Lestadiolaisille kannustusmielessä

En halua riidellä

Hei, minulle ja varmaan kaikille on ihan sana mihin uskotte, mutta voisitteko vähentää syntyvyyttä, koska se on aika kallista veronmaksajille? Muutenkin meidän lapset opiskelevat ahtaasti teidän takianne.
Pienempinä perheinä olisitte pienempi hiilijalanjälkikin ja jäisi aikaa kasvattaa lapset sosiaalisiksi. Yksityisautoilua pitäisi teidänkin vähentää ja vaippavuorta pienentää tässäkin maassa puolella - u know what i mean;) No ympäristöasioita! Pienempinä perheinä voisitte mennä seuroihin julkisilla kulkuneuvoilla. Kaksi lasta olisi maksimi ja parasta teille, ja meille.
Tukia lapsista leikataankin –ja se on hyvä– koska kalliitahan lapset on yhteiskunnalle ja eivät tuota nykyelämässä kustannuksiaan takaisin.

Eli: Pienentämään perhekokoa nyt, ottamaan kontaktia ihmisiin eli muihinkin kuin lestadiolaisiin ja muutakin kuin hyötymismielessä, niin eiköhän se siitä. Nautitte itsekin elämästä. Puhukaa uskonnostanne; kertokaa suoraan menevänne seuroihin.
Ja menkää töihin. Naisetkin nyt töitä tekemään, kun niitä vielä harvassa on. Lopettakaa se synnytyskoneena oleminen ja yhteiskunnan kauppaaminen. Ja lestadiolaiset miehet; opetelkaa moraalia: miettikää miltä uhreistanne tuntuu. Menkää tekin oikeisiin töihin ja hankkikaa itse työpaikka omilla avuillanne. Ei uskonveljiltä.

Kiitos.

Ja kommentoikaa ja perustelkaa kommenttinne.

8

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmyyttä on hankala kommentoida :-)

• Se tyhmempi olet

sinä itse Devoit!

Te lestat olette aikamoinen sosiaalikulu meille tavallisille veronmaksajille, keskiaikaisine harhaoppeinenne luulette, että juuri teidän pitää täyttää maa.

Harhaoppienne tukemana pidätte yllä harhaluuloa omasta erinomaisuudesta muihin ihmisiin nähden. Tekopyhä fariseuksia ja tietyiltä osin myös pahasti luonnevikaisia johtajia on teillä saarnaamassa siitä "ainoasta oikeasta uskovaisten laumasta," johon katsotte kuuluvanne.

• Etkö parempaan pysty

Ompa ylimielinen lesta tämä Devoit. Huomaa että aivopesu on pahasti onnistunut hänellä.

• lestadiolainen7

Kuka hoitaa sua vanhainkodissa jos Suomesta loppuu ihmiset?
      Täällä, missä asun, ei näe juurikaan nuoria ja lapsia.
      Ihan muumioituneita keski-ikäisiä ja vanhoja ukkoja ja muoreja olemme.

Surullista.

• Kleptokalma

Lestat voisivat hieman vähentää syntyvyyttään, koska yli 10 lapsen perhe on melkoinen rasitus vanhemmille ja lapsillekin. Sellainen 7 - 8 lapsen perhe vielä voidaan jotenkin hallita.

Se että lestat olisivat kohtuuton rasitus yhteiskunnalle on kyllä puppua. Kyllä lestalapsi per capita tulee halvemmaksi yhteiskunnalle kuin pienperheiden ylihemmotellut kakarat. Suuren perheen lapset kuluttavat suhteellisesti vähemmän luonnonvaroja, koska nuoremmat lapset käyttävät vanhempien lasten vaatteet ja lelut loppuun. Yhteiskunta tarvitsee lapsia uudistumiseensa. Muuten Suomi kuolee sukupuuttoon.

Mitä tulee lestaäitien työpanokseen, niin kyllä yksi suurperheen äiti korvaa ainakin kaksi päiväkodin työntekijää, joten eivät he mitään yhteiskunnan loisia ole. He tekevät kotona pitkää työpäivää ja yötä ilman palkkaa.

• filosofi pikkarainen

Olin miten oli kääntöpuolet asioissa, mutta: kyllä ison perheen äiti on "rikas".kun ja jos lapsista on tullut kunnon ihmisiä.

Itsellä vain neljä aikuista lasta,jotka kasvaneet puoli vl-perheessä . On onni seurata heidän menestymistään oikeastaan keskimääräistä paremmin ja lastenlapsiakin on kohta kuusi.

Miten köyhä olisinkaan jos minulla olisi vaikkapa vain yksi lapsi omasta tahdostani.

• seminologi hakkarain

Ja miten rikas se yksi lapsi olisi jälkeesi!

• f pikkarainen

nyt on arvot,muuta kuin raha ;-) jonka koi syö ja ruoste raiskaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5880
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5207
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3195
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2749
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2581
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2270
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2060
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1870
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1781
    Aihe