Mielellään pieni tai keskikokoinen seurakoira, joka tykkäisi sylissä olemisesta ja rapsuttelusta. Pappa liikkuu rollaattorilla ja pyörätuolilla. Olisivat päivät kahdestaan noin 6-8 tuntia, muuten muu perhe 2 aikuista ja teini paikalla. Mielellään otettaisiin aikuinen koira. Luonne kiltti ja seurallinen, ei haukkuherkkä. Muita vaatimuksia ei ole. Mikähän olisi sopiva rotu?
Sopiva koira seuraksi liikuntarajoitteiselle vanhukselle?
2
378
Vastaukset
- Chihu voisi olla...
Voisitko ajatella Chihuahuaa?
Nukkuu päivät papan sylissä mielellään,korjaan kuorsaa.
Lisäksi chihu nauttii pitkistä lenkeistä ja antaa teineille kotona vähän koulutusvastusta.
Emännälle se on suloinen joka kerta kun jääkaapin ovi avataan ja isäntää se vahtaa ulospääsyn toivossa.Chihu on huvittava ja tuottaa valtavasti iloa omistajilleen.Varmaan kaikki koirat ja niiden omistajat ajattelevat näin,mutta chihu ainakin pelleilee ja järjestää chihutempauksia.
Minusta se on ihan paras kokoperheen koira.
Hyvänä puolena voi sanoa,etteivät ne hauku vaan haukahtelevat jos on jotain pakollista ilmoitettavaa.Karvaa ei lähde lainkaan jos ruokavalio on riittävän rasvainen.Pienenä koirana sitä ei tarvitse niin kovasti kouluttaa,koska hyvin palvelualttiina kouluttatuu itse.
Huoltovapaa.Kynsiä ei tarvitse leikata,jos pääsee juoksemaan päivässä tarpeeksi,eikä kylvetyksellekkään ole kummemmin tarvetta.On aikuisena hyvin perusterve,mutta pentuikäisenä saattaa olla kovat terkkari kulut.
Poikakoirilla on paha tapa merkata kaikki kodin tuolinjalat ja ovenpielet.Vieraiden lattialle unohtamat käsilaukut ja semmoiset.Kirjat lattioilla...
Eli chihun kanssa kannattaa jo valmistautua siihen,että merkkaa koko ikänsä ja hankkia kunnollinen moppi ja kunnon varasto etikkaa.Jos tämän kestää,niin hyvä koira on.- 8u47yu8wmvS-K<L
kiinanpalatsikoira.
ei turhia hötkyile, vaan viihtyy rauhassa sylissä.
Miestäni kuulostaa että perhe kaipaisi vähemmän energistä rotua kuin chihut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368