Syksyllä menossa Ibizalle, ei olla ennen oltu siellä. Millainen hintataso siellä on, mm. bensan ja autovuokrauksen hinta kiinnostaa???
Lisäksi vinkkejä nähtävyyksistä ja muista käynnin arvoisista kohteista?
Ibizan hintataso
2
768
Vastaukset
- Eivissankävijä
Käymisen arvoisia kohteita on Ibizan kaupungin vieressä oleva Unescon maailmanperintökohde Dalt Villan linnoitus, jonka muurien sisällä saa kävellä vapaasti. Muurien sisäpuolella on ravintoloita, museoita ja siellä myös asuu ibizalaisia. Lisäksi linnoitusalueen ylhäältä on todella hienot näkymät Ibizalle. Yhden päivän retki kannattaa tehdä läheiselle Figueretasin saarelle, jossa on euroopan parhaimpia rantoja, aivan kristallinkirkasta vettä. Sinne menee mm. Figueretasista edestakainen pieni laiva 20e edestakaisin ja sitten Ibizan kaupungin satamastta isompia katamaraaneja n 45 e edestakaisin. Matka aika suuntaansa 20-40 minuuttia. Muuten kannattaa ehkä käydä keskiviikkoisilla hippimarkkinoilla Es canassa. Ja tietenkin autolla tutustua eri puolelle saareen. Saarelta löytyy todella hyviä rantoja. Auringonlaskua porukka kerääntyy tuhansittain aina katsomaan san antonion puolelle rannalle cafe del marin/cafe mambon eteen. Siellä kannattaa yksi auringonlasku käydä katsomassa. Auringnlaskun taustamusiikkinina tulee yleensä jotain tunnelmaan sopivaa rauhallista ambient musiikkia ja auringon laskeutuessa koko ranta huutaa ja taputtaa. Jos olette nuorempia, niin klubejahan Ibizalla on mielinmäärin, joskin hyvin kalliita. Perus baaareissa olut maksaa eurosta viiteen euroon riippuen paikasta, kun taas isolla klubilla olutpullosta joutuu maksamaan 9-12 euroa. Ruoka on ravintoiloissa suurimpiirtein samaa tasoa kuin suomessa, jossain ehkä euron pari halvempaa. Tietty löytyy myös fine-dining paikkoja, jotka ovat kalliimpia. Enemmänkin vinkkejä voisin kertoa, jos tiedän ikähaarukkanne ja millaisista asioista pidätte. Ibizalla olen käynhyt 5 kertaa ja menossa taas tänä kesänä. Hyviä vinkkejä ravintoloista, rannoista, ravintoloista yms löytyy tältä paikallisten pitämältä sivustolta: http://www.ibiza-spotlight.com/
- eivissänkävijää
Korjauksena: Ja tarkoitin siis, että kannattaa käydä siis läheisellä FORMENTERAn saarella, jonne lähtee veneitä Figueretasista ja Ibizan satamasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882