Elikkäs itsepuolustus lajie ettin. ja olen päässyt kahden eri hapkido koulukunnan välille Compat Hapkido ja Sin Moo Hapkido.
nyt en kysy kunpi on parempi vaan sanokaa hyviä ja huonoja puolia ja mitä eroa lajeilla on keskenään?
Olen testannut Hokutoryu jujutsun ja aikidon. aikido oli mielekäs laji mutta haen myös oikeita heittoja, potkuja, kuristuksia ja lyöntejä. hokuto oli melkein täydellinen mutta jouduin pitää siittä pitkän tauon ja nyt haen uutta.
Kiitos jo valmiiksi vastauksista!
Hapkido vai?
3
139
Vastaukset
- hapkidoin
Hapkidossa niin kuin kaikissa muissakin lajeissa on suuri merkitys opettajalla. Tarkoituksesi on oppia nimenomaan itsepuolustusta. Molemmissa voit sitä oppia tai sitten et.
Molemmissa tyyleissä on hyviä ja vähemmän hyviä opettajia, jotka ovat perehtyneet itsepuolustukseen ja omaavat siitä myös käytännön kokemusta. Combat hapkidossa tämä opettajien kirjavuus on mielestäni suurempi, sillä löytyy todella paskoja opettajia ja sitten todella huippuja. Jonkinlaista jakaantumista tuossa on jo alkanut tapahtua eli osa opettajista on perustamassa omaa järjestöä. Jos valitset combat hapkidon vertaile opettajia? Helsingissä on laadukasta hapkidoa, siihen on hyvä verrata. Sin moo hapkido on monipuolisempi tyyli ja antaa ehkä enemmän kuin pelkän itsepuolustustaidon. Itsepuolustustaidon hankkimiseen se ei ole lyhyin tie, silti toimiva kun harjoittelee riittävästi ja koko sydämellään. - Entinen budoka
Kiitos kattavasta vastauksesta!
- hapkidojäbä
Noh itse olen harrastanut pari viikkoa nyom kwan hapkidoa ja se on todella hyvä on kipupisteitä ja kuristuksia lyöntejä potkuja lukkoja ja irrottautumisia heittoja että tosi hyvä paitsi että itse olen vasta valkoisella vyöllä ja kohta on vyökokeet jotta pääsisin oranssille toivottavasti läpäisen sen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822