Syksyllä menossa Ibizalle, ei olla ennen oltu siellä. Millainen hintataso siellä on, mm. bensan ja autovuokrauksen hinta kiinnostaa???
Lisäksi vinkkejä nähtävyyksistä ja muista käynnin arvoisista kohteista?
Ibizan hintataso
2
882
Vastaukset
- Eivissankävijä
Käymisen arvoisia kohteita on Ibizan kaupungin vieressä oleva Unescon maailmanperintökohde Dalt Villan linnoitus, jonka muurien sisällä saa kävellä vapaasti. Muurien sisäpuolella on ravintoloita, museoita ja siellä myös asuu ibizalaisia. Lisäksi linnoitusalueen ylhäältä on todella hienot näkymät Ibizalle. Yhden päivän retki kannattaa tehdä läheiselle Figueretasin saarelle, jossa on euroopan parhaimpia rantoja, aivan kristallinkirkasta vettä. Sinne menee mm. Figueretasista edestakainen pieni laiva 20e edestakaisin ja sitten Ibizan kaupungin satamastta isompia katamaraaneja n 45 e edestakaisin. Matka aika suuntaansa 20-40 minuuttia. Muuten kannattaa ehkä käydä keskiviikkoisilla hippimarkkinoilla Es canassa. Ja tietenkin autolla tutustua eri puolelle saareen. Saarelta löytyy todella hyviä rantoja. Auringonlaskua porukka kerääntyy tuhansittain aina katsomaan san antonion puolelle rannalle cafe del marin/cafe mambon eteen. Siellä kannattaa yksi auringonlasku käydä katsomassa. Auringnlaskun taustamusiikkinina tulee yleensä jotain tunnelmaan sopivaa rauhallista ambient musiikkia ja auringon laskeutuessa koko ranta huutaa ja taputtaa. Jos olette nuorempia, niin klubejahan Ibizalla on mielinmäärin, joskin hyvin kalliita. Perus baaareissa olut maksaa eurosta viiteen euroon riippuen paikasta, kun taas isolla klubilla olutpullosta joutuu maksamaan 9-12 euroa. Ruoka on ravintoiloissa suurimpiirtein samaa tasoa kuin suomessa, jossain ehkä euron pari halvempaa. Tietty löytyy myös fine-dining paikkoja, jotka ovat kalliimpia. Enemmänkin vinkkejä voisin kertoa, jos tiedän ikähaarukkanne ja millaisista asioista pidätte. Ibizalla olen käynhyt 5 kertaa ja menossa taas tänä kesänä. Hyviä vinkkejä ravintoloista, rannoista, ravintoloista yms löytyy tältä paikallisten pitämältä sivustolta: http://www.ibiza-spotlight.com/
- eivissänkävijää
Korjauksena: Ja tarkoitin siis, että kannattaa käydä siis läheisellä FORMENTERAn saarella, jonne lähtee veneitä Figueretasista ja Ibizan satamasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797