Kumpikohan on arvostetumpi ja kumpi näistä vain itäblokin pikku ralliroopejen vitsi? Amg:n legendaarisuus autopiireissä tiedetään, mutta skodailijathan ei näistä piireistä mitään ymmärrä ja vielä pätevät Räsä ritsoillaan.
AMG vs RS
28
137
Vastaukset
- järjen jättiläinen?
Oletkin melkoinen nero ja kuningas, ainakin unissasi.
- Riku rikas
Onko Skoda rs niin hyvä että verrataan 350000€ maksavaan AMG Mersuun?
- Auringonlaskun mese
Samalla viivalla ovat joten Skoda on valintani. Näkeehän tuon myyntiluvuista kumman kauppa käy, Mersupalstalle sun pitäis mennä valittamaan. Mersu on jo historiaa, ehkä vielä joku muistaa että nokalla oli joku kiiltelevä ( kromattua muovia?) ratti jota mersukuskin piti seurata kaasu pohjassa mutta ei ikinä vaan saavuttanut!
- C63 tykki
Saksasta uusi C63 Amg Coupe ajoon alle 70 000 euroa. Enemmän paukkuja kuin kahdessa Ocu Räsässä. Miettikääpä sitä.
- 15+2
C63 tykki kirjoitti:
Saksasta uusi C63 Amg Coupe ajoon alle 70 000 euroa. Enemmän paukkuja kuin kahdessa Ocu Räsässä. Miettikääpä sitä.
On joo, mutta tuplahinnat kuitenkin mahdolliset verot. Varmasti on hieno auto, mutta Skoda antaa paremman vastineen rahoille, jos haluaa ajaa kohtuukustannuksilla suhteellisen suorituskykyisellä ja tilavlla autolla.
35000€ ei riitä 70000€ autoon. - faktat on täs
meseä on turha kehua . laadukas on sana kaukana. sähkövikainen seki.katsastustilastoissa e malli oli hännillä. ruosteetta ja ties mitä ongelmia.
- AMG dreamer
yksikään etuvetorimpula ei pärjää edes 14v vanhalle C32 amg:lle vaikka kyseessä olis VAG "huippua" edustava uusi Leon Cupra DSG. Skoda RS jääkin jo sitte vielä reiluummin
http://www.zeperfs.com/duel220-5219.htm- tosielämässä pärjää
Tuosta linkistä löytyy mainitsemasi Mersun surkeaakin surkeammat vahvistetut rata-ajat Seat Leon Cupraa vastaan. Mersulla ei ole mitään jakoa.
http://fastestlaps.com/comparisons/seat_leon_cupra_280_dsg-vs-mercedes_c_32_amg.html - hrtshwrt
tosielämässä pärjää kirjoitti:
Tuosta linkistä löytyy mainitsemasi Mersun surkeaakin surkeammat vahvistetut rata-ajat Seat Leon Cupraa vastaan. Mersulla ei ole mitään jakoa.
http://fastestlaps.com/comparisons/seat_leon_cupra_280_dsg-vs-mercedes_c_32_amg.htmlolet vaan kateellinen ja joku vtun hispano-hessu
- Cupra
hrtshwrt kirjoitti:
olet vaan kateellinen ja joku vtun hispano-hessu
Itkunsekaisesta kommentistasi päätellen joku muu taitaa olla kateellinen!
- surkiaa
Skoda rs on ryssän sportti ja laatua ei ole ollenkaan.
- Maasta auvoon
Saksalaisen Auto Bild -lehden laaturaportti on yksi perusteellisimpia selvityksiä autojen vioista. Automainonnan mielikuvien ja todellisuuden välillä on suuri ristiriita: Autonkäyttäjän todellisuudesta kertova laaturaportti pudottaa auvosta maan pinnalle. Viime vuonna hyvään arvosanaan ylsi neljä merkkiä – Toyota, Honda, Mercedes-Benz ja Škoda. Tänä vuonna jaetulla kuudennella sijalla olivat BMW, Audi, Skoda, Kia ja Honda. Ranskalaisten ja italialaisten merkkien osalta tuloslista on taas karua luettavaa: Citroën, Fiat ja Peugeot ovat häntäpäässä.
- 6+11
Onhan se laaja, mutta se on saksalaisten mielipiteitä ja Saksan olosuhteita kuvaava. Kriteereinä mm on saksalaisten autonomistajien mielipide omasta autostaan, myyntiorganisaation toimivuus ja palvelukyky Saksassa, huolto-organisaation toimivuus ja palvelykyky Saksassa. Toki on katsastustuloksia, ja kestotestikin. Kaikkiaan kriteereitä on seitsemän erilaista (muistaakseni) ja niistä 3-4 puhtaasti saksalaisten autonomistajien mielipiteitä.
Tämäkin hyvä huomioida, kun tuloksia tutkii.
Eri maissa tehdyissä vastaavissa tuloksissa saattaisi olla eroja, mutta todennäköisesti niissäkin eroissa näkyisi omien suosiminen. - viatko?
Usko sinä vaan kaikkea soopaa.
Erot automerkkien välilä ovat ovat käytännössä aivan minimaallisia ja kaikilla merkeillä tehdään matkaa siinä missä jollain skodallakin. - Patongin omistaja?
viatko? kirjoitti:
Usko sinä vaan kaikkea soopaa.
Erot automerkkien välilä ovat ovat käytännössä aivan minimaallisia ja kaikilla merkeillä tehdään matkaa siinä missä jollain skodallakin.Kolahtiko?
- Uskomukset vahvoilla
viatko? kirjoitti:
Usko sinä vaan kaikkea soopaa.
Erot automerkkien välilä ovat ovat käytännössä aivan minimaallisia ja kaikilla merkeillä tehdään matkaa siinä missä jollain skodallakin.Tässä v 2013 tulokset:
"Toyota jälleen Auto Bild -lehden laaturaportin kärjessä!
Toyotan dominanssi saksalaisen Auto Bildin laaturaportissa jatkuu. Toyota nappasi ykkössijan nyt jo kuudennen kerran ja toisen kerran peräkkäin. Vuosittain koostettava raportti mittaa autojen kestävyyttä, luotettavuutta ja laatua. Auto Bildin raportin perusteella Toyotan etumatka muihin merkkeihin on kasvanut. Se on ainoa automerkki, joka sai vuoden 2013 raportissa arvosanan hyvä.
Tulokset perustuvat yli 8 000 saksalaisen autoilijan käyttökokemuksiin. Tutkittuja tekijöitä ovat mm. korjauskutsujen määrä, vikojen vakavuus, TÜV-katsastusraportin tulokset, Auto Bild –lehden 100 000 km kestotestin tulokset, lukijapalaute, Auto Bild -korjaamotestien tulokset ja takuuehdot.
Katso kaikki tulokset Saksan Auto Bildin numerosta 50/2013 (ilmestynyt 13.12.2013).
Tulokset 2013
1. Toyota 2,17
2. Hyundai 2,50
3. Mazda 2,57
Mercedes-Benz 2,57
5. Mitsubishi 2,60
6. Audi 2,71
BMW 2,71
Honda 2,71
Kia 2,71
Skoda 2,71"
Erot ovat tosiaan minimaaliset noidenkin kesken. Ei tosiaankaan käytännön merkitystä ja pisteen kymmenysten ja sadasosien eroja syntyy puhtaasti mielipiteidenkin perusteella. Isot ja tunnetut runsaasti mainostetut merkithän ovat etulyöntiasemassa, kun mielipiteitä pistetään järjestykseen, samoin yleinen uskomus ja asenne eri automerkkejä kohtaan. Näillä ei juuri ole tekemistä auton paremmuuden kanssa, mitä sillä sitten kukin tarkoittaakaan... - Huolestuttavaa
6+11 kirjoitti:
Onhan se laaja, mutta se on saksalaisten mielipiteitä ja Saksan olosuhteita kuvaava. Kriteereinä mm on saksalaisten autonomistajien mielipide omasta autostaan, myyntiorganisaation toimivuus ja palvelukyky Saksassa, huolto-organisaation toimivuus ja palvelykyky Saksassa. Toki on katsastustuloksia, ja kestotestikin. Kaikkiaan kriteereitä on seitsemän erilaista (muistaakseni) ja niistä 3-4 puhtaasti saksalaisten autonomistajien mielipiteitä.
Tämäkin hyvä huomioida, kun tuloksia tutkii.
Eri maissa tehdyissä vastaavissa tuloksissa saattaisi olla eroja, mutta todennäköisesti niissäkin eroissa näkyisi omien suosiminen.Japanilaiset oli silti kärkisijoilla ja Mersu vasta kolmannella jaetulla sijalla Mazdan kanssa. Kyllä autoilijoiden omat kokemukset ja mielipiteet pitääkin näkyä vahvasti. Olisiko sitten jossain muussa maassa saksalaismerkkien sijoitus ollut vieläkin heikompi, mene ja tiedä. Minusta kotikentällä häviö japseja vastaan on huolestuttavaa. Kiintoisa seikka on sekin, että Opel nousi raportissa sijalle 14 Volkkarin yläpuolelle. Osoittaa että Opel on ottanut vakavasti aikoinaan maineen musertaneet laatuongelmat.
- Patongin omistaja?
Uskomukset vahvoilla kirjoitti:
Tässä v 2013 tulokset:
"Toyota jälleen Auto Bild -lehden laaturaportin kärjessä!
Toyotan dominanssi saksalaisen Auto Bildin laaturaportissa jatkuu. Toyota nappasi ykkössijan nyt jo kuudennen kerran ja toisen kerran peräkkäin. Vuosittain koostettava raportti mittaa autojen kestävyyttä, luotettavuutta ja laatua. Auto Bildin raportin perusteella Toyotan etumatka muihin merkkeihin on kasvanut. Se on ainoa automerkki, joka sai vuoden 2013 raportissa arvosanan hyvä.
Tulokset perustuvat yli 8 000 saksalaisen autoilijan käyttökokemuksiin. Tutkittuja tekijöitä ovat mm. korjauskutsujen määrä, vikojen vakavuus, TÜV-katsastusraportin tulokset, Auto Bild –lehden 100 000 km kestotestin tulokset, lukijapalaute, Auto Bild -korjaamotestien tulokset ja takuuehdot.
Katso kaikki tulokset Saksan Auto Bildin numerosta 50/2013 (ilmestynyt 13.12.2013).
Tulokset 2013
1. Toyota 2,17
2. Hyundai 2,50
3. Mazda 2,57
Mercedes-Benz 2,57
5. Mitsubishi 2,60
6. Audi 2,71
BMW 2,71
Honda 2,71
Kia 2,71
Skoda 2,71"
Erot ovat tosiaan minimaaliset noidenkin kesken. Ei tosiaankaan käytännön merkitystä ja pisteen kymmenysten ja sadasosien eroja syntyy puhtaasti mielipiteidenkin perusteella. Isot ja tunnetut runsaasti mainostetut merkithän ovat etulyöntiasemassa, kun mielipiteitä pistetään järjestykseen, samoin yleinen uskomus ja asenne eri automerkkejä kohtaan. Näillä ei juuri ole tekemistä auton paremmuuden kanssa, mitä sillä sitten kukin tarkoittaakaan...Joo, siis olen kanssasi täysin samaa mieltä. Todellisuudessa nuo kaikki ovat aivan hyviä valintoja, vaikkakin Toyota erottuu vielä joukosta, kuten lehden aikaisemmissakin raporteissa. Asteikkohan meni niin että 1=eritttäin hyvä, 5=erittäin huono. Ne peränpitäjät Citroen ja Fiat saivat arvosanan 3.57, mikä varmasti on omiaan edelleen vaikuttamaan ostajakunnan enemmistön valmiiksi negatiivisiin asenteisiin noiden merkkien kotimaiden ulkopuolella.
- 13+7
Patongin omistaja? kirjoitti:
Joo, siis olen kanssasi täysin samaa mieltä. Todellisuudessa nuo kaikki ovat aivan hyviä valintoja, vaikkakin Toyota erottuu vielä joukosta, kuten lehden aikaisemmissakin raporteissa. Asteikkohan meni niin että 1=eritttäin hyvä, 5=erittäin huono. Ne peränpitäjät Citroen ja Fiat saivat arvosanan 3.57, mikä varmasti on omiaan edelleen vaikuttamaan ostajakunnan enemmistön valmiiksi negatiivisiin asenteisiin noiden merkkien kotimaiden ulkopuolella.
Siis nuo ranskiset ja fiat olivat 0,86 pistettä heikompia kuin Audi esimerkiksi. Suuresta metelistä päätellen voisi luulla eron olevan oleellinenkin kun sentään on audin kotimaan autoilijoiden mielipiteitä kyselty.
- Tutkittua
Asteikolla 1...5 tuo ero on merkittävä. Mutta siitä huolimatta tuo kertoo ehkä enemmänkin siitä, että Audinkaan laatu ei ole enää mitään huippua vaan keskinkertainen. Ainoa arvosanan "hyvä" saanut auto oli Toyota.
"Autoilijan arki voi olla harmaata ja ankeaa: Tielle pysäyttäviä sähkövikoja, moottori- ja vaihteistovikoja, korjaamojonoja, varaosien odottelua viikkokausia, kirskuvia sivuääniä, tuhansien eurojen korjauskuluja ynnä muuta yllättävää."- 8+4
Olikohan toyotan massiivset takaisinkutsut vielä tuolloin tiedossa? Millään muulla merkillä ei yhtä suurta määrää viallisia autoja ole päässyt liikenteeseen, muistaakseni takaisinkutsuttavien määrä on noin 9 miljoonaa autoa. Tosin ei toyotan omistajat varmaankaan tuota noteeraa vakavaksi, joten ei se näkyisi tuossa tutkimuksessa varmaankaan. Takaisinkutsut liittyivät tulipaloriskiin ja liikenneturvallisuuteen, tarkemmin en muista toyotan julkaiseman tiedotteen sisältöä
- Pohdittavaa
8+4 kirjoitti:
Olikohan toyotan massiivset takaisinkutsut vielä tuolloin tiedossa? Millään muulla merkillä ei yhtä suurta määrää viallisia autoja ole päässyt liikenteeseen, muistaakseni takaisinkutsuttavien määrä on noin 9 miljoonaa autoa. Tosin ei toyotan omistajat varmaankaan tuota noteeraa vakavaksi, joten ei se näkyisi tuossa tutkimuksessa varmaankaan. Takaisinkutsut liittyivät tulipaloriskiin ja liikenneturvallisuuteen, tarkemmin en muista toyotan julkaiseman tiedotteen sisältöä
Ylivoimaisesti suurin osa autonomistajista antavat omalle automerkilleen erinomaiset tai ainakin hyvät arviot. Tästä tietysti seuraa, että kaikki 'laatututkimukset' ja muut 'tutkimukset', joissa autonomistajien mielipiteet ovat merkittävällä painoarvolla mukana, näyttävät tuloksena 'parhaimpina' autot, joiden markkinaosuus ja myynti on suuri.
Sinänsä ihan ok, muna vai kana -ilmiö.
Onko tulos kuitenkaan sama kuin 'paras' auto? - Saks.laatu putoaa
Pohdittavaa kirjoitti:
Ylivoimaisesti suurin osa autonomistajista antavat omalle automerkilleen erinomaiset tai ainakin hyvät arviot. Tästä tietysti seuraa, että kaikki 'laatututkimukset' ja muut 'tutkimukset', joissa autonomistajien mielipiteet ovat merkittävällä painoarvolla mukana, näyttävät tuloksena 'parhaimpina' autot, joiden markkinaosuus ja myynti on suuri.
Sinänsä ihan ok, muna vai kana -ilmiö.
Onko tulos kuitenkaan sama kuin 'paras' auto?Ei näytä oikein sakemannien kohdalla pitävän paikkaansa. Japsit heidän mielestään parhaita, Mersukin pärjää jotenkin mutta kyllä tuo tutkimus ei näytä kotiinpäin vetämiseltä, autonkäyttäjien haastatteluthan ovat vain yksi osa tuohon raporttiin vaikuttavista tekijöistä, silkan tutkimistiedon saadessa suurimman painoarvon.
- Pohdittavaa
Saks.laatu putoaa kirjoitti:
Ei näytä oikein sakemannien kohdalla pitävän paikkaansa. Japsit heidän mielestään parhaita, Mersukin pärjää jotenkin mutta kyllä tuo tutkimus ei näytä kotiinpäin vetämiseltä, autonkäyttäjien haastatteluthan ovat vain yksi osa tuohon raporttiin vaikuttavista tekijöistä, silkan tutkimistiedon saadessa suurimman painoarvon.
Koska erot ovat lähinnä kymmenes ja sadasosapisteitä, niin autonomistajien mielipiteet ja mielikuvat omasta hankkimastaan autostaan vaikuttavat paljonkin. Jopa ratkaisevasti joissain tapauksessa.
Saksassakin on varmaan sama tilanne, harvoin kukaan haukkuu itse ostamaansa autoa. Silloinhan myöntäisi epäonnistumisensa autonostossa. Eli japsin hankkinut saksalainen on luonnollisesti sitä mieltä, että oma auto on erinomainen. Ei kotiinpäinveto tällaisissa näy juuri koskaan.
Yleisesti autoista puhuttaessa varmaan kotiinpäinveto näkyy, mutta tässä AutoBildin tutkimuksessa kysyttiinkin oman autonsa osalta tyytyväisyyttä.
- Kallis maine
Käsittääkseni Tojon takaisinkutsut koetaan positiivisena seikkana, ilmentymänä valmistajan huolenpidosta ja ponnistuksista maineen palauttamiseksi vuosituhannen alun repsahduksen jälkeen. Varmaan muillakin olisi aihetta, mutta joku GM onnistuu salaamaan virtalukko-ongelmat yli 10 vuotta. Silloin maine on varmasti mennyttä eikä palaudu 10 vuodessa vaikka alkaisi tehdä täysin viattomia Ooppeleita! (Tosin USA:ssa ne isot ongelmat oli).
Volkswagen ja Toyota kisaavat maailman suurimman autovalmistajan paikasta. Toivottavasti Volkkarin leirissä kisataan myös parhaimmasta laadusta tulevina vuosina. Muussa tapauksessa japsit on vielä pahasti niskan päällä...- 8+4
Korjauskutsujen määrä on yksi kriteeri seitsemästä ja tuskin suuri määrä on tässä laatua nostattava tekijä. En usko muutenkaan takaisinkutsujen luovan positiivista mielikuvaa julkisudessa tai luovan ostajien joukossa positiivista kuvaa. Ei Toyotakaan näyttänyt olevan asiasta ylpeä eikä julkaisustakaan sellaista mielikuvaa saanut.
- Mercedesman100%
Om man vill njuta av bilkörningen så e Mercedes AMG en av de bästa alternativen som finns på marknaden.
Skoda är ju bara en Östeuropeisk skitkärra. Man måste ju vara ganska dum i huvudet om man vill köpa en Skoda.- Hai sie, mie kysyn,
eikös tuo AMG ole huono hevostrailerin vetoon vai avustaako suku? Ei kai ne joka viikko ruotsista tänne tule?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5773846Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483298- 382781
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662729Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192124- 322071
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121947- 291845
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171790Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471739