Mikä lintu tekee pesänsä soppakauhaan?

käytännöllistä

Huomasin eilen, kun saunan ovenpielessä roikkuvaan teräksiseen soppakauhaan on jokin pikkulintu tehnyt pesän. Kauhan pesässä on somasti pehmustetta pohjalla kuin jotain revittyjä tekstiililangan pätkiä. Yksi muna vasta ilmestynyt.

5

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vongari

Harmaasieppo ojn tunjnettu hölmöistä pesäpaikoistaan.

• pena1957

Joo, kuten jo vastattiinkin niin uskoisin linnun olevan harmaasieppo. Sillä ei mielikuvitus lopu kun se valitsee sopivia pesäpaikkoja. Jos epäilet, että soppakauha ei pysy samalla paikalla elokuulle asti niin ehkä voit ottaa kauhan jo nyt pois niin lintu etsii uuden pesäpaikan. Toivottavasti tuo saa kuitenkin pesiä ja tuottaa poikasensa tuossa valitsemassaan paikassa. Usein nuo valinnat ovat vaan aika huonoja ja pesiminen ei onnistu. Saunan tuuletusluukussa kun pesi meillä eräänä kesänä niin piti muistaa saunomisen jälkeen, että antaa luukun olla kiinni ja poikaset selvisivät hyvin. Muitakin esimerkkejä on minullakin useita... :)

• pena1957

Eräänä kesänä kun tultiin parin viikon päästä tänne mökille ja syystä tai toisesta jouduin ottamaan vara-avaimen tutusta paikasta niin siellä olikin yllätys.Sellaisessa pienessä tuohikontissa tuossa kuistin reunalla olikin harmaasiepon pesä. Muninta-asteelle tuo taisi jäädä kun joku rosvosi pesän, mutta se on vaan sitä luonnon normaalia elämää. Meidän toiminta ei pesintää tuntunut haittaavan, mutta joku sitten "hämmensi" pesän..... Olen nähnyt näissä paikoissa harmaasiepon onnistuneen pesinnässä useinkin.
      Mielestäni tuo vaatimattoman näköinen pieni lintu on .....no ei nyt ehkä kovinkaan älykäs, mutta aika neuvokas :D

• [__________________]

Selvitä hieman linnun värejä.

Olen löytänyt harmaasiepon pesän lintujen ruokinta-
      laudalta ja talon rännistä(!?). Tuota ränniä en tajua. Oliko ollut
      satamatta juuri silloin, kun teki pesää?

Luonnollisesti pesä hukkui seuraavan sateen
      aikana.

• Vaihtoehto

Olisiko sittenkin kyseessä kapustahaikara?
      Eipä sen puoleen, olen nähnyt harmaasiepon pesän myös kuivumaan jätettyyn lenkkikenkään tehtynä joten moninaiset on pesäpaikat silläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe