My Story With Eating Disorder

mävaan

Tarkoitukseni oli alunperin laihduttaa ja saavuttaa terveellinen/oikea elämäntyyli, mutta suurimmaksi osaksi oksensin pahaa oloani pois, en halusta laihduttaa. Se hetki kun sai syödä niin paljon kuin halusi tietäen että ruuasta pääsee heti eroon... Se oli taivaallista! Kukapa ei unelmoisi siitä että saa syödä mitä haluaa lihomatta. Jossain vaiheessa kuitenkin myös normaalista ruuasta tuli kiellettyä ja siitä piti päästä heti eroon. Jos jätin jotain oksentamatta se tarkoitti että olin huono ihminen, läski, luovuttaja, mitätön... Tuntui kuin kukaan ei ymmärtäisi mitä koen joka päivä. En voinut syödä julkisesti koska ihmiset katsoivat "Mitä tuo läski tuossa mussuttaa hyi!" siltä se tuntui.
Kun kerroin ystävälleni että sairastan bulimiaa, se oli silloin mielestäni suuri virhe. Miksi kerroin?! Tämä on oma asiani eikä kenelläkään ole oikeutta puuttua siihen! Näin jälkeenpäin ajateltuna olen iloinen että kerroin ja kiitollinen siitä että hän sai minut hakemaan apua, muuten olisin nyt niin syvällä syömishäiriön loukussa ettei sieltä noin vain pääsisi pois. Joka tapauksessa kun oksentelut vähenivät tilalle tulikin jotain muuta... Pro ana... Aloin tietoisesti ihailemaan anoreksiaa ja sitä sairastavia, sitä itsekuria, määrätietoa ja ennenkaikkea laihuutta ja kykyä olla syömättä. Siitä se sitten lähtikin... Todellinen halu saada anoreksia.
Kun mietin niin syy miksi halusin sairastua oli rehellisesti sanottuna huomio. Tuntui kuin ne jotka tiesivät bulimiastani eivät olisi ottaneet sitä vakavasti, ei yhtä vakavasti kuin miten olisivat ottaneet jos olisin sanonut sairastavani anoreksiaa. Aina tuntui siltä kuin kaikkia anorektikoita vain säälittäisiin, rakastettaisiin ja autettaisiin enemmän, mutta bulimiaa sairastavia eli minua vain katseltaisiin "Eihän tuo mikään sairaus ole, ei ainakaan yhtä vaarallinen kuin anoreksia." itsekkin ajattelin noin. Vaikka melkein joka kerta oksentamisen jälkeen päätä särki, rintaan sattui ja halusin pyörtyä, en pitänyt sitä vakavana. Kun huomasin että olin laihtunut... Sitä iloa ja ylpeyttä ei voi sanoin kuvailla... Se oli ihanaa! Mutta jossain vaiheessa vain päässä naksahti "Hei, mitä helvettiä teen?!". Halusinko tietoisesti laihtua, kuihtua ja tappaa itseni hitaasti, koska luulin että silloin minua rakastettaisiin ja arvostettaisiin enemmän.
Nyt vasta olen tosissani saanut tahtoa parantua ja alkaa syömään normaalisti. Vaikka edelleenkin joskus kuulen korvassani kuiskauksen "Älä syö, olet tarpeeksi läski muutenkin!", mutta yritän olla ajattelematta sitä. Kukaan ei koskaan käskenyt minua laihduttamaan vaikka niin luulin, ajattelin että ainoa joka minusta välittää olisi anoreksia ja sen luokse yritin päästä. Nyt kun ajattelen niin syömishäiriö ei ole ystävä vaan vihollinen joka tunkeutuu ihmisen pään sisään ja syöttää ajatuksia joita ei voi itse hallita mitenkään. Muutaman vuoden aikana opin syömishäiriöstä sen että se ei yritä tuoda onnea ja menestystä, ainoa mitä se haluaa on että kuolet hitaasti ja yksin.
Pelkään edelleen että jonain päivänä se saa minusta taas vallan ja sorrun ahmimaan, oksentamaan ja paastoamaan... Mutta toivon että se päivä ei koskaan tule eikä se näillä näkymin ole tulossakaan! Vaikka ei enää oksentelisi ja paino olisi normaali se ei silti tarkoita että olisi jo terve ja kaiken voisi unohtaa, henkinen parantuminen vie paljon kauemmin, mutta mitä nopeammin aloittaa sitä nopeammin on perillä.

2

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuuskamuikkunen32323

      luin. erittäin hyvin kirjoitettu. hyvä että kaikki on kääntynyt parhain päin.

    • mävaan

      Kiitos ihanasta vastauksesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe