Toyota Corollan tulppa-avain

Amatööri

Terve! Amatööri meinas vaihtaa sytytystulpat mut meni yritykseksi. Ei sopinut vanha tulppa-avain. Mistä saa ostaa pitkän ja ohuen tulppa-avaimen joka mahtuu ja ylettää tulppaan asti?

7

2981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nerot liikkeellä

Todella paha kysymys, eli mistä voisi ostaa työkaluja auton korjaukseen ja huoltoon.
      Ihan mahdotonta sanoa, ilmeisesti joudut turvautumaan merkkihuoltoon.

• sitroen.

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

• seppä ilmarinen
        sitroen. kirjoitti:

Autonkorjaustyökalujen saanti on mennyt todella heikoksi. Koetapa ostaa vaikka niinkin tavallisia työkaluja kuin tuumamitoille tehtyjä hylsiä tai lenkkejä, niin eioota myyvät alan erikoisliikkeetkin. Ainakin Oulussa.
        Joskus aikoja sitten kun työkalut ostin, niin niitähän oli saatavilla melkein missä vain. Jäi vain muutama ostamatta ja nyt ei saa mistään. Olisi edes joku tuttava jenkeissä, että voisi sieltä tilata... Luottokortin numeroa en viitsi netissä ilmoittaa...

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

• sitroen.
        seppä ilmarinen kirjoitti:

Minä olen seppä ja taon työkaluni itse, myös tuumakoossa.

Monet erikoistyökalut olen joutunut itse tekemään. Nyt on mahdollisuus tehdä vain kylmän raudan sepäntöitä plus puikkohitsausta eli ei enää kaikkea...

• kauppaan mars

Osta varaosaliikkeestä, motonetistä tai biltemasta 16mm sytytystulppahylsy 1/2". Siihen räikkä ja pitkä jatkovarsi. Jopas alkaa onnistumaan. Hylsy maksaa 3-4€.

• Titinalle

Kuuminta uutta alalla, on 3/8" vääntiö. Ja tulppia löytyy tätä nykyään 16mm avainvälillä JA 14mm avainvälillä. Jälkimmäiset melkein poikkeuksetta Iridium-tulpissa, mutta menee molempia löytyy.

Miksi 3/8"? Noi 14mm hylsyt on aika pieniä, eikä tahdo tulpanrei'issä olla paljolti ylimääräistä tilaa. Jos päässä olis 1/2" vääntiö jäis aika pieni vahvuus vääntiön ympärille. Halvoissa hylsyissä tämä tarkoittaa sitä, että jos se tulppa on jumissa niin hylsy menee potaskaksi.

• Anonyymi

Ja tulpan kiristäminen on ihan hyvä tehdä momenttiavaimella ja pienille momenteille max.30Nm on yleensä pienet avaimet 1/4" ja 3/8"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe