Olemme valinneet pojallemme nimen Erik Joonatan. Kumpikin nimi on peräisin kirjallisuudesta, ja Erik-nimi tuli mieleeni jo lähes kymmenen vuotta sitten.
Minua kiinnostaisi lukea mielipiteitänne. Emme tosin aio muuttaa päätettyä nimeä, etenkään, koska olimme siitä alusta lähtien yksimielisiä. Kumpaakaan nimeä ei ole ennen ollut suvuissamme.
Poikavauva
10
221
Vastaukset
- ...
Ihana nimi Erik. Vanha kansainvälinen nimi ja tuo mielleyhtymän vahvasta johtajasta.
- Lasse Sievinen
Puppelipojan nimi, ilmiselvästi!
- Täti
Hyvät ja asialliset nimet!
Itse kirjoittaisin Erikin kahdella eellä (Eerik), mutta hyvä nimi se on lyhyenäkin :) - en tunne
varmaan joku ulkomaalainen
- Brooke Stephanie
Kiva, perinteinen nimi.
- jokiseutu
Oikein hyvä nimi. Sopii kaikenikäisenä.
- NimiTäti
Samaa mieltä.
- ANtiH0m0
Sopii munan lutkuttajalle.
- kirjaihminen ---
Miten niin "peräisin kirjallisuudesta"? Eiköhän nimet ole olleet olemassa ennen kuin kirjalijat ovat niitä käyttäneet teoksissaan.
Mutta ihan hyvät nimet mielestäni. Erikistä tykkään paljon. Joonatan on ehkä vähän lässy nimi, jotenkin epämiehekäs, vaikka Veljeni Leijonamielessä toki oli sankari.
Mistä kirjoista olet nimet napannut? Tosi monessa kirjassa on kummatkin nimet.Nimenomaan meidän lapsemme sai nimensä kahden romaanin päähenkilöiden mukaan. Erik on Gaston Leroux'n kauhuklassikosta Oopperan kummitus, Joonatan taas juuri Veljeni, Leijonamielen nimihenkilöltä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005207777- 2322692
- 262591
- 1611950
- 1141788
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?51612Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621188IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41165