Työnantaja voi kieltää matkapuhelimen käytön työajalla, mutta entäs lepoajalla? Siis esimerkiksi ruokatauolla.
Miten jos tuo lepoaika lasketaan työajaksi, eli silloin ei saa poistua työpaikalta? Silloin vissiin kielto on täysin oikeutettu, mutta naurettava.
Mihin tämä perustuu? Työnantajan direktio-oikeuteen? Miten se oikeuttaa tuon... Laissa tai työehtosopimuksissa ei aiheesta vielä mitään ole.
Minusta tauot ovat juuri työstä irtoutumista varten. Nyt pitää sitten vain istua, syödä, jos voi ja odottaa tauon päättymistä. Pitää varmaan ruveta työttömäksi tai vaihtaa työnantajaa, kun on noin nipo.
Toivottavasti täällä olisi oikeita asiantuntijoita vastaamaan mietintääni ja asiallista keskustelua aiheesta toivon muutenkin. Kiitos!
Puhelimen käyttö lepoajalla eli siis tauolla?
3
677
Vastaukset
- I just call to say
Miksi työnantaja haluaisi kieltää tauolla puhelimen käytön? En ole koskaan moiseen törmännyt. Puhelin toki saattaa olla pukukaappissa hotellin pohjakerroksessa tms. ja sen hakeminen saattaa viedä tauosta melkoisen palan. Onhan kuitenkin jokaisen oma asia, miten taukonsa käyttää. Itse kysyisin syytä tällaiseen kieltoon esimieheltäni.
- pikkut_
Onko sulla ravintola-alalla taukoja! Missä olet töissä, minäkin haluan sinne, aivan sama saako puhelinta käyttää tauolla, kunhan näkisi sellaisen tauon...
- Nomiepähyvinnii
Kahvitauko kun pari tuntia päivästä mennyt eli juuri ennen lounasta, eli ennen ovien avaamista. Sitten kun lounas on ohi n. klo 15 ruokabreikki puolisen tuntia. Kahvit vielä ennen klo 17. Silloin päättyy aamuhuki. Iltahuki alkaa klo 17, eli kaffet n. klo 19, lyhyt ruokatauko klo 21 ja paja kiinni klo 24. Ei kahvia myöhään että tulee uni simmuun. Tämmöttis vuodest toise.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821319Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651105Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119801Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744- 77735