Hylätkää jo lapsellinen taikausko

kandipaatti

Sinun syntymähetkesi (tai ekstrapolaationa hetki, jolloin vanhempasi harrastivat seksiä) EI.MÄÄRITÄ.LUONNETTASI.TAI.KOHTALOASI.

On tuhansia ja taas tuhansia tutkimuksia, joiden perusteella tiedämme, että ihmisen persoonallisuuspiirteet, sosiaalisuuden aste, erilaiset lahjakkuudet, väkivaltaisuus tai empatia ja moni muukin elämänkaarta määrittävä asia ovat genetiikan sekä kasvatuksen ja muiden vastaavien ympäristötekijöiden yhteisvaikutusta. Usko siihen, että syntymähetki olisi tässä mikään tekijä on naivia ja tietämätöntä junttiutta. Ja entäpä sitten keisarileikkauksella syntyneet? Heidän *oikea tähtiin kirjoitettu* syntymäaikansahan olisikin voinut olla ihan muuna päivänä! Eikä vauvan persoonallisuus muokkaudu sillä sekunnilla, kun hän syntyy, vaan sitä ennen ja sen jälkeen.

Horoskoopin syyttäminen käytöksestä on vastuunpakoilua. Yhtä hyvin voisit syyttää naapurin koiraa tai kuun asentoa. Syy, miksi vähän yksinkertaiset ihmiset vielä uskovat näihin on se, että jokaista merkkiä kuvaamaan on 93827493856 eri luonteenpiirrelistaa, ja jokainen halukas kyllä löytää jostakin niistä itsensä "just tollanen mä oon" koska aivan kuten esim. meedioiden harrastamalla cold reading-huijaustekniikassa ihminen jättää valikoivasti huomiotta asiat, jotka eivät sovi ja innostuvat suhteettomasti niistä muutamasta, jotka sattuvat sopimaan. Testaa vaikka. Lue itsellesi todella kaukaisen horoskooppimerkin luonteenpiirrelistauksia - varmasti löydät niistä itsesikin.

Eletään vuotta 2014. Ihminen on käynyt kuussa, geeniteknologia on keksitty ja muutakin hauskaa vastaavaa on saatu aikaiseksi hylkäämällä taikausko. Jos homma olisi horoskooppiväestä kiinni, uskoisimme edelleen että maapallo on lettu ja asuisimme ojissa.

Muut taivaankappaleet (tähdet, planeetat jne) ovat fyysistä materiaa, joiden painovoima tai muutkaan ominaisuudet (Aurinkoa ja Kuun aiheuttamaa vuorovesi-ilmiötä lukuun ottamatta) eivät vaikuta maapallon asukkaisiin millään tavalla. Aurinko on leimuava kasa ydinreaktioita ja kuun on kivinen murikka. Millä ihmeen ilveellä kuvittelette, että niillä olisi merkitystä esim. sille, paljonko sinä nalkutat parisuhteessa? Astrologia/horoskoopit ovat niiden hupia, joilla ei ole minkäänlaista yleissivistystä tai suhteellisuudentajua. Tutustukaa genetiikan, muutenkin biologian, kemian ja tähtitieteen perusfaktoihin niin jopas rapisee alas tällainen kivikautinen höpöusko.

5

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisille eletty.

      Olen paljolti äitini kuva, velljeni on enemmän (skorpioni/jousimies piirteet). Isä (vaaka/neptunus) näkyy minussa hyvin myös, mutta veljessä enemmän(isän kuu skorpioni).
      Äitini kuusi sisarusta voi jakaa kahteen eri ryhmään, melankolia ja iloiset. Yksi iloisista kumoaa kaiken sukurasitteen elämällä yli yhdeksänkymmentä vuotiaaksi sataa lähennellen.
      Oma lapseni on kuva isänsä suvusta hipoen täydellisyyttä elämäntavoiltaan tätiinsä, joka asuu muualla. Lapseni on täysin vieras omalle äidilleen. Miksi?
      Tyttäret, jotka hoitavat kaikki velvollisuudet on tunnettu ilmiö ja tiedetään, mitä siitä seuraa heidän elämälleen. Tuota elämää ei ole tullut vastaan astrologiassa. Kaikki astrologien ennustukset ovat menneet väärin kohdallani. Olen saanut syytökset niskoille, että vika on minussa. Mistä on siis kyse?

      • Ostrolagi

        "Kaikki astrologien ennustukset ovat menneet väärin kohdallani. Olen saanut syytökset niskoille, että vika on minussa. Mistä on siis kyse? "

        Vaikea vastata antamillasi tiedoilla, mutta jos olet antanut oikeat tiedot astrologille, tämän pitäisi saada kyllä niillä oikeat tiedot sinulle.


      • KokemusK
        Ostrolagi kirjoitti:

        "Kaikki astrologien ennustukset ovat menneet väärin kohdallani. Olen saanut syytökset niskoille, että vika on minussa. Mistä on siis kyse? "

        Vaikea vastata antamillasi tiedoilla, mutta jos olet antanut oikeat tiedot astrologille, tämän pitäisi saada kyllä niillä oikeat tiedot sinulle.

        Tai sitten astrologia ei oikeasti toimi ja oikeillakin tiedoilla saat ihan vääriä vastauksia...


      • uskokaamihinlystää
        KokemusK kirjoitti:

        Tai sitten astrologia ei oikeasti toimi ja oikeillakin tiedoilla saat ihan vääriä vastauksia...

        Minä olen löytänyt itseni juuri astrologian ja vuosihoroskooppien avulla. Nyt tunnen itseni paremmin, tiedän mitä haluan, ja tiedän, että niitä kannattaa seurailla. Alkaa näyttää siltä, että ne, jotka ovat vielä satujen pauloissa, käyttävät sanoja "oikeasti". Voisko astrologia olla sitten "leikistikin" jotenkin toimimatonta? Kaikki jotka käyttävät sanaa "oikeasti", saavat minut huvittuneeksi. Mistä on tullut tarve tällaiseen sanaan, jos kysymyksessä on mielipiteen ilmaisu? Tarve saada toinen uskomaan vielä vahvemmin? Huom. uskomaan...
        No, pitäkää te uskonne, minä pidän tietoni.


      • KokemusK
        uskokaamihinlystää kirjoitti:

        Minä olen löytänyt itseni juuri astrologian ja vuosihoroskooppien avulla. Nyt tunnen itseni paremmin, tiedän mitä haluan, ja tiedän, että niitä kannattaa seurailla. Alkaa näyttää siltä, että ne, jotka ovat vielä satujen pauloissa, käyttävät sanoja "oikeasti". Voisko astrologia olla sitten "leikistikin" jotenkin toimimatonta? Kaikki jotka käyttävät sanaa "oikeasti", saavat minut huvittuneeksi. Mistä on tullut tarve tällaiseen sanaan, jos kysymyksessä on mielipiteen ilmaisu? Tarve saada toinen uskomaan vielä vahvemmin? Huom. uskomaan...
        No, pitäkää te uskonne, minä pidän tietoni.

        "Minä olen löytänyt itseni juuri astrologian ja vuosihoroskooppien avulla. Nyt tunnen itseni paremmin, tiedän mitä haluan, ja tiedän, että niitä kannattaa seurailla"

        On aina terveellistä tutkiskella itseänsä ja sitä mihin elämässä pitäisi suunnata. Jos joku tekee sen astrologian innoittaman niin ei siinä mitään. Toisaalta ihan samoja tuloksia voi saavuttaa ihan ilman sitäkin. Välillä myös liian selkeät jonkun muun antamat "ohjeet" voivat myös johtaa harhaan. Itse olen saanut myös ihan itselleni sopimattomia ohjeita jotka eivät olisi johtaneet mihinkään, jopa ihan vääriin uravalintoihin.

        "Alkaa näyttää siltä, että ne, jotka ovat vielä satujen pauloissa, käyttävät sanoja "oikeasti". Voisko astrologia olla sitten "leikistikin" jotenkin toimimatonta? Kaikki jotka käyttävät sanaa "oikeasti", saavat minut huvittuneeksi."

        Tuo sanonta astrologian toimimisesta "oikeasti" tulee siitä että onneksi suurin osa ihmisistä suhtautuu astrologiaan ja horoskooppeihin hauskana juttuna johon uskotaan vähän "leikisti" kuten nyt vaikka joulupukkiin. Eli leikitään yhteistä näytelmää jossa luetaan horoskooppeja ja halutaan uskoa ne asiat jotka kuullostavat hyvältä mutta aivan tosissaan ei niihin kuitenkaan uskota. Ne siis ovat vain viihdettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe