Joku sanoi, että tuo Kalle Päätalon synnyinkoti ei olisi ihan alkuperäisessä paikassaan, pitääkö tämä paikkaansa?
Vastaukset 4
- Kortelaine1
Joo, ei se kallioniemi ole Kallen synnyinkoti, vaan on syntynyt Jokijärven Mäkelässä silloin kun Herkko asui huonemiehenä. Kallioniemi on sen lapsuudenkoti ja kyllä se on mielestäni oikealla paikalla.
- Kalle fani
Totta turiset, kyllä Kalle syntyi Mäkelässä, ei tullut ajateltua kysymystä loppuun asti. Olisikohan tuolla paikan vaihdolla mahdollisesti tarkoitettu saunaa, joka taisi olla tehty uusiksi 1960.
Käväsin viikko sitten pikaisesti Taivalkoskella ja käväsin mm. Kallionimessä. Taivalkoski on nätti paikka ja ehdottomasti tulen vierailemaan siellä tulevaisuudessa ihan ajan kanssa. - fani myös
Kalle fani kirjoitti:
Totta turiset, kyllä Kalle syntyi Mäkelässä, ei tullut ajateltua kysymystä loppuun asti. Olisikohan tuolla paikan vaihdolla mahdollisesti tarkoitettu saunaa, joka taisi olla tehty uusiksi 1960.
Käväsin viikko sitten pikaisesti Taivalkoskella ja käväsin mm. Kallionimessä. Taivalkoski on nätti paikka ja ehdottomasti tulen vierailemaan siellä tulevaisuudessa ihan ajan kanssa.Polliokaika
Se sauna, joka on nykyään Kallioniemessä ei ole alkuperäinen. Se jonka Kummun patruuna salvo liian matalaksi ja jossa oli "tikkua" Hermannin mielestä on purettu pois. Nykyinen saunakin oli aikaisemmin Simorannalle päin Kallioniemestä. Sauna on siiretty nykyiselle paikalleen joskus 1980 -luvulla.
- MättöEinari
Niitä Niskasen elokuvia varten tehtiin kopio kallioniemestä ja se rakennettiin ihan alkuperäsen viereen ja on siellä vieläkin aidan takana. Toimii Kallen sukulaisten kesänviettopaikkana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5981485Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44817Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl473703Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll9609- 38570
- 41547
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin29518Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37490- 29468
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE152458