Itselläni on paniikki ja ahdistus kohtauksia ja on jotenkin vaikea käsittää miten voi olla sellasia ku ei ole mitään syytä sellaiseen ja elämä mallillaan. Joten olen alkanut ajattelemaan että onko jotain fyysisiä sairauksia jotka voisi aiheuttaa samanlaisia oireita.
Itselläni oireet on että tulee sellainen adrenaliiniryöppy, kädet tärisee, jalat menee spagetiksi, vatsa menee sekaisin, huimaa, epätodellinen olo ja tuntuu että jotenkin pakko paeta tästä jonnekkin, eli jos vaikka työ huoneessa tulee tällainen olo, niin on pakko lähteä käveleen hetkeksi jonnekki.
Tiedän että taitaa kuulostaa klassiselta paniikkikohtaukselta, mutta onko mitään fyysistä sairautta joka vois myös aiheuttaa tuollaista. Etenkin tuo yhtäkkinen adrenaliiniryöppy mietityttää, eli voiko olla jotenkin sen ylituotantoa tai jotain.
paniikki/ahdistus oireet muusta syystä
9
222
Vastaukset
- -96
Mun mielestä paniikki tyylisiä oireita oli munuaisen vajaa- tai liikatoiminnassa. Mut en oo yhtään varma. Muistelisin niin
- elämätuskaanäin
Syynä voi olla kilpirauhasen vajaa/liika toiminta. Oon iteki miettiny et pitäiskö käydä testit antamassa
- Timoteii
Mutta voiko kilpirauhasen aiheuttamat oireet olla noin kohtausmaisia ja nopeita?
- panikoija___
Kun sairastuin paniikkihäiriöön kolmisen vuotta sitten, oli mullakin elämä mallillaan ja kohtaukset tuli aika puun takaa. Siks oli aika vaikea kans uskoa, ettei taustalla olis mitään fyysistä sairautta tai ongelmaa. Testituloksissa ei mulla ilmennyt mitään. Tarkemmin mietittyä kohtaukset laukas esimerkiksi niinkin arkiset tunnetilat kuin tylsistyminen, kiire tai väsymys.Ehkä alitajuntainen pitkittynyt stressitila, joka sitten ilmenee näin?
Toki kannattaa mennä otatuttamaan ne kilpirauhaskokeet.- Timoteii
Mulla otettu kilppari arvot ja se toinen arvo oli 2.6 joka on suomen viitearvojen rajoissa. Joissakin maissa tuo arvo on jo lievää vajista. Inhottavaa ku jokainen pikku asiakin jännittää. Esim pankissa laina neuvottelut jännitti hulluna ja sen aikana piti koko ajan mielessä hokea että ei tarvi jännittää jne. Uskon että tullut sellainen kierre että jännitän jännittämistä ja sitä jännitänkö liikaa ja panikoinko. Itse kävin mielenterveys hoitajalla, mutta jotenkin koin että sieltä en saa apua, koska tarvitsisin oikeita kongreettisia työkaluja millä saan mielen toimimaan jännittävissä tilanteissa. Uskon että kun saisin sellaisia ja saisin mutaman positiivisen kokemuksen jossa saan suljettua ylimääräisen ns. Turhan jännityksen pois niin se automaattinen turha jännitys jää pois. Olen kohta lähdössä puolisen tuttujen häihin ja vaikka mun ei tarvi ku istua ja olla ja syödä, niin silti jännitän hulluna.
- Artsi7
Ihmiset tarkkailee itseään ei ne kerkiä muita tarkkaileen eli älä turhia jännittele. Opamox jos tosi tiukka paikka.
- apnea/ paniikki
Voiko olla uniapneaa taustalla?
- tiitu4444
Millaista kokemusta teillä on Alproxista? Onko samanlainen kun Opamox?
- paniikista kärsinyt
Voisko kyseessä olla pitkäaikaisen stressin laukeaminen?? Itselleni tuli noin kuukausi sitten tosi voimakas kohtaus, kun kropan jännitykset (kroonistunut stressi) laukes. Pelotti ja kesti päiviä, että tila tasoittui, mutta kuitenkin jälkikäteen tajuan, että hyvä, että näin kävi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391