Moi tietääkö kukaan saako kerrostalossa liittää sen huuvan suoraan hormiin.
Ostin 73 vuonna tehdyn kerrostalo osakkeen ja toiset sanoo et ei sais liittää, asun nyt 98 tehdyssä ja tässä se ainaki menee johonkin hormiin.
liesituuletin kerrostalossa
4
6209
Vastaukset
- liesikuvun saa liittää
Liesikuvun saa kyllä ja pitääkin liittää kerrostalossa suoraan hormiin mutta sen on tosiaankin oltava pelkkä liesikupu ilman omaa imuria (moottoria).
- remppaaja
Mulla 50-luvulla rakennettu kivikerrostalo, sain laittaa imurin hormiin kiinni, sillä jokaisessa asunnossa kph:ssa ja keittiössä omat, huoneistokohtaiset hormit. Jos ei ole omaa hormia, niin käsittääkseni ei saa liittää hormiin, mutta kannattaa hankkia imuriin aktiivihiilisuodatin, suodattaa suurimman osan kärystä pois.
- kaarle
remppaaja kirjoitti:
Mulla 50-luvulla rakennettu kivikerrostalo, sain laittaa imurin hormiin kiinni, sillä jokaisessa asunnossa kph:ssa ja keittiössä omat, huoneistokohtaiset hormit. Jos ei ole omaa hormia, niin käsittääkseni ei saa liittää hormiin, mutta kannattaa hankkia imuriin aktiivihiilisuodatin, suodattaa suurimman osan kärystä pois.
Nykyään vain valitettavan harvassa uudemmassa kerrostalossa on asuntokohtaiset ilmanvaihtohormit. Yhteishormit tulivat elementtirakentamisen myötä jo 1960 luvulla.
- e.k.
remppaaja kirjoitti:
Hormiin saa laittaa kattoimurin, mutta alhaalta päin puhaltavan liesituulettimen asennus edellyttää hormin tarkistamista. Jos siinä on halkeama, käryt pääsevät ilahduttamaan naapuria... Kattoimurin kanssa on se ongelma, että sähköt pitää vetää asunnosta tai saada jotenkin muuten menemään niin, että sähkölasku tulee imurin omistajalle, ei taloyhtiölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944