Toyota Corollan tulppa-avain

Amatööri

Terve! Amatööri meinas vaihtaa sytytystulpat mut meni yritykseksi. Ei sopinut vanha tulppa-avain. Mistä saa ostaa pitkän ja ohuen tulppa-avaimen joka mahtuu ja ylettää tulppaan asti?

7

3778

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nerot liikkeellä

Todella paha kysymys, eli mistä voisi ostaa työkaluja auton korjaukseen ja huoltoon.
      Ihan mahdotonta sanoa, ilmeisesti joudut turvautumaan merkkihuoltoon.

• sitroen.

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

• seppä ilmarinen
        sitroen. kirjoitti:

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

• sitroen.
        seppä ilmarinen kirjoitti:

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

Monet erikoistyökalut olen joutunut itse tekemään. Nyt on mahdollisuus tehdä vain kylmän raudan sepäntöitä plus puikkohitsausta eli ei enää kaikkea...

• kauppaan mars

Osta varaosaliikkeestä, motonetistä tai biltemasta 16mm sytytystulppahylsy 1/2". Siihen räikkä ja pitkä jatkovarsi. Jopas alkaa onnistumaan. Hylsy maksaa 3-4€.

• Titinalle

Kuuminta uutta alalla, on 3/8" vääntiö. Ja tulppia löytyy tätä nykyään 16mm avainvälillä JA 14mm avainvälillä. Jälkimmäiset melkein poikkeuksetta Iridium-tulpissa, mutta menee molempia löytyy.

Miksi 3/8"? Noi 14mm hylsyt on aika pieniä, eikä tahdo tulpanrei'issä olla paljolti ylimääräistä tilaa. Jos päässä olis 1/2" vääntiö jäis aika pieni vahvuus vääntiön ympärille. Halvoissa hylsyissä tämä tarkoittaa sitä, että jos se tulppa on jumissa niin hylsy menee potaskaksi.

• Anonyymi

Ja tulpan kiristäminen on ihan hyvä tehdä momenttiavaimella ja pienille momenteille max.30Nm on yleensä pienet avaimet 1/4" ja 3/8"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      142
      1630
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      149
      1095
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      70
      970
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      330
      924
    5. Mistä arvasit,että kaivattusi on täällä?

😊
      Ikävä
      68
      753
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      733
    7. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      681
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      639
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      601
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      581
    Aihe