Ibizan hintataso

Matkaajat1000

Syksyllä menossa Ibizalle, ei olla ennen oltu siellä. Millainen hintataso siellä on, mm. bensan ja autovuokrauksen hinta kiinnostaa???
Lisäksi vinkkejä nähtävyyksistä ja muista käynnin arvoisista kohteista?

2

882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivissankävijä

Käymisen arvoisia kohteita on Ibizan kaupungin vieressä oleva Unescon maailmanperintökohde Dalt Villan linnoitus, jonka muurien sisällä saa kävellä vapaasti. Muurien sisäpuolella on ravintoloita, museoita ja siellä myös asuu ibizalaisia. Lisäksi linnoitusalueen ylhäältä on todella hienot näkymät Ibizalle. Yhden päivän retki kannattaa tehdä läheiselle Figueretasin saarelle, jossa on euroopan parhaimpia rantoja, aivan kristallinkirkasta vettä. Sinne menee mm. Figueretasista edestakainen pieni laiva 20e edestakaisin ja sitten Ibizan kaupungin satamastta isompia katamaraaneja n 45 e edestakaisin. Matka aika suuntaansa 20-40 minuuttia. Muuten kannattaa ehkä käydä keskiviikkoisilla hippimarkkinoilla Es canassa. Ja tietenkin autolla tutustua eri puolelle saareen. Saarelta löytyy todella hyviä rantoja. Auringonlaskua porukka kerääntyy tuhansittain aina katsomaan san antonion puolelle rannalle cafe del marin/cafe mambon eteen. Siellä kannattaa yksi auringonlasku käydä katsomassa. Auringnlaskun taustamusiikkinina tulee yleensä jotain tunnelmaan sopivaa rauhallista ambient musiikkia ja auringon laskeutuessa koko ranta huutaa ja taputtaa. Jos olette nuorempia, niin klubejahan Ibizalla on mielinmäärin, joskin hyvin kalliita. Perus baaareissa olut maksaa eurosta viiteen euroon riippuen paikasta, kun taas isolla klubilla olutpullosta joutuu maksamaan 9-12 euroa. Ruoka on ravintoiloissa suurimpiirtein samaa tasoa kuin suomessa, jossain ehkä euron pari halvempaa. Tietty löytyy myös fine-dining paikkoja, jotka ovat kalliimpia. Enemmänkin vinkkejä voisin kertoa, jos tiedän ikähaarukkanne ja millaisista asioista pidätte. Ibizalla olen käynhyt 5 kertaa ja menossa taas tänä kesänä. Hyviä vinkkejä ravintoloista, rannoista, ravintoloista yms löytyy tältä paikallisten pitämältä sivustolta: http://www.ibiza-spotlight.com/

• eivissänkävijää

Korjauksena: Ja tarkoitin siis, että kannattaa käydä siis läheisellä FORMENTERAn saarella, jonne lähtee veneitä Figueretasista ja Ibizan satamasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe