Moikka!
Haluaisin nyt sitten ihan sellasta asiallista keskustelua ja vastauksia kun koko internetin oon kääntäny ympäri ja ei oikein selvää vastausta ole löytänyt. Elikkäs! Sain saksassa,Berliinissä lomailtuani sakon koska matkustin metrolla ensimmäistä kertaa ja olin unohtanut leimata kyseisen metrolipukkeen (mistä en tietoa ollut) joten sakko napsahti 40e. SIlloin ei ollut käteistä maksaa sakkoa joten ottivat tietoni ylös.
Mietiskelin sitten että näin köyhänä opiskelijana ja JOOJOO LUSMUNA halusin olla maksamatta laskun mutta nyt tuli tämööiseltä firmalta kirje; RECHTSANWALT RAINER HAAS & KOLLEGEN
Eli mikä ihme firma tuo oikein on? JOku asianajajafirma? Saksaa en osaa ja heidän nettisivut on täysin saksaksi. Onko kellään muulla käynyt näin? Tullut kyseiseltä firmalta postia ja täytyykö tuo sakko maksaa? Tuleeko minulle luottotietoihin merkintää jos en maksa? Tulisiko suomalaiselta perintätoimistolta laskua myöhemmin jos vain odottelen?
Tuo laskukin on kokonaan saksaksi joten on hiukan epäselvä enkä edes tiedä mitä tuossa kirjeessä sanotaan että tota noin :D
Olis kiva jos joku vois kertoo omista kokemuksista tai neuvoo sillai asiallisesti!
Kiiiiiiiitos kovasti jo kaikille etukäteen!
Miten sakkojen perintä toimii eu-maissa?!
littlerudegirl
0
104
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501415Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821069Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39838- 56799
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734