Onko aikuiskoulutukseen haettaessa edellisellä todistuksella ja sen arvosanoilla painoa opiskelia valinnassa aikuiskoulutukseen??
aikuiskoulutus ja arvosanat??
6
506
Vastaukset
- joskus opiskellut
Se varmastikin riippuu ammatista (ammattialasta) koulusta.
Jos on ns. jatkokoulutus - eli pitää olla jotain ennestään että voi hakea koulutukseen x - niin siinä on varmasti enempi merkitystä entisillä opinnoilla / arvosanoilla kuin esim. ammattialaa vaihtavalla. ;)
Kannattaa kysellä omasta koulusta ;) - llll1
Tämän haluisin itsekkin tietää!
- Vaihtelee
Riippuu koulutuksesta. Amkien perustutkintojen aikuiskoulutuksiin ei vaikuta arvosanat. Yamk-tutkintoon jos hakee, niin vaikuttaa.
- poii
ammattikorkeakoulusta en tiedä mutta ammattiopistossa aikuispuolella arvosanat vaikuttaa vähiten hakupisteisiin. Työkokemus enemmän. Näin sanoi opo minulle kun kysyin.
- Aikuisopiskelija007
Eikös kaikki AMK:t järjestä pääsykokeet? Aikuispuolella ei edes tarvita hakemuksen liitteeksi edellisen koulun todistusta. Työkokemus ja pääsukoepisteet vaikuttaa. Sisään päästessä vanhat todistukset (eli kelpoisuus) tarkastettiin, ei muuta vaikutusta.
- JAO rules
Juuri näin. Ainakaan jyväskylän aikuisopistoon ei tarvitse pääsykokeita eikä koulussakaan tarvitse käydä. itse sain kiitettävän kaikesta kunhan oli työpaikka niin opettaja kirjoitti näytöstä kiitettävän vaikka en istunut oikeastaan yhtään päivää reilun vuoden aikana koulussa. Mitään en oikeasti osaa ja töissäkin esimies kirjoitti kiitettävän koska koulukin kirjoitti. opettaja ei käynyt edes työpaikalla.
aika hyvin kiitettävät arvosanat, ilman koulussa istumista ja ei tarvinnut edes opetella mitään. kiitettävä lienee automaatio täällä aikuispuolella eikä koulussa tarvitse edes käydä. perempaa kuin nuorisopuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1812242Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32079Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3161826- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821458Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996