Palstalla on jatkuvasti vihamielisiä, alentavia ja halveksuvia kommentteja Volkswagen-merkkisistä autoista ja niiden kuljettajista. Mistä moinen viha johtuu?
Mistä Volkswagen-viha johtuu?
46
1245
Vastaukset
- 9+6
Koska se on paska auto. Ei siinä sen kummempaa. 10tuhatta km pystyy ajamaan ja sen jälkeen volksilla ei tee enää mitään.
- uusi poloilija
Jaa, minä ainakin olen tehnyt Volkswageneilla hyvinkin paljon myös 10 tkm:n jälkeen. Itse asiassa ensimmäinen Volkkarini oli käytetty, 80 tkm ajettu Golf, jolla ajoin vielä 110 tkm lisää. Sitten vaihdoin sen uuteen Poloon, jolla ajoin 165 tkm. Ja vaihdoin taas uuteen Poloon, jolla on nyt pyöritelty 37 tkm.
Viimeiset 310 tkm ja risat on siis mennyt VW-ratin takana, mutta ei ole tarvinnut 32:ta autoa ostaa. Kolme on riittänyt, kaksi annettu ehjinä vaihtoon ja kolmatta ajetaan hyvin todennäköisesti vielä pitkään.
- sakemanni3
Varmaan siitä, että tämä on kopioitu Toyota-palstalta.
- ahdistunein kansa
Syrjäytyneillä ja ahdistuneilla pitää olla keino purkaa turhautuneisuutaan ja siihen Suoli antaa mitä parhaan kanavan ja sen tulot vaan kasvaa samassa suhteessa kun näitä kuspäisiä viestejä poisteta tai vaadita minkäänlaista kirjautumista.
- osssss
Jospa ne kalliit korjauskulut VW omistajilla korpeaa?
- Näin se on.
Kateus se siellä kumpuaa. Itketään kun ei ole varaa ostaa Saksalaista vaan joutuu kituuttelemaan Japanilaisilla vapaasti hengittävillä moottoreilla joilla ei pääse edes liikkeelle alle 6 tuhannen kierroksen.
- näin on!
Poksvagenilla ei pääse edes liikkeelle, kun jakoketju on poikki ja DSG ei löydä pykäliä.
- diisselikin vielä
Ei mun volkkarissa ole kumpaakaan, hyvä provo tojopojulta.
- uusi poloilija
"kun jakoketju on poikki..."
Jakoketjun katkeaminen on erittäin harvinaista. Jos niin tapahtuu, se aiheuttaa tietenkin aina ison haloon, mutta ei liity erityisesti Volkswageniin. Tuossa muiden merkkien tapauksia:
- Mercedes-Benz: http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/1058804-ikuinen-jakoketju-tuli-pirullisen-kalliiksi.html
- Nissan: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9760&start=25&sid=b5c45d0e6ba28e3644fb52c5622d9d86&view=print
- BMW: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=5309
- Opel: http://dinoracing.no-ip.info/Vectra/Tekniikka/Projektit/Jakopaa/index.html
- Hyundai: http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php?topic=229.0;wap2
Ja DSG:tä ei minullakaan ole. - Anonyymi
uusi poloilija kirjoitti:
"kun jakoketju on poikki..."
Jakoketjun katkeaminen on erittäin harvinaista. Jos niin tapahtuu, se aiheuttaa tietenkin aina ison haloon, mutta ei liity erityisesti Volkswageniin. Tuossa muiden merkkien tapauksia:
- Mercedes-Benz: http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/1058804-ikuinen-jakoketju-tuli-pirullisen-kalliiksi.html
- Nissan: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9760&start=25&sid=b5c45d0e6ba28e3644fb52c5622d9d86&view=print
- BMW: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=5309
- Opel: http://dinoracing.no-ip.info/Vectra/Tekniikka/Projektit/Jakopaa/index.html
- Hyundai: http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php?topic=229.0;wap2
Ja DSG:tä ei minullakaan ole.Tämä ei ole mersu, nissan, bmw, opel ta hyundai-palsta.
Täällä kuuluu keskustella volkkarin vioista kuten skooda palstalla skoodan vioista.
- näin on!
Kristallipallosi on epäkunnossa. En omista toyotaa.
- -----------
Harmittaahan se tuulipuku kansaa kun Volkkari kulkee testivoitosta toiseen. Sitten ovat kovasti ostamassa kun huomaavat kyseessä olevan huipputuotteen. Mutta huomaavat että eihän mulla olekaan varaa noihin Saksalaisiin vaan joudun tyytymään Japsi vapareihin.
Sitten viimeinen osoite on suoli24 mihin tullaan purkamaan se paha olo pois. - huoh!
Käsityksesi huipputuotteesta on varsin omalaatuinen, varsinkin kun lukemattomat kirjoittelut lehdissä tuntuvat olevan päinvastaista mieltä.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC4QFjAA&url=http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen laatuauton uusi ongelma ruoste kukkii ja asiakas maksaa/a2204468&ei=AshLUv34NuKK4ATU2YCgDg&usg=AFQjCNEOusWbGnPbssmf53GKSAn9iw8yhA&bvm=bv.53371865,d.bGE
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=20&ved=0CG4QFjAJOAo&url=http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/02/24/ilmankosteus-voi-turmella-volkkarin-moottorin&ei=rupLUpSfKarg4QSjnoCYCA&usg=AFQjCNGdfF4SChIVZJ6LGqAeDHsWCe9EXA&bvm=bv.53371865,d.bGE&cad=rja
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0CHgQFjAJ&url=http://www.talouselama.fi/uutiset/varo tata kaytettya laatuautoa taysi pommi/a2096011&ei=vexLUsmyEcTa4ATMs4BQ&usg=AFQjCNFitE6IW7tHi9f--zhHDAfRyFa6jA&bvm=bv.53371865,d.bGE&cad=rja
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CFkQFjAE&url=http://www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/vw-konsernin-kaasupoljin-epidemia-koskee-naeitae-vuosien-2003-2010-automalleja.html&ei=i-5LUoDYO6Wn4ASdwIHQDw&usg=AFQjCNHT1mgK1F3P-TYNzWWZn_biR_cQHg&bvm=bv.53371865,d.bGE&cad=rja
http://yle.fi/uutiset/volkswagen_kutsuu_huoltoon_26_miljoonaa_autoa_ympari_maailmaa_-_suomessa_korjataan_tuhansia_autoja/6934782
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC4QFjAA&url=http://www.hs.fi/autot/a1384402081398&ei=uUjiUouBIKPo4QTykIAQ&usg=AFQjCNF4xlcjPH4-9dVxOU9rRsYwceWb3g&bvm=bv.59930103,d.bGE
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDwQFjAA&url=http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304&ei=mmfZUrbALsKl4gTb7oDIBA&usg=AFQjCNEYXz6T25GQtIeG7nTm_aK3GbR0vQ&bvm=bv.59568121,d.bGE
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCsQFjAA&url=http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html&ei=V6D7UrTVGOS24AT13oGgAg&usg=AFQjCNF3igjd3_alp1p6y8s0Nvy2R6k4pA&bvm=bv.61190604,d.bGE- No voi voi
Monessa tapauksessa loistaa uusavuttomuus. Autossa on mittaristo ja sieltä löytyy merkkivalo mikäli jotakin outoa autossa on. Näitä valoja pitäisi katsella eikä vain ajaa pää tyhjänä. Mikäli jakoketju on venynyt eikä kiristin riitä sitä paikkaamaan, se näkyy mittaristossa paljon ennen kuin vahinkoa sattuu. Toisekseen tuon mahdollisen venymisen myös kuulee usemman tuhat kilometriä ennen kuin rikkoontumista tapahtuu. Ei se ketju kerralla veny.
Autosta ja tekniikasta kannattaisi ottaa selvää, tai ainakin lukea auton käyttöohjekirja. Taitaa kuitenkin olla liikaa pyydetty nykyihmiseltä. - osssss
No voi voi kirjoitti:
Monessa tapauksessa loistaa uusavuttomuus. Autossa on mittaristo ja sieltä löytyy merkkivalo mikäli jotakin outoa autossa on. Näitä valoja pitäisi katsella eikä vain ajaa pää tyhjänä. Mikäli jakoketju on venynyt eikä kiristin riitä sitä paikkaamaan, se näkyy mittaristossa paljon ennen kuin vahinkoa sattuu. Toisekseen tuon mahdollisen venymisen myös kuulee usemman tuhat kilometriä ennen kuin rikkoontumista tapahtuu. Ei se ketju kerralla veny.
Autosta ja tekniikasta kannattaisi ottaa selvää, tai ainakin lukea auton käyttöohjekirja. Taitaa kuitenkin olla liikaa pyydetty nykyihmiseltä.Autobild kertoo että Saksalaiset kyllästyneitä VW vikoihin kun niin vika-altis merkki.
Ei paljon vikavalot auta?
Aika paha kun oman maan asukit arvostelee?
Miksi VW ei vaihda omaan laskuun asiakkaille koneita ja laatikoita? - No voi voi
osssss kirjoitti:
Autobild kertoo että Saksalaiset kyllästyneitä VW vikoihin kun niin vika-altis merkki.
Ei paljon vikavalot auta?
Aika paha kun oman maan asukit arvostelee?
Miksi VW ei vaihda omaan laskuun asiakkaille koneita ja laatikoita?" Autobild kertoo että Saksalaiset kyllästyneitä VW vikoihin kun niin vika-altis merkki."
- Ei omalla kohdallani. Tähänastisista autoistani viattomin. Varmaan joku muu merkki alkanut työntämään rahaa Autobildille vrt. paikallinen tietotoimisto kertoo Tekniikan Maailman olevan VW talutusnuorassa.
"Ei paljon vikavalot auta" -Ei niin jos uusavuton ei osaa niitä lukea.
"Aika paha kun oman maan asukit arvostelee?"
- Niin taitaa olla myös Nokian puhelimien kanssa. Se on kuitenkin aivan yhtä hyvä puhelin kuin muutkin. Jotkut arvostelee mutta vain osa, eivät maan asukit. Tämä netti on täynnä näitä valittajia, ota mikä ketju hyvänsä niin sitä samaa tuubaa työnnetään, totuutta ja faktoja täältä et löydä.
"Miksi VW ei vaihda omaan laskuun asiakkaille koneita ja laatikoita? "
-Kyllä vaihtaa. Jos et tätäkään tiedä niin enpä kirjoittelisi enempää ennenkuin otat asioista selvää.
Mikä näitä kirjoittavia ihmisiä vaivaa, kateus vai täysi tietämättömyys kaikesta?
- made in china
"Miksi VW ei vaihda omaan laskuun asiakkaille koneita ja laatikoita?"
Siksi, koska silloin tulisi konkka. Sitäpaitsi poksvagen on aloittanut juuri kampanjan, jossa se tähtää maailman suurimmaksi valmistajaksi.
Ei nyt siis ole aikaa kuunnella kaikenmaailman pelleiltä valituksia milloin mistäkin viasta. Kiina on nyt ykkösprioriteetti!- osssss
Tuttu lääke paras,
Seuraava on jokin muu merkki.Vaikkapa kia.
Korjaamoilta kyseltynä Kia vähätien tarvii korjauksia.Eniten VW konsernin autot ja peugeot.. - docdoc
osssss kirjoitti:
Tuttu lääke paras,
Seuraava on jokin muu merkki.Vaikkapa kia.
Korjaamoilta kyseltynä Kia vähätien tarvii korjauksia.Eniten VW konsernin autot ja peugeot..Laitatko linkit mistä ko tilastot olet saanut ettet aivan puutaheinää suolla.
- osssss
docdoc kirjoitti:
Laitatko linkit mistä ko tilastot olet saanut ettet aivan puutaheinää suolla.
Linkki on kun meet korjaamolle ja kysyt asiaa..
- docdoc
osssss kirjoitti:
Linkki on kun meet korjaamolle ja kysyt asiaa..
Siis ei totuuspohjaa lainkaan.
- uusi poloilija
osssss kirjoitti:
Tuttu lääke paras,
Seuraava on jokin muu merkki.Vaikkapa kia.
Korjaamoilta kyseltynä Kia vähätien tarvii korjauksia.Eniten VW konsernin autot ja peugeot.."Korjaamoilta kyseltynä Kia vähätien tarvii korjauksia.Eniten VW konsernin autot ja peugeot"
Voisiko mitenkään muuten ollakaan? Kiaa alettiin tuoda Eurooppaan vuonna 1993, mutta menestys jäi vaisuksi myös Suomessa. Enemmälti sitä on myyty täällä viimeisen 10 vuoden aikana. Rekisterissä olevat Kiat ovat siis erittäin uusia, joista suurin osa kuuluu vielä takuun piiriin.
Suomeen tuotiin 100.000:s kuplavolkkari jo vuonna 1971. Volkswagen on vuosikymmenien ajan ollut jatkuvasti yksi maan myydyimpiä merkkejä. Jos vaikka uusinta eli kesäkuun tilastoa katsoo, Kiaa rekisteröitiin 549 kappaletta. Sen sijaan luvut olivat Volkswagenilla 1360, Skodalla 830, Audilla 466, Seatilla 153 ja Porschella 16, yhteensä 2825 kpl.
Johan se nyt kummallista olisi, jos Kia ei olisi vähiten korjaamoille tuttu.
- -----------
No ei tietenkään ole. Tää ossssi tolvana pyörii Skoda ja Volkkari sivuilla ja on sekaisin kuin seinäkello. Yrittää tuoda julki että omistaa jonkun vanhan Touranin ja p4skat se mitään muuta omista ku velkasen vapaasti hengittävän japsin.
- Anonyymi
ihan omat käyttökokemukset
en ole ainoa
ei ole enään kaveripiirissä kellään konsernin seataudiskodaVW autoja
jää rahaa muuhunkin kuin korjaamolaskuihin
Toyjotat toimii - Anonyymi
Tiedoksi: Ei mitään VW-vihaa ole edes olemassa. Pieni viaton läppäily on enemmän vitsailua kuin vihaa. Joten naurakaa rumppunne täydeltä.
- Anonyymi
Toyotan omapojan kateus on muuttunut vuosien varrella vihaksi parempaa merkkiä kohtaan ja sen huomaa helposti kun lueskelee näitä palstoja ja hänen epätoivoaan. Nytkin poika kaivaa toista kymmentä vuotta vanhoja ketjuja esiin, vaikka niissä ei ole mitään oikeaa asiaa, mutta joku keksitty moite parempaa automerkkiä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan omapojan kateus on muuttunut vuosien varrella vihaksi parempaa merkkiä kohtaan ja sen huomaa helposti kun lueskelee näitä palstoja ja hänen epätoivoaan. Nytkin poika kaivaa toista kymmentä vuotta vanhoja ketjuja esiin, vaikka niissä ei ole mitään oikeaa asiaa, mutta joku keksitty moite parempaa automerkkiä kohtaan.
Vikavagenvihan voi melkein kokonaan unohtaa kun myy sen pahamaineisen murheenkryynin pois ja ostaa hyvämaineisenja kestävän Toyotan. Siihen loppuvat ongelmat mikäli joku suostuu sen vilppiongelman ostamaan. Onneksi ei yksityisen myyjän tarvitse ottaa vastuuta myymästään natsikeksinnöstä.
- Anonyymi
Minä kerron volkswagenin omistajana. AINA RIKKI!!! tämä saatanan volkkari! OMISTAN VOLKKARIN MAKSETTU !!! Vikatiheys on liian kova mutt aajan saaatana vaikka väkisellä 400tkm asti! Lujille ottaa mutta yritän tdi 1.9. Välillä saa ajaa arkiset ajonsa mutta vikoja on jotka odottaa korjaamo hepun soittoa että tuo nyt kun on sopiva rako . Ja siksi näin kun on kiireellisimpiä korjattavia eikä ihmiset pääsee töihin ja itse pääsen koska voi nkuitenkin ajaa. En voi puolustella mitenkään tätä jääkaappi pakastinta. VAG ON PASKA AUTO! Siinä syy huonoon maineeseen. Onneksi ei ole aino aautoni vaan katoksessa on aito japsi varalla sillä pitäähän minun päästä töihinkin varmuudella. Korjaamokierre jatkuu
- Anonyymi
Yle Areenalta on katsottavissa dokumentti "suuri saksalainen autohuijaus", jossa käsitellään VW-konsernin suhtautumista diesel-päästöjen vääristelyyn yhteistyössä Boschin kehittämän moottorinohjausyksikön kanssa. Asiasta vastuussa olevia VW-johtajia ei ole saatu tuomittua tuon dokumentin mukaan ja suurimmat korvaukset ovat saaneet yhdysvaltalaiset kuluttajat. Kokemuksen valossa lain vastaisen toimintamallin hyväksyvän ihmisen on vaikea muuttaa käyttäymistään myöhemmin ja onkin huolestuttavaa, ettei dieselgatesta vastuussa olevia saatu tuomittua oikeudessa vaan sen sijaan sijaiskärsijöiksi ovat joutuneet asian paljastaneet tahot ja näitä VW-konsernin autoja ostaneet kuluttajat.
- Anonyymi
MIten kuluttaja kärsii on vielä kertomatta, vallakin jenkeissä missä ei ole mitään väliä millään päästöillä vai onko seillä nyttemmin kirjoitettu ilmastosopimus, ei.
Sitten kun tuo boschin polttoaineen ja moottorinohjausjärjestelmä on kovin monessa merkissä samoilla spekseillä ja ohjelmilla mutta vai volkkari floppasi , eikä bmw eikä mb, eikä volvo, eikä jne....
- Anonyymi
Johtuu auton lukuisista vioista. En ymmärrä puolustelijoita. Jos hyväksyy jatkuvat viat niin siitä vaan , on niitä parempia autoja ellei tykkää luuhailla korjaamoilla sijais autoja kärkkyen. Semmoinen pökäle on volkkari saksan häpeä.
- Anonyymi
kts. moottorihiomo sivut
valkeneeko asia?- Anonyymi
Kun moniongelmaisuuden lisänä on lyhyin mahdollinen takuu ja valmistajalla huijaus- ja petoshistoria niin lopputuloskin voi olla tammikuun myyntihistorian kaltainen. Aivan selvästi siinä on nähtävissä syy ja seuraus! Historia on jo aika pelottava auton ostajalle.
- Anonyymi
Hihii, taas mennään historian, että jotain löytyisi.
Toyota:
-kuumenevat kaapelit jotka voivat sytyttää tulipalon, teipataan vaikka pitäisi vaihtaa riittävän paksuiksi sähköoppien mukaan.
-D4-D kansi ei pysy kiinni lohkossa, moottori vaihtoon ja artisti maksaa, kestää max 100tkm.
-hybrideissä paljon käynnistysvaikeuksia pakkasilla, kuluttaja-asiamies saanut useita valituksia.
-öljynsyöntiä reilusti ainakin bensakoneissa.
-hybrideissä halkeaa ja puhkeaa moottorin lohkot kun autoon tulee yleinen käyntihäiriö ja kone vaihtoon.
-pahin ja nopein ruostumaan viimeisen 20 vuoden aikana.
sitten lukuisia heikkoja ominaisuuksia, mutta en viitsi niitä tähän laittaa ettei tue liian pitkä tarina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun moniongelmaisuuden lisänä on lyhyin mahdollinen takuu ja valmistajalla huijaus- ja petoshistoria niin lopputuloskin voi olla tammikuun myyntihistorian kaltainen. Aivan selvästi siinä on nähtävissä syy ja seuraus! Historia on jo aika pelottava auton ostajalle.
VW on korjannut noita ongelmia kuluttaja-asiamiehen suositusten mukaisesti jos omistaja on huolehtinut autostaan huolto-ohjelman mukaisesti.
Nuo jutut on tosin jo kovin vanhoja.
Takuun jälkeen jatkuu tuotevastuu.
Ohjelmistohuijaukset on päivitetty kuntoon jo jokunen vuosi sitten.
Onko sulla jotain oikeaa ja olemassa olevaa juttua, vai vedätkö elämäsi loppuun asti yli 10 vuotta vanhoilla jutuilla?
- Anonyymi
Toyotan omapoika vihaa kaikkea ja kaikkia jotka ovat uhkana Toyotalle, tuolle hänen suojatilleen ja fantasioittensa kohteelle.
- Anonyymi
"uhkana Toyotalle"?
Ei kun kuluttajalle. Etkö ole huomannut? Ei niitä hylkiöitä Toyotaa haukkumalla osteta yhtään enempää. Molemmat ovat maineensa ansainneet ja kansa valinnut ja tehnyt oman päätöksensä.
- Anonyymi
Todella hyvä kysymys ja minulla on todella hyvä vastaus. Suomessa VW autoilla ei ole mitään takuuta. Joo 2 vuotta luvataan takuuta ja virhevastuu, mutta ans olla kun vika ilmenee alkaa se kiemurtelu. en mene omaan keissiin sen syvemmälle, mutta lueppa ihan vaan pari Tirkkosen sähköpostia, mitäs tuumaat.
Kun Maahantuojan asiantuntijat lauloivat liikaa totuuksia, tuli Tirkkoselta käsky pitää turpa kiinni. No hyvät todisteet systemaattisesta kusetuksesta saatiin jo aiemmin.
Kun valitin uuden auton älyttömästä öljynkulutuksesta, alkoi 2 vuoden taistelu joka huipentui siihen, että Tirkkonen vieläpä valehteli kuluttajariitalautakunnalle, että minulla ei edes olisi ollut kyseistä autoa enää siinä vaiheessa kun sen öljynkulutusta alettiin oikeasti tutkia pitkän viiviytystaistelun jälkeen, myös DSG 7 vaihteistossa oli vikaa ja sitäkin vähäteltiin :)
Tähän liittyy paljon muutakin, asia on menossa vielä uuteen käsittelyyn, korona aika on hieman hidastanut prosessia kun muutakin mietittävää ollut. Paljon uusia todisteita saatu. Tässä vain hipaisu aiheeseen, törkee firma.
http://www.kolumbus.fi/keni1/Tirkkonen1.jpg
http://www.kolumbus.fi/keni1/Tirkkonen2.jpg- Anonyymi
Eiköhän tässä ole jo vähän faktaa tosielämästä!
Volkkarin konttaus juurikin on seuraus eletystä elämästä. Ei se muutu miksikään vaikka kuinka yrittäisi vähätellä ja haukkua Toyotaa, maailman ykköstä!
- Anonyymi
Kateus on yksi, ja asenne että paska, nyt kun juuri käytiin levillä volkkarilla passat tdi dsg ja kyytissä toyota vannoutunut ,,,mutta avensis autoilija muuttui matkan aikana ajaessaan täpötäyttä passatia pakkasella , kitkarenkaatkin oli uusi tuttavuus ja sekin oli sitten tämän päivän autoilua, mitään asiaa ei ollut mitä 2017 mallit passatissa olisi ollut huonommin kuin hänen 2015 mallin avensiksessa ja tilat oli se ykkönen sitten ajettavuus,,,,,
- Anonyymi
Perjantaipulloko jo korkattu?
- Anonyymi
Aika suppea otanta ja sekin itse valehdeltuna!
- Anonyymi
aika paljon rahaa tuli tuhlattua VW konsernin autoihin. Minua voisi suorastaan pitää tyhmänä, siksi paljon ruoskin itseaäni näin toimittuani.
- Anonyymi
Kohtalotovereita varmaan löytyy jos se nyt jotain lohduttaa?
- Anonyymi
olisko se pitkä vikalista?
- Anonyymi
Vika, vilppi ja vilunki! Siinä ne tärkeimmät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069