finnairilta puuttui vararenkaat - kone tunteja myöhässä
14
227
Vastaukset
- etuoikeus.
Tää on "uskiksenkin" mielestä jo säälittävää. Eikö kukaan ole vaatinut konetta olemaan lentokuntoinen kun se on vuokrattu pariksi viikoksi tuuraamaan huollossa olevaa konetta? Eihän nyt johonkin Boengin koneeseen renkaita ole hyllyssä kun omat koneet on Airbuseja (oletan että renkaat ratkaisevasti erilaiset)..!
Nyt se yksi oma varakone ja äkkiä.
Privilege Style saisi maksaa kustannukset tästä rallista.- varakone.
Just joo. Ostetaan muutamalla sadalla miljoonalla eurolla varakone hallin nurkkaan seisomaan. Kyllä suoli24.n "asiantuntijat" osaavat ;-P
- vaikka näin?
varakone. kirjoitti:
Just joo. Ostetaan muutamalla sadalla miljoonalla eurolla varakone hallin nurkkaan seisomaan. Kyllä suoli24.n "asiantuntijat" osaavat ;-P
En tarkoittanut, että ostetaan omaksi vaan että liisataan omaksi ns. varakone.
Oletko seurannut mm. kuinka usein jo pelkästään Hong Kongin yölento siirtyy aamuun? Viivästys 8 tuntia, 250 matkustajaa, jokaiselle 600e käteen plus hotellit ja mahd. jatkolentojen järjestelyt.
Pelkät EU-korvaukset ovat 150 000 per kerta, hotelleista 10 000 jos 50e sopimushinta.
Vuokrakone maksanee noin 400 000 e/kk, lähteenä Norwegianin liisausmaksut Dreamlinerin takia ja yhden liisusfirman taulukko (Aviaam.com)
Ts. kolme viivästystä maksaisi saman verran kuin koneen vuokra. - mietipä näitä
vaikka näin? kirjoitti:
En tarkoittanut, että ostetaan omaksi vaan että liisataan omaksi ns. varakone.
Oletko seurannut mm. kuinka usein jo pelkästään Hong Kongin yölento siirtyy aamuun? Viivästys 8 tuntia, 250 matkustajaa, jokaiselle 600e käteen plus hotellit ja mahd. jatkolentojen järjestelyt.
Pelkät EU-korvaukset ovat 150 000 per kerta, hotelleista 10 000 jos 50e sopimushinta.
Vuokrakone maksanee noin 400 000 e/kk, lähteenä Norwegianin liisausmaksut Dreamlinerin takia ja yhden liisusfirman taulukko (Aviaam.com)
Ts. kolme viivästystä maksaisi saman verran kuin koneen vuokra.Jos laajarunkokoneen liisaus maksaisi vain 400 000 euroa per kuukausi, niin se olisi noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja 100 miljoonaa euroa 20 vuodessa, joka on suurin piirtein tuollaisen koneen elinikä. Koneen hinta on kuitenkin huomattavasti enemmän. Kerropa mikä firma antaa koneitaan vuokralle noin halvalla.
Sitten noihin myöhästymiskorvauksiin. Tyypillisesti Finnairin Aasian-lennoilla on parikymmentä Suomesta lähtevää matkustajaa. Muut tulevat jostakin muualta Euroopasta. Jos jatkolennon Aasiaan tiedetään lähtevän vasta seuraavana aamuna, niin luuletko tosiaan, että yhtiö kuljettaa matkustajat ympäri Eurooppaa yöpymään Helsinkiin eikä reititä heitä uudelleen lähtökentiltään? - TJEU.
mietipä näitä kirjoitti:
Jos laajarunkokoneen liisaus maksaisi vain 400 000 euroa per kuukausi, niin se olisi noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja 100 miljoonaa euroa 20 vuodessa, joka on suurin piirtein tuollaisen koneen elinikä. Koneen hinta on kuitenkin huomattavasti enemmän. Kerropa mikä firma antaa koneitaan vuokralle noin halvalla.
Sitten noihin myöhästymiskorvauksiin. Tyypillisesti Finnairin Aasian-lennoilla on parikymmentä Suomesta lähtevää matkustajaa. Muut tulevat jostakin muualta Euroopasta. Jos jatkolennon Aasiaan tiedetään lähtevän vasta seuraavana aamuna, niin luuletko tosiaan, että yhtiö kuljettaa matkustajat ympäri Eurooppaa yöpymään Helsinkiin eikä reititä heitä uudelleen lähtökentiltään?En itse vuokraa laajarunkokoneita, joten suoria yhteystietoja minulla ei ole. Mutta tuon AviaAm.com firman sivuilla on taulukko eri konetyypeille. Kurkkaa sieltä jos et usko.
Toinen lähde voisi olla Aircraft Finance Guide 2013 jonka sivulla 28 on graafia eri-ikäisten A330-koneiden liisareista, 5-v ikäinen on vuonna 2013 noin 625 000 USD eli vähän päälle 400 000 euroa.
Aika kalliiksi tulisi lennättää aamulla vain ne parikymmentä suomalaista Aasiaan ;D Eiköhän aamukone ole lähes yhtä täynnä kun olisi ollut keskiyölläkin. Ja porukat hotelleissa.
- venekerhon pj
kontulan tarkkiksella ei ole kyllä näköjään opetettu mitään talouteen liittyvää.
varakone my ass... - Perheen tupa
Totuttuun tapaan tiedotus ei toimi. Infon ainoa sisältö on kertoa koska on seuraava info. Näin palvelee premium-lentoyhtiö Finnair kalliisti maksavia asiakkaitaan.
Finnairin tiedotustöissä lienee toista kymmentä työntekijää, mutta voi kun heistä ei saa irti yhtään mitään. Olisivatko vaikka kielitaidottomia? Tai muuten vain sopivuuden perusteella tehtäviinsä valittuja, kenties samasta perheestä?- Ei muualle kelpaa
Onko valtionyhtiössä töissä täysillä pelaavia ylipäätään? Eikö se ole aina ollut suuri häpeä jos on valtion tai kunnan hommissa.
- mdmmdmdm
Mitä matkustajille pitäisi kertoa jatkuvasti? 10 minuutin välein missä uusi rengas on ja milloin on vaihdettu. Niinkö? Samaa jatkuvasti?
- Perheen tupa
mdmmdmdm kirjoitti:
Mitä matkustajille pitäisi kertoa jatkuvasti? 10 minuutin välein missä uusi rengas on ja milloin on vaihdettu. Niinkö? Samaa jatkuvasti?
Jotkut käyvät vajaalla, mutta onnekseen eivät itse ymmärrä tilannettansa. Väännetään nyt vielä rautalangasta. Poikkeustilanteissa Finnairinkin matkustajia kiinnostaa ensisijaisesti tieto siitä milloin matkaa päästään jatkamaan. Tätä tietoa Finnair ei yleensä pysty toimittamaan ensimmäisten 4 tunnin aikana. Neljä tuntia on pitkä aika järjestellä asioita, joista pitäisi olla suhta tarkka tieto valmiina. Jos Finnairilla ei tiedetä varaosien saatavuudesta 4:ssä tunnissa, se kertoo vain kaaoksesta.
Lentomatkustuksessa matkustamiseen kuluva aika ja aikataulut ovat monille matkustajille ensiarvoisen tärkeitä. Laiminlyömällä tiedottamisen Finnair varmistaa sene että palvelutasoltansa petetyksi itsensä tunteneet matkustajat muistavat kohtelunsa pitkään ja seuraavia lentoja varatessa toimivat sen mukaisesti. - dldldmxxm
Perheen tupa kirjoitti:
Jotkut käyvät vajaalla, mutta onnekseen eivät itse ymmärrä tilannettansa. Väännetään nyt vielä rautalangasta. Poikkeustilanteissa Finnairinkin matkustajia kiinnostaa ensisijaisesti tieto siitä milloin matkaa päästään jatkamaan. Tätä tietoa Finnair ei yleensä pysty toimittamaan ensimmäisten 4 tunnin aikana. Neljä tuntia on pitkä aika järjestellä asioita, joista pitäisi olla suhta tarkka tieto valmiina. Jos Finnairilla ei tiedetä varaosien saatavuudesta 4:ssä tunnissa, se kertoo vain kaaoksesta.
Lentomatkustuksessa matkustamiseen kuluva aika ja aikataulut ovat monille matkustajille ensiarvoisen tärkeitä. Laiminlyömällä tiedottamisen Finnair varmistaa sene että palvelutasoltansa petetyksi itsensä tunteneet matkustajat muistavat kohtelunsa pitkään ja seuraavia lentoja varatessa toimivat sen mukaisesti.Kyllä lentoyhtiö varmasti tiedottaa lähtöjasta heti kuin Se varmistuu mutta jos varosa lennätetään ulkomailta, Se vaan kestää ennen kuin tiedetään milloin saapuu perille, milloin asennettu ja viimeiseksi lentomiehistön lepoajat voivat tulla vastaan. Mietippä jos viet auton korjaamolle vian takia, ei ne sielläkään tunnin tarkkuudella osaa sanoa koska valmista.
- Perheen tupa
dldldmxxm kirjoitti:
Kyllä lentoyhtiö varmasti tiedottaa lähtöjasta heti kuin Se varmistuu mutta jos varosa lennätetään ulkomailta, Se vaan kestää ennen kuin tiedetään milloin saapuu perille, milloin asennettu ja viimeiseksi lentomiehistön lepoajat voivat tulla vastaan. Mietippä jos viet auton korjaamolle vian takia, ei ne sielläkään tunnin tarkkuudella osaa sanoa koska valmista.
Kun autokorjaamoilla ei haluttu sitoutua enää edes päivän tarkkuuteen, lopetin huollattamisen ja ryhdyin huoltamaan itse. Muutama tontsa on jo säästynyt ja yksi uudesta asti omin käsin huoltamani auto alkaa olla loppusuoralla ikänsä ja kilometriensä suhteen.
Lentämisessä aika on matkustajalle tieukempia arvo. Kyllä lentämisessä jotain aika-arviota pitää pystyä sanomaan matkustajille 2 h viivästyksen jälkeen. - Iisi homma
Perheen tupa kirjoitti:
Kun autokorjaamoilla ei haluttu sitoutua enää edes päivän tarkkuuteen, lopetin huollattamisen ja ryhdyin huoltamaan itse. Muutama tontsa on jo säästynyt ja yksi uudesta asti omin käsin huoltamani auto alkaa olla loppusuoralla ikänsä ja kilometriensä suhteen.
Lentämisessä aika on matkustajalle tieukempia arvo. Kyllä lentämisessä jotain aika-arviota pitää pystyä sanomaan matkustajille 2 h viivästyksen jälkeen.Höpö,höpö. Kyllä sen lentsikan pystyy myös itsekin huoltamaan. Ei voi olla mitään tähtitiedettä koska kotimainen demarilusmukin pystyy sen huoltamaan(vai pystyykö?)
- Silestonet
Vuokrakoneen taso vähän kehno, eihän silestoneilla pitäisi vuokrata.
Vai onko se tilaajan/kyytiläisen vika jos tilaa taksikeskuksesta minibussin ja kuski tulee sileillä renkailla tekemään pitkän tilauskeikan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5853879Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483318- 382801
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662759Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192144- 322091
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121967- 291865
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171810Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471759