aikuiskoulutus ja arvosanat??

blob

Onko aikuiskoulutukseen haettaessa edellisellä todistuksella ja sen arvosanoilla painoa opiskelia valinnassa aikuiskoulutukseen??

6

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus opiskellut

      Se varmastikin riippuu ammatista (ammattialasta) koulusta.
      Jos on ns. jatkokoulutus - eli pitää olla jotain ennestään että voi hakea koulutukseen x - niin siinä on varmasti enempi merkitystä entisillä opinnoilla / arvosanoilla kuin esim. ammattialaa vaihtavalla. ;)
      Kannattaa kysellä omasta koulusta ;)

    • llll1

      Tämän haluisin itsekkin tietää!

    • Vaihtelee

      Riippuu koulutuksesta. Amkien perustutkintojen aikuiskoulutuksiin ei vaikuta arvosanat. Yamk-tutkintoon jos hakee, niin vaikuttaa.

    • poii

      ammattikorkeakoulusta en tiedä mutta ammattiopistossa aikuispuolella arvosanat vaikuttaa vähiten hakupisteisiin. Työkokemus enemmän. Näin sanoi opo minulle kun kysyin.

    • Aikuisopiskelija007

      Eikös kaikki AMK:t järjestä pääsykokeet? Aikuispuolella ei edes tarvita hakemuksen liitteeksi edellisen koulun todistusta. Työkokemus ja pääsukoepisteet vaikuttaa. Sisään päästessä vanhat todistukset (eli kelpoisuus) tarkastettiin, ei muuta vaikutusta.

    • JAO rules

      Juuri näin. Ainakaan jyväskylän aikuisopistoon ei tarvitse pääsykokeita eikä koulussakaan tarvitse käydä. itse sain kiitettävän kaikesta kunhan oli työpaikka niin opettaja kirjoitti näytöstä kiitettävän vaikka en istunut oikeastaan yhtään päivää reilun vuoden aikana koulussa. Mitään en oikeasti osaa ja töissäkin esimies kirjoitti kiitettävän koska koulukin kirjoitti. opettaja ei käynyt edes työpaikalla.
      aika hyvin kiitettävät arvosanat, ilman koulussa istumista ja ei tarvinnut edes opetella mitään. kiitettävä lienee automaatio täällä aikuispuolella eikä koulussa tarvitse edes käydä. perempaa kuin nuorisopuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe