Surullinen, onnellinen?

Olen sekaisin

En tiedä mikä minusta on tullut. En ennen ollut tällainen. Minun siskosta tuli aikuinen ja minä kun luulin että olisimme eläneet aina niin kuin ennenkin. Hänellä on poikaystävä ja roikkuvat keskenään aina. Ei sen minuun pitäisi vaikuttaa pätkän vertaa! Minunhan pitäisi olla onnellinen hänen puolestaan kun hän on löytänyt hienon miehen. Minulla ei ole miestä. Olen yrittänyt treffailla mutta kukaan ei minusta jaksa innostua. Minulla siksi melko huono itsetunto ja aina kun sisko puhuu poikaystävästään niin se saa minut jotenkin masentuneeksi ja tuntuu että olen maailman rumin ihminen.

Miten pääsisin eroon tästä kateudesta, johon ei ole yhtään mitään syytä? Mistä olen kateellinen? En oikeastaan mistään. Hyvin pärjään ilman miestä. Mutta ehkä se on jotenkin niin ettei minulla ole kavereita ja olen ihan yksin kun sisko ei jaksa viettää aikaa enää minun kanssa. Hänellä on oma elämä. Mutta minä en osaa elää omaa elämääni. En tiedä enää mikä minua kiinnostaa. Nyt kun sisko lähtee niin minulle ei jää yhtään mitään. Sisko osaa olla onnellinen ja nauttia elämästään. Tehdä kaikkea mistä hän tykkää.

Ennen minäkin pystyin tekemään mistä tykkäsin. Meillä oli samanlaiset harrastukset oman siskoni kanssa ja vietimme sen parissa paljon aikaa. Nyt emme ole harrastelleet paljoakaan enää yhdessä ja koko harrastus on jäänyt sivuun. Ei se enää minua kiinnostakaan. Ei kiinnosta enää mikään. Tuntuu että jotenkin olin osa siskoani ja nyt kun sisko lähtee niin minulla ei tee enää mitään. Tämä osa on ihan turha.

Minun pitäisi jotenkin yrittää elää OMAA elämää, mutta en osaa. Kaikki ihastuksenikin on antanut pakit. On minulla kavereita, mutta jotenkin en jaksa olla heidän kanssa kun kokoajan pitää kytätä että mitä siskolle kuuluu. Ikään kuin vaistomaisesti satuttaisin itseäni sillä että hankin tietoa mistä voisin olla kateellinen. Kuitenkaan en tunne sinänsä kateutta itse, koska ei siihen ole syytäkään, mutta silti olen alakuloinen. Mitä pahaa siinä on jos toiset on onnellisia? Ei minun siihen pitäisi puuttua. Auttakaa minut pois näistä tunteista ja opettakaa minut elämään omaa elämää! :(

0

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kyllä suoraan

        Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
        Ikävä
        69
        1792
      2. Voisitko nainen kertoa mulle

        Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
        Suhteet
        164
        1459
      3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

        Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
        Ikävä
        88
        1252
      4. Perustele miksi hän ei

        Ole sopiva sinulle
        Ikävä
        123
        1240
      5. Miehelle naiselta

        Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
        Ikävä
        49
        1150
      6. Mikä oli nainen

        Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
        Ikävä
        75
        922
      7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

        Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
        Maailman menoa
        245
        907
      8. Miksi sinulla, nainen

        On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
        Ikävä
        106
        867
      9. Olen syvästi masentunut

        En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
        Tunteet
        99
        805
      10. Mitä vastaat jos

        Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
        Ikävä
        36
        674
      Aihe