä nostaa esille sen seikan, että myös monissa muissakin uskonnollisissa yhdistyksissä ja seurakunnissa kuin Rukousystävät ry:ssä on vääränlaista suhtautumista rahaan. Jättipalkat ja rahojen syytäminen ulkoisiin puitteisiin ovat arkipäivää Suomessa kuten myös muualla maailmassa. Erittäin suurila järjestöillä koneiston pyörittäminen syö valtavat määrät rahaa, varsinkin silloin jos heillä on paljon palkattua työntekiöitä.
100% samaa mieltä. Ja läheltä seurattua. Ulkoiset puitteet, oma napa, jne.
- Anonyymi
Kysyppä uhreilta onko kyseessä prokaatio:
https://www.google.fi/search?source=hp&ei=1t2dXe_-F9WJk74PxceVkAQ&q=Heidi Wivolinin&oq=Heidi Wivolinin&gs_l=psy-ab.3...2305.2305..2964...0.0..0.100.100.0j1......0....2j1..gws-wiz.....0.p-7kcI3TUhw&ved=0ahUKEwjvweLRoY_lAhXVxMQBHcVjBUIQ4dUDCAU&uact=5
-
Joko tästä on suomen poliisille jätetty tutkintapyyntö???
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b38f2da2-d165-4eb1-aa25-4f734b7566ae
- hah näitä luup
Ettekö te pöljänterit tiedä edes sen vertaa että valtaosa suomen helluntain seurakunnista on pikkukylien muutaman kymmenen hengen joukoja, joissa ei rahasta puhuta koskaan mitään, eikä siellä ole mitään tarvetta rahoille sen muutaman kiinteän kulun lisäksi !
Mihin siellä sitä rahaa ja kuka jumaloisi kertokaa se nyt kaikille kun kukaan ei sitä tiedä teidän lisäksenne jotka tällaisia aloituksia teette !- tarpeelliseen vain
Kuulun n. reilun 100:n hengen helluntaiseurakuntaan. Palkkaa (ilm.kohtuullinen) maksetaan vain pastorille sekä kulupalkkioita satunnaisille vierailijoille. Yhdessä muutaman naapuriseurakunnan kanssa maksetaan joidenkin lähettien kuluja (eivät varmasti saa kuin välttämättömän). Kiinteistökulut vievät kolehdista huomattavasti. Satunnaisesti jaettava ilmaismateriaali ei ole halpaa. Vanhimmisto on aiheellisesti muistuttanut (ei painostanut) rahantarpeesta, jotta toimintaa voitaisiin (evankeliointia) lisätä. Vapaaehtoistyötä tehdään paljon ilmaiseksi.
Edellä oli hyvä muisutus, ettei seurakunnan riita-asioita tarvitsisi viedä maallisiin tuomioistuimiin. Rahan käsittelystä saa opetusta esim. kirjoista ja siinä tulee menetellä omantunnon mukaan. Iloista antajaa Jumala rakastaa. Tätä iloa toivon seurakunnallemmekin, joka toimii pienillä raha summilla. yksittäinen seurakunnan jäsen - Anonyymi
Täällä pikkukylässä hellarit piti kahvilaa, kunnes rahastonhoitaja vei rahat.
Juu ja ei ilmoitusta poliisille.
- kaikenlaisia sitä on
Aloituksenne on yhtä pöljä kuin väittäisitte että saimaanorppa haluaa oman mökin rannalta parhaalta paikalta hah !
- hellarit saatanasta
helluntailaisia on todella vähän pikkukylissä. suurin osa helluntailaisista löytyy isoista kaupungeisa ja siellä tämä raha näyttelee suurta roolia.
helluntailaisetkin saavat suurimman osan tuloistaan Valtion avustuksista ja todella minimaalinen määrä on niitä jotka maksaa sen hellareille tärkeän kymmenyksen.
hellarit on isästä saatanasta ja saatanan tekoja helluntailaiset tekevät. saatana on ollut valehtelija syntymästään saakka ja samaa tekee helluntailaiset !- tikantapainen
Tässä jälleen näkee, miten täällä välillä on ala-arvoista tekstiä. En tuota yllä-olevaa viitsinyt edes lukea. Otetaan vaan rapaa omasta sydämestä ,ja viskataan helluntailaisuuteen päin. Voiko olla, että piru vihaa näin paljon helluntailaisia.
- pattia kottiin
meneppäs nyt luukulle, jospa saat kottia heinäkuulle!
- 139
tikantapainen kirjoitti:
Tässä jälleen näkee, miten täällä välillä on ala-arvoista tekstiä. En tuota yllä-olevaa viitsinyt edes lukea. Otetaan vaan rapaa omasta sydämestä ,ja viskataan helluntailaisuuteen päin. Voiko olla, että piru vihaa näin paljon helluntailaisia.
Piru vihaa sydämensä pohjasta kaikkia sellaisia ihmisiä ja ihmisjoukkoja, jotka ovat sille haitaksi. Siis helluntailaisia, luterilaisia, baptisteja, jne. Lyhyesti sanoen: kristittyjä.
- tikantapainen
139 kirjoitti:
Piru vihaa sydämensä pohjasta kaikkia sellaisia ihmisiä ja ihmisjoukkoja, jotka ovat sille haitaksi. Siis helluntailaisia, luterilaisia, baptisteja, jne. Lyhyesti sanoen: kristittyjä.
139
Ajattelin juuri, että Jeesuskin tuomittiin kuolemaan kiihkoisen farisealaisuuden kautta. - Saddukeus
tikantapainen kirjoitti:
139
Ajattelin juuri, että Jeesuskin tuomittiin kuolemaan kiihkoisen farisealaisuuden kautta.Jeesus tuomittiin ristille, koska hän väitti olevansa juutalaisten messias. Sitä hän ei ollut - kysy vaikka keneltä tahansa juutalaiselta. Lisäksi Jeesus suututti toiminnallaan roomalaiset. Aikanaan Jeesuksen kuolema oli melko pieni asia. Ristiinnaulitseminen oli tavallinen rangaistus siihen aikaan.
Fariseuksia emme voi syyttää Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta. - tikantapainen
pattia kottiin kirjoitti:
meneppäs nyt luukulle, jospa saat kottia heinäkuulle!
Samoin on nyt. Kiihkoilijat pilkkaavat meitä.
- jorkki
tikantapainen kirjoitti:
Samoin on nyt. Kiihkoilijat pilkkaavat meitä.
Helluntailaisilla on todella terävä kieli. Kyllä ne aivopestään siellä kokouksissa, ei ne siellä turhaan hyppää.
- tikantapainen
jorkki kirjoitti:
Helluntailaisilla on todella terävä kieli. Kyllä ne aivopestään siellä kokouksissa, ei ne siellä turhaan hyppää.
Joa helluntaiseurakunta on onnistunut, sen jäsenet lukevat Jumalan Sanaa. He rukoilevat ja pitävät huolta, että aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten silmien edessä.
- aa men
tikantapainen kirjoitti:
Joa helluntaiseurakunta on onnistunut, sen jäsenet lukevat Jumalan Sanaa. He rukoilevat ja pitävät huolta, että aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten silmien edessä.
Juurikin noin, ja sen seurauksia ei tarvitse lukea iltalehtien kauhusivuilta!
- jorkki
tikantapainen kirjoitti:
Just noin. Silti saa haukkua muita uskontoja ja ei-uskoivaisia pilkata ihan puhujanpöntöstä käsin. Hyi. Jumalan silmissä me kaikki olemme samanarvoisia, mutta ei Helluntailaisten. Siellä on omat kastinsa ulkopulella oleville ihmisille. Ja se on sallittua, jopa toivottua. Teot pitäisi olla tärkeämpiä kuin puheet. Luopiot ovat alinta kastia.
- jorkki
aa men kirjoitti:
Juurikin noin, ja sen seurauksia ei tarvitse lukea iltalehtien kauhusivuilta!
Paitsi mitä nyt muutama lapseensekaantuminen, talousrikokset ym. Ai niin, nehän saa anteeksi saman tien ja ne pitää pimittää julkisuudesta. Niin paljon kieroutunutta ja sisäänpäinkääntynyttä touhua. Mitä kaikkea tuo uskonto kätkeekään..
- helluntailainen
jorkki kirjoitti:
Paitsi mitä nyt muutama lapseensekaantuminen, talousrikokset ym. Ai niin, nehän saa anteeksi saman tien ja ne pitää pimittää julkisuudesta. Niin paljon kieroutunutta ja sisäänpäinkääntynyttä touhua. Mitä kaikkea tuo uskonto kätkeekään..
jorkki
se lapseensekaantuja oli x-helluntailainen - jorkki
helluntailainen kirjoitti:
jorkki
se lapseensekaantuja oli x-helluntailainenSiis mikä x? Ainakin näkyi olevan saarnaamassa eräässä seurakunnassa ihan justiinsa.
- helluntailainen
jorkki kirjoitti:
Siis mikä x? Ainakin näkyi olevan saarnaamassa eräässä seurakunnassa ihan justiinsa.
jorkki
Se just, jolla oli se lapsi-juttu. Ei se ole helluntailainen, enää. Hän lähti ja perusti kauan sitten oman seurakuntansa, jolla ei ole helluntailaisten kanssa mitään tekemistä. Sen yhden toisen juttu ei ollutkaan niin vakava. Se uhri oli sentään jo teini. - helluntailainen
jorkki
Se just, jolla oli se lapsi-juttu. Ei se ole helluntailainen, enää. Hän lähti ja perusti kauan sitten oman seurakuntansa, jolla ei ole helluntailaisten kanssa mitään tekemistä. Sen yhden toisen juttu ei ollutkaan niin vakava. Se uhri oli sentään jo teini.jatkoa
En kehtaa selitellä tallaista asiaa enemmän. Siis sen teini-jutun kokonaisuus ei sentään ollut NIIN vakava.... - helluntailainen
jorkki kirjoitti:
Just noin. Silti saa haukkua muita uskontoja ja ei-uskoivaisia pilkata ihan puhujanpöntöstä käsin. Hyi. Jumalan silmissä me kaikki olemme samanarvoisia, mutta ei Helluntailaisten. Siellä on omat kastinsa ulkopulella oleville ihmisille. Ja se on sallittua, jopa toivottua. Teot pitäisi olla tärkeämpiä kuin puheet. Luopiot ovat alinta kastia.
jorkki
Ajattelen omaa elämääni. En ole työmaailmassa kokenut olvani ulkopuolinen. Todistan joskus uskosta. Kerran sanoin eräälle:"Nyt olen tuon vaikean pomon kanssa kokenut kaiken. Nyt on viimeinen asia. Alan siunata häntä Jeesuksen nimessä." Se ihminen myöhemmin kertoi olleensa uskossa. Me pidetään yhteyttä.Jumala puuttui sitten asiaan ja sain komennuksen muualle.
Joku voi kokea sitä, mitä sanoit. Siellä on niin paljon inhimillistä.Arvelen, että ns. luopio itse kokee tunteissaan, että siinä on joku kynnys.Sitäpaitsi , olen kuullut, että luopio on vasta sellainen, joka on pilkannut julkisesti Jeesusta. - häh?
jorkki
Se just, jolla oli se lapsi-juttu. Ei se ole helluntailainen, enää. Hän lähti ja perusti kauan sitten oman seurakuntansa, jolla ei ole helluntailaisten kanssa mitään tekemistä. Sen yhden toisen juttu ei ollutkaan niin vakava. Se uhri oli sentään jo teini.Minkä lahkon perusti?
- Anonyymi
139 kirjoitti:
Näin opettaa helluntalainen nitillä:
""Se laittomuuden herra meissä on se paha, se saatanan voima, josta emme pääse irti, jota vastaan taistelemme, ihan jokainen.""
Siis syyttää laittomuuden herran palveljaksi kaikkia, ilmeisesti vain helluntalaisia "meissä on paha"
--
https://www.google.fi/search?source=hp&ei=1t2dXe_-F9WJk74PxceVkAQ&q=Heidi Wivolinin&oq=Heidi Wivolinin&gs_l=psy-ab.3...2305.2305..2964...0.0..0.100.100.0j1......0....2j1..gws-wiz.....0.p-7kcI3TUhw&ved=0ahUKEwjvweLRoY_lAhXVxMQBHcVjBUIQ4dUDCAU&uact=5
- ohoh
Ehdoton anteeksianto, ei vaadi hyvitystä, eikä uhria vain nöyrää mieltä, ja koskee joka ikistä ihmistä.
- Anonyymi
Ei helluntalaisiakaan ole vapaudettu Lakien noudattamisista, Vai onko ja kuka vapautti jos vapautti?
Joko tästä on suomen poliisille jätetty tutkintapyyntö???
- Anonyymi
Joku aina kaivaa näitä monta vuotta vanhoja postauksia esille.
MIKSI IHMEESSÄ ???- Anonyymi
kyllähän siellä niitä maallisesti "korkeita tavoittelevia" on, - syystäkin. helluntailaisista, enempi osa on niitä, - entisiä alkoholisteja, yms. eivät ole "ennen uskoontuloaan" osanneet elää EDES, kymmenen käskyn / yhteiskuntamoraalin mukaisesti, niin sitten vihdoin ymmärtävät, miten tulisi yleensä edes yhteiskunnassa elää, ja sitten kääntyvät "huippuhyviksi ??".
tuomitsevat vielä nekin, jotka eläneet kristillisten arvojen mukaan, - josta siitäkin yleensä on HYVÄT seuraukset.
"sillä Jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen". (myös yhteiskuntatasolla) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllähän siellä niitä maallisesti "korkeita tavoittelevia" on, - syystäkin. helluntailaisista, enempi osa on niitä, - entisiä alkoholisteja, yms. eivät ole "ennen uskoontuloaan" osanneet elää EDES, kymmenen käskyn / yhteiskuntamoraalin mukaisesti, niin sitten vihdoin ymmärtävät, miten tulisi yleensä edes yhteiskunnassa elää, ja sitten kääntyvät "huippuhyviksi ??".
tuomitsevat vielä nekin, jotka eläneet kristillisten arvojen mukaan, - josta siitäkin yleensä on HYVÄT seuraukset.
"sillä Jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen". (myös yhteiskuntatasolla)helluntailaisethan pitävät "luopiona", vaikka joku siirtyisi ainoastaan toiseen kristilliseen seurakuntaan !
se on suuri virhe (kateus), - heidän puoleltaan, niinpä niin. . . - Anonyymi
Onko teillä Jumala ja Jeesus vaihtunut?
-
Näin eräs helluntalainen tunnustaa todellisen herranne...:
""Se laittomuuden herra meissä on se paha, se saatanan voima, josta emme pääse irti, jota vastaan taistelemme, ihan jokainen.""
-
Ja näin he ovat raamatussa:
2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
Paavali ei saanut eroa herrasta:
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
-
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
-
Jotten kristittyjen kolmaisuus oppiin kuuluvat historian mukaan vain laittomuuden epäpyhyydet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisethan pitävät "luopiona", vaikka joku siirtyisi ainoastaan toiseen kristilliseen seurakuntaan !
se on suuri virhe (kateus), - heidän puoleltaan, niinpä niin. . .Kaltaisinaan pitävät, usein luterilaisuudesta karanneita Made In USA rahastajiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b38f2da2-d165-4eb1-aa25-4f734b7566ae - Anonyymi
Ei vuodet laittomat teot muutu muutako uskossa Laittomiksi ja viimeinen tuomion on raamatussa Jeesus jo antanut.
uukkaan evankeliumi: 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"
Matteuksen evankeliumi: 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
Matteuksen evankeliumi:
5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
Markuksen evankeliumi:
10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
Luukkaan evankeliumi:
18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
Matteuksen evankeliumi:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
- Anonyymi
No mä olen kyllä eri mieltä, vaikken helluntailainen olekaan, niin sielläkin tulee pyörittyä.
Tuntemani helluntailaiset antavat oikeasti suuria summia lähetys- ja avustustyöhön, maksavat kymmenykset ja enemmänkin. Itse elävät vaatimattomasti ja nipistävät omista tarpeistaan. Ehkä ovat keskivertouskovia tyylikkäämpiä, mutta tekevät sen panostuksen ulkonäköönsä suhteessa pienellä rahalla.- Anonyymi
Joo, mutta kenen lompsasta ne rahat summat ovat ja lähetyö kohteen pistit väärin;
-
Vertaa tietoa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko
-
Ja ota huomioon mitä raamatussa Lain uudenliiton Laiksi vahvistanut Kaikkivaltia Jeesus opetti: Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Ja
historiansa mukaan kristittyjen laittomuudessa riittää laittomuuden herroja jopa vielä 2000-luvulla lapsiakin uhraavat noitaroviolla:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
"Noitavainot nykyaikana
Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20] "
-
JOTEN; kristityt eivät palvele Lain vahvistanutta Kaikkivaltiasta raamatun Jeesusta vaan omaa paavalilaisuuden laittomuuden väärää profeettaansa:
-
Raamatussa on useita jumalia ja jeesuksia mutta vain YKSI Lain asenttanut Jumala ja Jeesus.
- Anonyymi
Luterilainen seurakunta perustuu rahankeräämiseen, veroihin. Ilman veroja ei olisi lut. seurakuntaakaan.
- Anonyymi
useita vuosia helluntai seurakunnassa käyneenä (jopa jäsenenä. . .), eivät ne koskaan varsinaisesti vaatineet rahaa, - kymmenyksistä kyllä puhuttiin, vaan sekin kuitenkin vapaaehtoista, eikä "kuulusteltu".
kai niillä jossakin "miljonäärit", jotka sitten rahoittaa ? Anonyymi kirjoitti:
useita vuosia helluntai seurakunnassa käyneenä (jopa jäsenenä. . .), eivät ne koskaan varsinaisesti vaatineet rahaa, - kymmenyksistä kyllä puhuttiin, vaan sekin kuitenkin vapaaehtoista, eikä "kuulusteltu".
kai niillä jossakin "miljonäärit", jotka sitten rahoittaa ?Tiedätkö mikä on manipulointi? Jos et tiedä, niin suosittelen tutustumista aiheeseen.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Tiedätkö mikä on manipulointi? Jos et tiedä, niin suosittelen tutustumista aiheeseen.
Antti Avaruus Apina / Trollari
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kai niillä jossakin "miljonäärit", jotka sitten rahoittaa ?Tämä on minunkin kokemukseni. Ilmoitettiin, että nyt kerätään vapaaehtoinen uhrilahja xxx hyväksi. Kolehtihaaviin laittaminen oli täysin vapaaehtoista. Eikä kukaan koskaan kysynyt laitoitko tai paljonko laitoit.
Hellarit ovat myös keskiluokkaistuneet. Seurakunnassa käy monenlaista väkeä, myös hyvin koulutettuja ja hyvin toimeentulevia. Joitakin tämä ottaa ilmeisesti päähän, kun pitää tehdä näin naurettavia aloituksia.
Kattokaas, kun mä itse ansaitsen rahani, niin mä saan käyttää ne ihan mihin haluan. Mulla on vapaus avustaa seurakuntaa tai löytökissojen kotia ja vaikka lähteä lomalle Fidzille. Eikä se kuulu kellekään.
- Anonyymi
Miksi Raamatussa vähempi on enempi? Mark.12:42-44. Raamatun rahat: Ropo, 1) kreikankielellä lepton, oli pienin kreikkalainen raha, noin puolen pennin arvoinen. Luuk.21:2. Siis kaksi ropoa, on noin yksi penni.
- Anonyymi
En tiedä. Mutta sen tiedän ei niitä raamatun ajan synagoogia tai temppeliä roposilla rakennettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Mutta sen tiedän ei niitä raamatun ajan synagoogia tai temppeliä roposilla rakennettu.
voi hyvä ih minen kun et ymmärrä mitään synagoogien rakentamisista eikä s eliity mitenkään tämän ajan helluntaihin, miksi kirjoitat asiaa josta et tiedä mitään, kerrotko mikä sen saa aikaan !
helluntaiseurakunnat on rakennettu talkoovoimin ja omalla jäsenten rahoilla, ei siihen ole kerjätty keneltäkään mitään, ei ainultakaan.
olen joksus laskenut että jos sata henkeä jkättää pois tupakan ja kaljan ja muun rilluttelun, sillä rakennetaan ja ylläpidetään seurakuntaa.
mitäs siihen sanotte ?
tiedättekö kun joskus hiipii mieleen että tässä maassa asuu yksinkertainen kansa joilla ei ole mitään tietoa hengen asioista, vaikka on olevinaan viissataa vuotta oltu kirkon oppilaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä aikana eipä juuri rukoushuoneita rakenneta tai osteta.
Ennemminkin myydään pois.
Ja jos ei ihan heti vielä niin kohta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi hyvä ih minen kun et ymmärrä mitään synagoogien rakentamisista eikä s eliity mitenkään tämän ajan helluntaihin, miksi kirjoitat asiaa josta et tiedä mitään, kerrotko mikä sen saa aikaan !
helluntaiseurakunnat on rakennettu talkoovoimin ja omalla jäsenten rahoilla, ei siihen ole kerjätty keneltäkään mitään, ei ainultakaan.
olen joksus laskenut että jos sata henkeä jkättää pois tupakan ja kaljan ja muun rilluttelun, sillä rakennetaan ja ylläpidetään seurakuntaa.
mitäs siihen sanotte ?
tiedättekö kun joskus hiipii mieleen että tässä maassa asuu yksinkertainen kansa joilla ei ole mitään tietoa hengen asioista, vaikka on olevinaan viissataa vuotta oltu kirkon oppilaita.ja katin konttia, - olet tainnut elää/tutkia asioita "laput silmillä"!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja katin konttia, - olet tainnut elää/tutkia asioita "laput silmillä"!!
helluntai "herätys" Suomeen tullut vasta n. 1900 -luvulla, Usasta Azusankadulta. . .- entisten narkkareiden (jne. . .) keskuudesta levinneenä.
vielä nykyäänkin hellareilla käsitys, että KAIKKI ihmiset olisi jotakin moraalittomia elämäntavoiltaan, ja se "ainoa oikea" uskon-oppi olisi heillä, - hei haloo !!
"kulkevat meret ja mantereet, saadakseen yhden käännynnäisen" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÖÖh, joo, Jos jätätte Roposenkin saamatta, niin Ringakaan ei hyppää enää tasan 666 cm:iä?
Vai onko päinvastoin, jätätte ROPOSENKIN ANTAMATTA KÖYHILLENNE; niin termi Kristillinen TASAJAKO ainakaan ei toteudu? EI Jeesus Kristillisen tasajaon periaatetta julistanut välttämättä tosiasiaksi:"Se jolla on, sille annetaan, ja JOLLA EI OLE; otetaan poies sekin vähän mitä luuli omistavansa?!" Tämä PERIAATE ei koske ainoastaan rahojamme, vaan hieman sitä älyllistäen, joka ei esim. tiedettä tiedä, no, se ei tiedettäkään tiedä, ja joka ei usko tieteeseen, sille ei itse ainakaan tule tietämään, miten on edes mahdollista rakentaa uskoansa KOSKAAN todeksi..."Mutta, älkää vaipuko epätoivoon, vaikka tulette tietämään jo pian, että ei juutalaisten sadut ja väärätkin Raamatuntulkinnat, olleet kokonaan ylpeyttämme varsinkin vihaten, meidän Helleenisen ja Jaafetilaisen kulttuurimme sivuuttaen olleet tiedettä"... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÖÖh, joo, Jos jätätte Roposenkin saamatta, niin Ringakaan ei hyppää enää tasan 666 cm:iä?
Vai onko päinvastoin, jätätte ROPOSENKIN ANTAMATTA KÖYHILLENNE; niin termi Kristillinen TASAJAKO ainakaan ei toteudu? EI Jeesus Kristillisen tasajaon periaatetta julistanut välttämättä tosiasiaksi:"Se jolla on, sille annetaan, ja JOLLA EI OLE; otetaan poies sekin vähän mitä luuli omistavansa?!" Tämä PERIAATE ei koske ainoastaan rahojamme, vaan hieman sitä älyllistäen, joka ei esim. tiedettä tiedä, no, se ei tiedettäkään tiedä, ja joka ei usko tieteeseen, sille ei itse ainakaan tule tietämään, miten on edes mahdollista rakentaa uskoansa KOSKAAN todeksi..."Mutta, älkää vaipuko epätoivoon, vaikka tulette tietämään jo pian, että ei juutalaisten sadut ja väärätkin Raamatuntulkinnat, olleet kokonaan ylpeyttämme varsinkin vihaten, meidän Helleenisen ja Jaafetilaisen kulttuurimme sivuuttaen olleet tiedettä"...Pysyttele vielä makuulla ja sisätiloissa, ajatuksenkulkusi ei ole vielä tasaantunut, varo äkkiliikkeitä ja varsinkin nettiä !
- Anonyymi
1Kun.8:27. 2Aikak.2:18. Ap.t.7:48. 17:24-25 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Jes.66:1.
- Anonyymi
Matt.13:12. 25:29. Mark.4:25. Luuk.8:18 Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan. Luuk.19:26 Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Semmoinenkin sanonta on, tyhjästä on paha nyhjäistä!
- Anonyymi
Luuk.14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni. Joh.19:17 Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hedreankielellä Golgataksi. Ei jaksanut kantaa itsekkään ristiänsä perille. Matt.27:32. Mark.15:21.
- Anonyymi
Vanhuksien kavaltajia, 2,7miljoonaa €uro suomalaisilta, amerikkalaisille pääoman sijoittajilla, helluntalaisuus on amerikassa verovapaa "OY"
-
Johanneksen evankeliumi:
8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." - Anonyymi
Siis ei se paha, tarkkaan ottaen ole RAHA; vaan RAHAN HIMO?! Yhtälailla saattaisi olla synti sekin, jos aikoo mielistellä petollisesti HERRAA?! Jeesus sanoi siitä, että MIKSI SANOTTE MINULLE:"Herra, Herra"; mutta ETTE TEE, mitä sanon. Ihminen tulee petetyksi, ihminen lurittelee Jeesukselle "ihania"; mutta kurja pikkuveli tai -sisko jossakin lähistöllä kurjistuu kurjistumistaan?! Jopa vanha Mooseksen laki sanoi, että "ÄLKÄÄ TURHAAN LAUSUKU HERRAN NIMEÄ EDES!", koska kaverin nimessä voisi olla enmmän tehtävää... Herroja ei ole monia tietenkään, Herrojen Herroja vielä vähemmän tms. Mutta kyllä KAIKKI HERRAT kiusaantuvat <piip>;nasti, jos niitä hokee, tämä pitäisi suomalaisen juntinkin joskus tajuta, eli ei pahankaan herran kesto, varsinkaan KORKEMPI ole kuin Pyhän tai jopa HYVÄN Herran... Se kyllästyy nauramaan räkänä sillekin pian, ja sitten alkaa kauhea aika, monelle liikaa SITÄ herraa kutsuneelle, tarkoitan tietysti SIELUNVIHOLLISEN nimenkin liikaa hokemista, ja sen miettimistä, mitä uskovainenkin epäilemättä JOUTUU paljonkin tekemään...
Tämä on Hellareiden suurin ongelma, Rahaa ei kannata tietenkään himoita liikaa, koska silloin alkaa ihminen kuluttaa sitä liikaa muihinkin himoihinsa hyvin pian, tai isukki ja äityli pysyy askeettisesti kaikista "Lihan Himoista" irti, niin voi olla VARMA, että BIOLOGISET LAPSENSA VARSINKIN suorittavat JUURIKIN SEN, mitä Isä ja Äiti eivät sietäneet edes ajatella tekevänsä:-) - Anonyymi
Minä hämmästelen sitä, että mitä pienemmän sloganin tai aivopierun joku keksii, sitä enemmän sitä joutuu käsittelemään. Vähän kuin ateistien teoriat Jumalasta:"Paljon meteliä TYHJÄSTÄ", He unohtivat kaikki muuta Jumal'määritteet, paitsi sen, että koska Jumala on HENKI; niin ei HENKI ole materiaa, jota voisi ihaillen katsoa...Ihminen ei tottapuhuen ole vieläkään Henki, jos painotamma VANHAN Testamentin käsitystä aluksi; IHMINEN ON JUMALAN KUVA, POIKA on se, mikä tulee ilmaantumaan aina SANOJEMME KAUTTA, mutta mitä muuta on olemassa? Olemme ensisijaiseti kai KUVA; kolmiulotteinen tilavuushahmotelma, ja liikkeemme ja massallisen tiheytemme takia 4-5 ulotteinen olento, mutta se JOKA RAKASTAA POIKAA, SANALLISTA ILMENTYMÄÄ - tulee jopa TIETÄMÄÄN ISÄN? Mihin Rahaa tarvitaan, muutakuin arvottamaan kaikki simppeleimmällä mahdolisella tavalla? Älkää vihatko kuitenkaan mammonistikaan henkiä, paitsi juurikin vihan henkiä, vaikka ne silti monia voittaa hiukan liiankin helposti...Viha on voittamisen takia, mutta ketä SE enää kiinostaa? Onko VIHAN AIKA hetkiseksi taas OHI?! Rakkaus sen vuoksi, ettei kaikkia vain voitettaisi vain ihmisen kaltaiseen materiakehoon.... Ylpeys sen vuoksi, että tästä kaikesta saataisiin todellista päätellen loogisesti ja laskien tarkastikin, ja vain valhe pitää aina jättää olemattomaksi, jos on kovapäinenkin, ja Kunnia sen vuoksi, että TÄMÄ kaikki jopa aistittaisiin... Kuinka sairaan fiilisen TE tästä saatte, pyydän, älkää etsikö fiilisetelevää "sikailua" koko ajan, ei kaikki maistu, eikä kaikesta saa ravintoa ruumiille, osa TÄSTÄ ravinnosta on kuin helmi, tai omituinen kivi, jota ihmetellen katsotaan, mutta sikaihminen silti yrittää sen syödä, mutta särkee vain HAMPAANSA?!:-)
- Anonyymi
Uskonnot melkein poikkeuksetta ovat Lailla suojattua laittomuutta suomessakin.
Parustuslaki antaa kansalaisilleen uskonvapauden, lapsillekkin.
Ja saman Valtion valtionkirkko vaatii jäseniään kastattamaan lapsiensa jäseniksi:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931055?search[type]=pika&search[pika]=kaste
15 §
"Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."
Ehkä tuossa on kysymys Laillistetusta kotirauhan rikkomisestakin.
http://www.uskonet.fi/artikkelit/154/kristinuskon_historia
Raamatussa Lain; uudenliiton Laiksi asettanut Jeesus EI OLE KÄSKENYT KASTAAN KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE LAITTOMUUDEN JÄSENIKSI.
https://www.unicef.fi/lapsen-oikeudet/sopimus-kokonaisuudessaan/
14 artikla
"Sopimusvaltiot kunnioittavat lapsen oikeutta ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapauteen.
Sopimusvaltiot kunnioittavat vanhempien ja laillisten huoltajien oikeuksia ja velvollisuuksia antaa lapselle ohjausta hänen oikeutensa käyttämisessä tavalla, joka on sopusoinnussa lapsen kehitystason kanssa.
Henkilön vapaudelle tunnustaa uskontoaan tai vakaumustaan voidaan asettaa vain sellaisia rajoituksia, joista säädetään laissa ja jotka ovat välttämättömiä yleisen turvallisuuden, järjestyksen, terveyden ja moraalin tai muiden ihmisten perusoikeuksien ja vapauksien suojelemiseksi."
-
kristittyjen lapsikaste vale keksittiin verotulojen turvaamiseksi:
http://www.uskonet.fi/artikkelit/154/kristinuskon_historia
-
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
Johanneksen evankeliumi:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
-
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
-
Heluntalaiset eivät kastata lapsiaan mutta heilläkin on alaiköisille lapsille ja nuorille sopimattomuuksia etenkin ehtoolliset varttuneimmille nuorille on tökeyttä:
Näin Jeesus vastasi Pietarin kysymykseen:
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 "Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?"
-
Ja voit olla varma, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama ja Paavalinne antaa tuomion:
1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."
-
Joten on Lailla suojattuja laittomuuksia jopa puolutus kyvyttömien sylivauvojien eksyttäjiä rahaa keräävien "AB/OY" toimintaa rahoittomisiin mm amerikkalaisten pääoma sijoittajien kontoille.- Anonyymi
HUOMATKAA!!!!
Ettei kirkko oppeineen ja papisto ota vastuu lapsien laittomasto kohteluista.
VAAN
sen taakan kantavat lasten vanhemmat "PERISYNTINÄ" syntiin enemmän tai vähemmän pakotettuina.
Aataminen ja Eevan mahdollinen synti loppui kun Jumala antoi armon Nooalle ja hänen perheelleen ja siunasi heidät. JUMALA EI SYNTIÄ SIUNAA.
Raanatin muukaan:
Synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastanen rikos joten syntinen kristitty on rikollinen raamatunne opin mukaan... raamatun Jeesus ei sovittanut rikoksia. 1 Johanneksen kirje 3:4-10
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
-
jne... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HUOMATKAA!!!!
Ettei kirkko oppeineen ja papisto ota vastuu lapsien laittomasto kohteluista.
VAAN
sen taakan kantavat lasten vanhemmat "PERISYNTINÄ" syntiin enemmän tai vähemmän pakotettuina.
Aataminen ja Eevan mahdollinen synti loppui kun Jumala antoi armon Nooalle ja hänen perheelleen ja siunasi heidät. JUMALA EI SYNTIÄ SIUNAA.
Raanatin muukaan:
Synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastanen rikos joten syntinen kristitty on rikollinen raamatunne opin mukaan... raamatun Jeesus ei sovittanut rikoksia. 1 Johanneksen kirje 3:4-10
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
-
jne...Laita hiljaa makuulle ja syö jotain mutta älä lihaa kuitenkaan, sehän sulattaa napapiirit ja vesi tulee tupaan asti, mutta lepää hiljaa äläkä kirjota mitään vähään aikaan !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita hiljaa makuulle ja syö jotain mutta älä lihaa kuitenkaan, sehän sulattaa napapiirit ja vesi tulee tupaan asti, mutta lepää hiljaa äläkä kirjota mitään vähään aikaan !
Ehkä jossakin vaiheessa ehdit vielä miettimään mitä tuli kirjoitettua... Mutta jos kristittyjen laittomuuden historiaan ja Uudenliiton Lain vahvistaneeseen Jeesukseen voi luottaa niin joutuvat levetämään portteja kristitylle. Jumalan ja Jeesuksen Lain ivaamisista rikkomiset jopa Heidän Pyhään Nimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jossakin vaiheessa ehdit vielä miettimään mitä tuli kirjoitettua... Mutta jos kristittyjen laittomuuden historiaan ja Uudenliiton Lain vahvistaneeseen Jeesukseen voi luottaa niin joutuvat levetämään portteja kristitylle. Jumalan ja Jeesuksen Lain ivaamisista rikkomiset jopa Heidän Pyhään Nimeen.
Älä viitsi höpöttää tuolalista sekavaa soopaa jossa ei ole pöäätä eikä häntää senkään vertaa !
tuskin olet edes suomalainen kielesi on niin omituista soutamista ja huopaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita hiljaa makuulle ja syö jotain mutta älä lihaa kuitenkaan, sehän sulattaa napapiirit ja vesi tulee tupaan asti, mutta lepää hiljaa äläkä kirjota mitään vähään aikaan !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
"Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita."
- Anonyymi
Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! "
- Anonyymi
onhan ne pastorit aika "sliippareita", - ihan on sama tyyli, - huvittavaa !
- Anonyymi
judaisti anttihan kuuluu nimen omaan moihin fariseuksiin, joka kaikin voimin yrittävät käännyttään ihmisiä heidän omaan uskontoonsa ja tehdä helvetin lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
judaisti anttihan kuuluu nimen omaan moihin fariseuksiin, joka kaikin voimin yrittävät käännyttään ihmisiä heidän omaan uskontoonsa ja tehdä helvetin lapsia.
niin, heitä riittänee... kristittyjäkin... lue ja ihmettele:
http://nwohavaintoja.blogspot.se/2016/01/jesuiittojen-salainen-vala.html
- Anonyymi
Olet trolli.
Vauvojen kastamista harjoitellaan Helsingin teologisessa tiedekunnassa vaaleanpunaisilla sianporsailla. Varma tieto luotettavalta kirkolliselta taholta.
- Anonyymi
Saattaahan se raha moniaanni kerran moniaille ollakin se varsinainen jumala silloin, kun on läjäpäin pätäkkää tilillä toimeentulon turvaamiseksi ja uuden karhea kulkuneuvo seisoo lämpimässä tallissa hyvin pestynä ja kiillotettuna ja seurakunta arvostaa sen mukaisesti henkilöä virkavalinnoissaan..
Eikähän tuollainen nyt mitenkään huono systeemi virkavalintoihin olekaan. Sillä kertoohan se elintaso jo sen, että kun on ollut ns. monta rautaa tulessa ja omaisuus on sen myötä karttunut, niin sellainen osaa hoitaa ja kehittää myös Jumalan seurakunnan talousasioita kunniallisesti..
Mutta jos tosiaankin tuollainen omaisuuden karttuminen tulee uskovaiselle jumalaksi, niin jo vain päin persettä on asiain arvot. Ja varakkaan on näin ollen hankala löytää Jumalan valtakuntaa itsessään, sillä väärämielisen itsekäs omanarvontunto ja lähimmäisenrakkaus ovat täysin pois toisensa sulkevia ominaisuuksia ihmisessä..- Anonyymi
Kyllä Herra Jeesus itse kukkonsa ja kanansa kynii
HELLuntai henki. Raha henki. Paha henki.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/visio/art-2000008826363.html
HS Visio|Markkina-analyysi
Syntiset osakkeet tuovat tuottoa
Vastuullisuus oli viime vuoden juttu. Alkuvuoden aikana sijoittajat ovat muistaneet taas, miten mukavaa on omistaa syntisiä osakkeita.
19.5. 12:00
SIJOITTAJAT ja pörssiyhtiöt ovat kohkanneet viime vuosina vastuullisuudesta. Muun muassa maailman suurimman varainhoitajan Blackrockin toimitusjohtaja Larry Fink on vaatinut pörssiyhtiöitä parantamaan tapansa ja muuttumaan vastuullisiksi.
Vastuullisina pidetyt yhtiöt nousivatkin viime vuosina pörssissä. Hetken aikaa näytti siltä, että pörssi paransi maailmaa paljon konkreettisemmin kuin aiemmin.
Markkinoiden muodit tulevat ja menevät kuitenkin nopeasti. Se mikä on tänään in on huomenna out.
ALKUVUODEN aikana tilanne on kääntynyt markkinoilla päälaelleen. Lukuisat vastuullisina itseään markkinoineet yhtiöt ovat romahtaneet pörssissä. Teslan osakekurssi on pudonnut viime vuoden huipuista noin 40 prosenttia, Neste 20 prosenttia ja monet vety-yhtiöt vielä paljon rankemmin.
Pörssissä viime kuukausina nousseet yhtiöt ovat aivan toisenlaisia. Jos sijoitti viime vuoden lopulla öljyyn, kivihiileen, tupakkaan ja aseisiin, tuotot ovat olleet erinomaisia.
Kuvaavaa on, että Saudi-Arabian valtion öljy-yhtiö Saudi Aramco nousi viime viikolla maailman arvokkaimmaksi yhtiöksi. Se syrjäytti ykköspaikalta Applen, jonka osakkeita löytyy miltei jokaisen vastuullisuusrahaston salkusta.
SYNTI on markkinoilla taas muodikasta. Miten tässä näin kävi?
Sijoittajat eivät luota suurten öljy-yhtiöiden pitkän aikavälin näkymiin, mutta öljyn hinta on nyt yli 100 dollarissa barrelilta. Huonokin öljy-yhtiö tekee näillä hinnoilla niin hyvää tulosta, että osakekurssit kohoavat väkisin.
Tupakassa tarina on samankaltainen kuin öljyssä. Harva uskoo tupakan kysynnän kasvavan enää länsimaissa, mutta nikotiini on erinomaista bisnestä. Tukholman pörssin 30 suurimmasta yhtiöstä parhaiten on alkuvuonna kehittynyt nuuskanvalmistaja Swedish Match, jonka osakekurssi on noussut alkuvuonna yli 40 prosenttia. Amerikan suurin tupakkayhtiö Philip Morris teki vastikään ostotarjouksen Swedish Matchista.
Syntiset sijoituskohteet ovat olleet keskivertosijoituksia tuottavampia.
Aseet ovat monelle vastuulliselle sijoittajalle kiusallinen kysymys. Lähes kaikki vastuulliset sijoittajat ovat välttäneet aseyhtiöitä jo vuosikymmenien ajan. Venäjän hyökättyä Ukrainaan moni on havahtunut siihen, että länsimaat tarvitsevat edelleen puolustusteollisuutta. Mutta voiko ase olla jopa vastuullinen?
Gripen-hävittäjiä valmistavan Saabin osakekurssi on noussut alkuvuonna yli 80 prosenttia. Johtuuko sitten kurssinoususta vai maailmanpolitiikasta, moni sijoittaja pohtii, sopisiko Saab vastuulliseen salkkuun.
USEAT tutkimukset osoittavat, että syntiset sijoituskohteet ovat olleet pitkällä aikavälillä keskivertosijoituksia tuottavampia. Tupakan ja hiilidioksidipäästöjen lisäksi sijoittajat ovat menestyneet esimerkiksi alkoholi- ja uhkapeliyhtiöiden osakkeilla.
Syntiosakkeiden menestys osoittaa, ettei vastuullisuuskysymyksiä voi ulkoistaa markkinoille. Demokraattinen lainsäädäntöprosessi on turhauttavan hidas ja byrokraattinen mutta silti sijoittajien vastuullisuuspuheita tehokkaampi keino parantaa maailmaa.
Vai kuka todella haluaa elää maailmassa, jossa Larry Fink, Elon Musk tai Björn Wahlroos päättävät sen, mikä on vastuullista?- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c07855ac-148b-4906-9fa7-64632e3f4a6f
Naiset turvautuvat Libanonissa epätoivoisiin tekoihin, koska äitiys on pelottava ja kallis ajatus Talouskriisi on ajanut 80 prosenttia Libanonin väestöstä elämään köyhyysrajan alapuolella. Äitiyskuolleisuus on kolminkertaistunut kolmessa vuodessa.
Sunnuntai 8.5.202
Paketti vaippoja maksaa 280 dollaria ja kolme viikkoa riittävä pakkaus vastasyntyneelle sopivaa maitoa 260 dollaria.
Nämä hinnat ovat todellisuutta monille libanonilaisille perheille, jotka saavat tulonsa paikallisessa valuutassa.
Vain muutamassa vuodessa Libanonin punta on menettänyt yli 90 prosenttia arvostaan, ja 80 prosenttia maan väestöstä on ajautunut elämään köyhyysrajan alapuolelle. Ruuan, sähkön ja polttoaineen hinnat ovat jopa yli kymmenkertaistuneet.
– Pelkästään kun ostaa maitoa ja vaippoja, melkein koko palkka kuluu siihen. Tämän lisäksi pitäisi maksaa vuokra ja muut laskut, kuvailee pääkaupunki Beirutissa 1,5-vuotiaan poikansa Jasonin sekä siskonsa ja äitinsä kanssa ostoksilla ollut Joanna Zein.
Zeinin mukaan myös lääkärissä käynti, vauvan rokotukset ja lääkkeet ovat hyvin kalliita. Rahaa palaa lisäksi vauvan vaatteisiin.
– Ennen talouskriisiä paketti Panadolia maksoi 3 000, nyt 57 000 puntaa. Koska Jason on ensimmäinen lapseni, minun täytyy hankkia hänelle parin kuukauden välein uusia vaatteita. Niihinkin menee helposti kahden kuukauden palkka, Zein sanoo.
Zeinin mies käy töissä, ja vauvan tuomista suurista menoeristä huolimatta tähän mennessä he ovat tulleet toimeen. Zein on kuitenkin huolissaan tulevaisuudesta.
– Jos hinnat jatkavat nousemista, ehkä kohta emme voi enää syödä, hän pohtii.
Laiton abortti
Libanonissa useat naiset ovat päättäneet, että he eivät halua nykyisessä taloustilanteessa saada lapsia. Kuitenkin libanonilaisen naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Hanin Bou Melhemin mukaan monet tulevat tahtomattaan raskaaksi, sillä ehkäisypillereitä tai muita välineitä ei juurikaan ole saatavilla tai ne ovat naisille liian kalliita.
– Monet potilaat pyytävät raskaudenkeskeytystä, sillä heillä ei ole varaa lapseen. Abortin tekeminen on kuitenkin Libanonissa laitonta, Bou Melhem kertoo.
Hankalassa tilanteessa naiset kääntyvät kotikutoisten menetelmien puoleen raskauden päättämiseksi.
– Jotkut juovat yrttiteetä tai hyppivät ja siivoavat, sillä he uskovat voivansa saada siten keskenmenon.
Vaikka raskaus olisikin toivottu ja päättyisi tahattomasti, lääkkeiden saaminen kohdun lääkkeelliseen tyhjennykseen voi sekin olla Libanonissa ongelma.
– Apteekit eivät aina suostu antamaan niitä naisille, sillä ne eivät usko raskauden keskeytyneen itsestään jo aiemmin, Bou Melhem selittää.
Bou Melhem työskentelee pääkaupunki Beirutin ulkopuolella sijaitsevalla Raya Care -klinikalla, joka tarjoaa hoitoa sinne hakeutuville lähes ilmaiseksi. Sen toiminta on pääosin kansainvälisen International Medical Corps -järjestön rahoittamaa.
Aiemmin klinikan asiakaskunta muodostui lähes pelkästään syyrialaisista ja palestiinalaisista pakolaisista. Nyt potilaina on myös monia libanonilaisia, jotka eivät talouskriisin seurauksena kykene enää käymään yksityislääkärillä.
Kuolleisuus triplaantui
Bou Melhem tapaa vastaanotollaan usein naisia, jotka ovat aliravittuja ja sairastavat hoitamattomia infektioita. Ne aiheuttavat vauvojen ennenaikaisia syntymiä. Rahapulassa naiset viivyttävät viimeiseen asti lääkärissä käyntiä ja syövät vain kerran päivässä.
Muidenkin komplikaatioiden riski kohoaa, kun naiset jättävät käymättä raskauden alkuvaiheeseen kuuluvissa tutkimuksissa ja muissa rutiinitarkastuksissa. Äitien hoitoa vaikeuttaa myös se, että useita raskaana olevien naisten tarvitsemia lääkkeitä ei ole Libanonin apteekeissa talouskriisistä johtuen saatavilla.
Unicefin mukaan Libanonin äitiyskuolleisuus on kolminkertaistunut vuodesta 2019.
– Monet naiset tulevat ensimmäistä kertaa lääkärille ollessaan viidennellä tai kuudennella kuulla raskaana, Bou Melhem kertoo.
Hänen mukaansa tavalliset veri- ja virtsakokeet maksavat useissa paikallisissa laboratorioissa yli 3 miljoonaa Libanonin puntaa. Vuonna 2019 voimassa olleen virallisen valuuttakurssin mukaan tämä vastaisi arvoltaan 2000 dollaria.
Bou Melhemin mukaan klinikalle tulevien äitien ruokavalio on usein yksipuolinen, eivätkä he käytä vitamiineja tai muita ravintolisiä.
– He syövät pääasiassa tärkkelyspitoisia ruokia, kuten leipää, riisiä ja perunoita, eivätkä ollenkaan lihaa, linssejä tai muuta rautapitoista. Salaattikin on nykyään kallista, hän toteaa.
Myös vauvat saattavat olla aliravittuja. Muutama kuukausi sitten vastasyntyneille tarkoitettu maito oli loppu koko Libanonin kaupoista.
– Monet äidit antoivat lapsilleen aikuisille tarkoitettua maitoa, pästoroimatonta lehmänmaitoa tai pelkkää sokeria ja vettä, Bou Melhem kertoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c07855ac-148b-4906-9fa7-64632e3f4a6f
Naiset turvautuvat Libanonissa epätoivoisiin tekoihin, koska äitiys on pelottava ja kallis ajatus Talouskriisi on ajanut 80 prosenttia Libanonin väestöstä elämään köyhyysrajan alapuolella. Äitiyskuolleisuus on kolminkertaistunut kolmessa vuodessa.
Sunnuntai 8.5.202
Paketti vaippoja maksaa 280 dollaria ja kolme viikkoa riittävä pakkaus vastasyntyneelle sopivaa maitoa 260 dollaria.
Nämä hinnat ovat todellisuutta monille libanonilaisille perheille, jotka saavat tulonsa paikallisessa valuutassa.
Vain muutamassa vuodessa Libanonin punta on menettänyt yli 90 prosenttia arvostaan, ja 80 prosenttia maan väestöstä on ajautunut elämään köyhyysrajan alapuolelle. Ruuan, sähkön ja polttoaineen hinnat ovat jopa yli kymmenkertaistuneet.
– Pelkästään kun ostaa maitoa ja vaippoja, melkein koko palkka kuluu siihen. Tämän lisäksi pitäisi maksaa vuokra ja muut laskut, kuvailee pääkaupunki Beirutissa 1,5-vuotiaan poikansa Jasonin sekä siskonsa ja äitinsä kanssa ostoksilla ollut Joanna Zein.
Zeinin mukaan myös lääkärissä käynti, vauvan rokotukset ja lääkkeet ovat hyvin kalliita. Rahaa palaa lisäksi vauvan vaatteisiin.
– Ennen talouskriisiä paketti Panadolia maksoi 3 000, nyt 57 000 puntaa. Koska Jason on ensimmäinen lapseni, minun täytyy hankkia hänelle parin kuukauden välein uusia vaatteita. Niihinkin menee helposti kahden kuukauden palkka, Zein sanoo.
Zeinin mies käy töissä, ja vauvan tuomista suurista menoeristä huolimatta tähän mennessä he ovat tulleet toimeen. Zein on kuitenkin huolissaan tulevaisuudesta.
– Jos hinnat jatkavat nousemista, ehkä kohta emme voi enää syödä, hän pohtii.
Laiton abortti
Libanonissa useat naiset ovat päättäneet, että he eivät halua nykyisessä taloustilanteessa saada lapsia. Kuitenkin libanonilaisen naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Hanin Bou Melhemin mukaan monet tulevat tahtomattaan raskaaksi, sillä ehkäisypillereitä tai muita välineitä ei juurikaan ole saatavilla tai ne ovat naisille liian kalliita.
– Monet potilaat pyytävät raskaudenkeskeytystä, sillä heillä ei ole varaa lapseen. Abortin tekeminen on kuitenkin Libanonissa laitonta, Bou Melhem kertoo.
Hankalassa tilanteessa naiset kääntyvät kotikutoisten menetelmien puoleen raskauden päättämiseksi.
– Jotkut juovat yrttiteetä tai hyppivät ja siivoavat, sillä he uskovat voivansa saada siten keskenmenon.
Vaikka raskaus olisikin toivottu ja päättyisi tahattomasti, lääkkeiden saaminen kohdun lääkkeelliseen tyhjennykseen voi sekin olla Libanonissa ongelma.
– Apteekit eivät aina suostu antamaan niitä naisille, sillä ne eivät usko raskauden keskeytyneen itsestään jo aiemmin, Bou Melhem selittää.
Bou Melhem työskentelee pääkaupunki Beirutin ulkopuolella sijaitsevalla Raya Care -klinikalla, joka tarjoaa hoitoa sinne hakeutuville lähes ilmaiseksi. Sen toiminta on pääosin kansainvälisen International Medical Corps -järjestön rahoittamaa.
Aiemmin klinikan asiakaskunta muodostui lähes pelkästään syyrialaisista ja palestiinalaisista pakolaisista. Nyt potilaina on myös monia libanonilaisia, jotka eivät talouskriisin seurauksena kykene enää käymään yksityislääkärillä.
Kuolleisuus triplaantui
Bou Melhem tapaa vastaanotollaan usein naisia, jotka ovat aliravittuja ja sairastavat hoitamattomia infektioita. Ne aiheuttavat vauvojen ennenaikaisia syntymiä. Rahapulassa naiset viivyttävät viimeiseen asti lääkärissä käyntiä ja syövät vain kerran päivässä.
Muidenkin komplikaatioiden riski kohoaa, kun naiset jättävät käymättä raskauden alkuvaiheeseen kuuluvissa tutkimuksissa ja muissa rutiinitarkastuksissa. Äitien hoitoa vaikeuttaa myös se, että useita raskaana olevien naisten tarvitsemia lääkkeitä ei ole Libanonin apteekeissa talouskriisistä johtuen saatavilla.
Unicefin mukaan Libanonin äitiyskuolleisuus on kolminkertaistunut vuodesta 2019.
– Monet naiset tulevat ensimmäistä kertaa lääkärille ollessaan viidennellä tai kuudennella kuulla raskaana, Bou Melhem kertoo.
Hänen mukaansa tavalliset veri- ja virtsakokeet maksavat useissa paikallisissa laboratorioissa yli 3 miljoonaa Libanonin puntaa. Vuonna 2019 voimassa olleen virallisen valuuttakurssin mukaan tämä vastaisi arvoltaan 2000 dollaria.
Bou Melhemin mukaan klinikalle tulevien äitien ruokavalio on usein yksipuolinen, eivätkä he käytä vitamiineja tai muita ravintolisiä.
– He syövät pääasiassa tärkkelyspitoisia ruokia, kuten leipää, riisiä ja perunoita, eivätkä ollenkaan lihaa, linssejä tai muuta rautapitoista. Salaattikin on nykyään kallista, hän toteaa.
Myös vauvat saattavat olla aliravittuja. Muutama kuukausi sitten vastasyntyneille tarkoitettu maito oli loppu koko Libanonin kaupoista.
– Monet äidit antoivat lapsilleen aikuisille tarkoitettua maitoa, pästoroimatonta lehmänmaitoa tai pelkkää sokeria ja vettä, Bou Melhem kertoo.4 miljoonan synnytys
Perjantaina aamupäivällä Bou Melhemin vastaanotolle saapuu viimeisillään raskaana oleva syyrialainen Shamsa Issa al-Abu. Hänellä on supistuksia, joten hän epäilee mahdollisesti synnyttävänsä jo samana päivänä.
Kertomansa mukaan hänellä ei ole ollut aikaa valmistautua lapsen tuloon lähes mitenkään. Vaipat ja vauvanvaatteet ovat edelleen hankkimatta. Al-Abun mies jätti hänet pari kuukautta sitten, ja hänellä on jo ennestään 7-, 5-, ja 3-vuotiaat lapset.
– Olen väsynyt, sillä olen joutunut huolehtimaan kotona kaikesta itse, hän kertoo.
Bou Melhem selittää talouskriisin myötä olevan yleistynyt ilmiö, että miehet hylkäävät perheensä yllättäen, kun eivät enää kykene elättämään näitä työllään.
Lääkäriä tulee perjantaina tapaamaan myös kolmannella kuulla raskaana oleva libanonilainen Zahra al-Ashqar. Hän on iloinen, sillä hän on toivonut lasta jo vuoden ajan.
Bou Melhem mittaa al-Ashqarin lapsen ultraäänikuvauksessa, ja kaikki näyttää olevan kuten kuuluukin.
Talouskriisi ei ole vielä ainakaan raskauden alkuvaiheessa aiheuttanut al-Ashqarin perheelle erityisiä ongelmia.
– Mieheni käy töissä, ja meillä on onneksi kaikki hyvin, hän sanoo.
Useimmat Raya Careen hoitoon tulevat naiset synnyttävät Bou Melhemin mukaan joko Libanonin julkisissa tai YK:n pakolaisjärjestö UNRWA:n sairaaloissa. Toisin kuin yksityissairaaloissa, niissä vauvan saattaminen maailmaan on lähes ilmaista.
Yksityisellä puolella synnytyksen hintalapuksi tulee vähintään 4 miljoonaa Libanonin puntaa. Mahdolliset komplikaatiot ja keisarinleikkaus kasvattavat perheiltä vaadittavaa setelitukkua entisestään.
Julkisissa sairaaloissa hoidon taso on Bou Melhemin mukaan heikko. Paikallisissa medioissa on raportoitu muun muassa epiduraalien puutteista.
Aiemmin Lähi-idän parhaisiin kuuluvista sairaaloista tunnettu Libanon kärsii nyt myös osaavan terveydenhuoltohenkilökunnan pulasta. Kuten monet muutkin koulutetut libanonilaiset, suuri joukko heistä on muuttanut parempien elinolosuhteiden perässä ulkomaille.
– Lääkäreilläkin on hankalaa. Monet lapset ovat kuolleet, koska lapsiin erikoistuneita sydänlääkäreitä ei enää ole, Bou Melhem sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 miljoonan synnytys
Perjantaina aamupäivällä Bou Melhemin vastaanotolle saapuu viimeisillään raskaana oleva syyrialainen Shamsa Issa al-Abu. Hänellä on supistuksia, joten hän epäilee mahdollisesti synnyttävänsä jo samana päivänä.
Kertomansa mukaan hänellä ei ole ollut aikaa valmistautua lapsen tuloon lähes mitenkään. Vaipat ja vauvanvaatteet ovat edelleen hankkimatta. Al-Abun mies jätti hänet pari kuukautta sitten, ja hänellä on jo ennestään 7-, 5-, ja 3-vuotiaat lapset.
– Olen väsynyt, sillä olen joutunut huolehtimaan kotona kaikesta itse, hän kertoo.
Bou Melhem selittää talouskriisin myötä olevan yleistynyt ilmiö, että miehet hylkäävät perheensä yllättäen, kun eivät enää kykene elättämään näitä työllään.
Lääkäriä tulee perjantaina tapaamaan myös kolmannella kuulla raskaana oleva libanonilainen Zahra al-Ashqar. Hän on iloinen, sillä hän on toivonut lasta jo vuoden ajan.
Bou Melhem mittaa al-Ashqarin lapsen ultraäänikuvauksessa, ja kaikki näyttää olevan kuten kuuluukin.
Talouskriisi ei ole vielä ainakaan raskauden alkuvaiheessa aiheuttanut al-Ashqarin perheelle erityisiä ongelmia.
– Mieheni käy töissä, ja meillä on onneksi kaikki hyvin, hän sanoo.
Useimmat Raya Careen hoitoon tulevat naiset synnyttävät Bou Melhemin mukaan joko Libanonin julkisissa tai YK:n pakolaisjärjestö UNRWA:n sairaaloissa. Toisin kuin yksityissairaaloissa, niissä vauvan saattaminen maailmaan on lähes ilmaista.
Yksityisellä puolella synnytyksen hintalapuksi tulee vähintään 4 miljoonaa Libanonin puntaa. Mahdolliset komplikaatiot ja keisarinleikkaus kasvattavat perheiltä vaadittavaa setelitukkua entisestään.
Julkisissa sairaaloissa hoidon taso on Bou Melhemin mukaan heikko. Paikallisissa medioissa on raportoitu muun muassa epiduraalien puutteista.
Aiemmin Lähi-idän parhaisiin kuuluvista sairaaloista tunnettu Libanon kärsii nyt myös osaavan terveydenhuoltohenkilökunnan pulasta. Kuten monet muutkin koulutetut libanonilaiset, suuri joukko heistä on muuttanut parempien elinolosuhteiden perässä ulkomaille.
– Lääkäreilläkin on hankalaa. Monet lapset ovat kuolleet, koska lapsiin erikoistuneita sydänlääkäreitä ei enää ole, Bou Melhem sanoo.Bryan Huppertsin näky 3.11.1997 talouden kuolemasta
Herra näytti minulle sairaalan vuoteella makaavan potilaan, jonka nimi oli Talous.
Jalkopäässä oli hänen potilaskorttinsa, jossa erilaiset käyrät ja viivat menivät terävästi ylös- ja alaspäin.
Potilas eli keinotekoisen hengityksen avulla, josta hän oli täysin riippuvainen. Monet asiantuntijat olivat ympärillä tekemässä monia asioita pitääkseen potilaan hengissä Juuri silloin ylilääkäri astui sisään, katsoi potilasta ja julisti:"Tämä potilas on kuollut.
Antaa sen mikä on kuollut, kuolla." Ylilääkäri katkaisi oman sormensa liikkeellä kytkimestä elintoimintoja ylläpitävät toiminnot.
Talous oli oksentamaisillaan, haukkoi henkeään ja kuoli hirveän kuoleman.
Loppu.
Uskon, että me olemme menossa kohti maailman talouden globaalia hajoamista.
Tämä tuho tuo kaaosta ja raunioita. Samalla se irrottaa ihmiset väärän rahanjumalan palvelemisesta. Monet ihmiset tulevat Kristuksen luo.
Jos me elämme Herralle tottelevaisina, meillä ei ole mitään pelättävää. Pyydä Herralta viisautta saadaksesi taloutesi kuntoon. Etsi ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä (aineelliset tarpeet) sinulle annetaan.
-------------------
Thomas Gibsonin profetia 16.3.2002
Nämä päivät ovat yltäkylläisyyden päiviä.
Tulossa ovat päivät, jolloin runsasta yltäkylläisyyttä ei enää ole. Suuri taloudellinen romahdus, johon monetkaan eivät usko, on ovella.
Kun romahdus on täysin tullut, monet kieltävät sen vieläkin sanoen, että talous palaa kyllä normaaliksi, me rakennamme kaiken uudestaan.
Mutta joka kerta kun taloutta yritetään elvyttää, se tulee epäonnistumaan, sillä minun käteni on talouden päällä.
Rakkaus rahaan on noussut minun eteeni, ja minä tulen tuhoamaan rahanhimon.
----------------
Matteus 6
19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
- Anonyymi
Jos jotkut yksittäiset ihmiset niin tekevät niin et voi syyttää koko Suomen helluntai seurakunnissa olevia ihmisiä.
- Anonyymi
KD hylkäsi Jeesuksen tienposkeen. Meni rahan perässä riistäjä-hallitukseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1042301
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231430- 1291428
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau311424- 681243
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3401094- 89995
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56944- 122821
- 82806