Toyota Corollan tulppa-avain

Amatööri

Terve! Amatööri meinas vaihtaa sytytystulpat mut meni yritykseksi. Ei sopinut vanha tulppa-avain. Mistä saa ostaa pitkän ja ohuen tulppa-avaimen joka mahtuu ja ylettää tulppaan asti?

7

3733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nerot liikkeellä

Todella paha kysymys, eli mistä voisi ostaa työkaluja auton korjaukseen ja huoltoon.
      Ihan mahdotonta sanoa, ilmeisesti joudut turvautumaan merkkihuoltoon.

• sitroen.

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

• seppä ilmarinen
        sitroen. kirjoitti:

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

• sitroen.
        seppä ilmarinen kirjoitti:

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

Monet erikoistyökalut olen joutunut itse tekemään. Nyt on mahdollisuus tehdä vain kylmän raudan sepäntöitä plus puikkohitsausta eli ei enää kaikkea...

• kauppaan mars

Osta varaosaliikkeestä, motonetistä tai biltemasta 16mm sytytystulppahylsy 1/2". Siihen räikkä ja pitkä jatkovarsi. Jopas alkaa onnistumaan. Hylsy maksaa 3-4€.

• Titinalle

Kuuminta uutta alalla, on 3/8" vääntiö. Ja tulppia löytyy tätä nykyään 16mm avainvälillä JA 14mm avainvälillä. Jälkimmäiset melkein poikkeuksetta Iridium-tulpissa, mutta menee molempia löytyy.

Miksi 3/8"? Noi 14mm hylsyt on aika pieniä, eikä tahdo tulpanrei'issä olla paljolti ylimääräistä tilaa. Jos päässä olis 1/2" vääntiö jäis aika pieni vahvuus vääntiön ympärille. Halvoissa hylsyissä tämä tarkoittaa sitä, että jos se tulppa on jumissa niin hylsy menee potaskaksi.

• Anonyymi

Ja tulpan kiristäminen on ihan hyvä tehdä momenttiavaimella ja pienille momenteille max.30Nm on yleensä pienet avaimet 1/4" ja 3/8"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      91
      4253
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      227
      1700
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1430
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1130
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      330
      1062
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1050
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      49
      1029
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      136
      959
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      944
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      98
      919
    Aihe