Toyota Corollan tulppa-avain

Amatööri

Terve! Amatööri meinas vaihtaa sytytystulpat mut meni yritykseksi. Ei sopinut vanha tulppa-avain. Mistä saa ostaa pitkän ja ohuen tulppa-avaimen joka mahtuu ja ylettää tulppaan asti?

7

3017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nerot liikkeellä

Todella paha kysymys, eli mistä voisi ostaa työkaluja auton korjaukseen ja huoltoon.
      Ihan mahdotonta sanoa, ilmeisesti joudut turvautumaan merkkihuoltoon.

• sitroen.

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

• seppä ilmarinen
        sitroen. kirjoitti:

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

• sitroen.
        seppä ilmarinen kirjoitti:

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

Monet erikoistyökalut olen joutunut itse tekemään. Nyt on mahdollisuus tehdä vain kylmän raudan sepäntöitä plus puikkohitsausta eli ei enää kaikkea...

• kauppaan mars

Osta varaosaliikkeestä, motonetistä tai biltemasta 16mm sytytystulppahylsy 1/2". Siihen räikkä ja pitkä jatkovarsi. Jopas alkaa onnistumaan. Hylsy maksaa 3-4€.

• Titinalle

Kuuminta uutta alalla, on 3/8" vääntiö. Ja tulppia löytyy tätä nykyään 16mm avainvälillä JA 14mm avainvälillä. Jälkimmäiset melkein poikkeuksetta Iridium-tulpissa, mutta menee molempia löytyy.

Miksi 3/8"? Noi 14mm hylsyt on aika pieniä, eikä tahdo tulpanrei'issä olla paljolti ylimääräistä tilaa. Jos päässä olis 1/2" vääntiö jäis aika pieni vahvuus vääntiön ympärille. Halvoissa hylsyissä tämä tarkoittaa sitä, että jos se tulppa on jumissa niin hylsy menee potaskaksi.

• Anonyymi

Ja tulpan kiristäminen on ihan hyvä tehdä momenttiavaimella ja pienille momenteille max.30Nm on yleensä pienet avaimet 1/4" ja 3/8"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2545
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1831
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      131
      1608
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      52
      1526
    5. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1352
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1346
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1295
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1218
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1158
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      70
      1136
    Aihe