Minulla on vanhalla pihamaalla kaksi mätästä ihania isoja kulleroita. En ehtinyt viime vuonna keräämään niistä siemeniä; olisin kylvänyt niitä muuallekin, koska se on niin kaunis kasvi. Nyt pidin silmällä siemeniä ja tiesin, että ne olisivat valmiit kerättäväksi lähipäivinä. Nyt kävi kuitenkin niin, että olin poissa kaksi päivää ja sillä aikaa molemmat tuppaat siemenineen on viety. Taitettu läheltä maata ja viety. En osaa kuvitella muuta kuin että naapuri, joka oli nähnyt ne kukassa ja kiinnittänyt niihin huomionsa, nyt huomasi, etten ollut kotona, ja päätti käydä varastamassa siemenet. Ei tässä maaseutuelämässä niin paljon ansaitsemattomia iloja ole; yksi ihan iso ilo oli yllätyskullerot, jotka putkahtivat ilokseni viime keväänä. Nyt niiden tarina kai sitten on lopussa, koska joku arveli iloitsevansa minun kulleroideni siemenistä enemmän kuin minä. Vai mahtavatko ne vielä kasvaa ensi keväänä juurakostaan?
Ensimmäinen kypsyvä mansikkakin oli viety mansikkamaalta, mutta sen tietysti saattoi viedä räkättirastaskin. Kullerorastaista en ole kuullut, en ainakaan sellaisista, jotka leikkaavat kuivat varretkin.
Mahtavatko varastetut kukat tuottaa kovastikin onnea uudelle 'omistajalleen'? Toisi nyt edes osan siemenistä takaisin. Ne voi jättää vaikka portaille, tai aitan kuistille, kiitos. Tee niin, varas, jos luet tätä. Siitä teostasi jäisi itsellesikin hyvä mieli.
Kullerot kelpaavat varkaalle
naapurivaras
1
122
Vastaukset
- Suikeroalpi
Kullero on monivuotinen. Eli et ole kovasti menettänyt vaikka toi naapurisi? teko onkin väärä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408