R.I.P.
http://www.dpreview.com/articles/5684134078/apple-to-cease-development-of-aperture
Apple Apertuer tullut tiensä päähän
11
137
Vastaukset
- Mikä tämä
Ohjelma oikein oli?
- 920
Se oli omppufirman vastine Adoben LR:lle.
- L-n
Hyvää Aperturessa oli kaikkia muita parempi käyttöliittymä ja Adoben haastaminen. Markkinoille tullessaan Aperture oli ylivoimaisesti paras (ja älyttömän kallis). Edelleen erinomainen ohjelma aloittelijalle.
Adoben (piraatti-Aperture) LR meni ominaisuuksissa, laadussa ja hinnassa ohi.
Eiköhän omppulastakin tule seuraavan käyttiksen myötä jotakin ”pilvessä”.- 920
Ei LR mikään Aperturen piraatti ole, vaan Rawshooter Essestianin jälkeläinen.
Itse ostin rawshooterin, jonka Adobe osti ja teki sen pohjalta LR:n. Sain LR:n ilmaiseksi käyttöön ja käytin sitä muutaman vuoden.
Loppujen lopuksi Photoshop on niin kätevä ohjelma ettei LR:ää tule käytettyä. - ....
920 kirjoitti:
Ei LR mikään Aperturen piraatti ole, vaan Rawshooter Essestianin jälkeläinen.
Itse ostin rawshooterin, jonka Adobe osti ja teki sen pohjalta LR:n. Sain LR:n ilmaiseksi käyttöön ja käytin sitä muutaman vuoden.
Loppujen lopuksi Photoshop on niin kätevä ohjelma ettei LR:ää tule käytettyä.Harrastajakuvaaja tosin pärjää Lightroomilla. Photoshopilla tietenkin onnistuu kaikki mitä Lightroomilla ja lisäksi paljon muutakin mutta harrastajakuvaaja ei välttämättä niitä ominaisuuksia tarvitse. Hintakin on Lightroomin eduksi.
Tässä on yksi hyvä artikkeli näiden softien eroista.
http://photographylife.com/photoshop-vs-lightroom - 920
.... kirjoitti:
Harrastajakuvaaja tosin pärjää Lightroomilla. Photoshopilla tietenkin onnistuu kaikki mitä Lightroomilla ja lisäksi paljon muutakin mutta harrastajakuvaaja ei välttämättä niitä ominaisuuksia tarvitse. Hintakin on Lightroomin eduksi.
Tässä on yksi hyvä artikkeli näiden softien eroista.
http://photographylife.com/photoshop-vs-lightroomRiippuu harrastajasta....ei kovinkaan kummallisia juttuja tarvitse tehdä kun LRllä ei onnistu.
Toisaalta esim. lehti-ja luontokuvaaja saattaa pärjätä hyvinkin ilman photosoppia. - harrastajasta....ei
920 kirjoitti:
Riippuu harrastajasta....ei kovinkaan kummallisia juttuja tarvitse tehdä kun LRllä ei onnistu.
Toisaalta esim. lehti-ja luontokuvaaja saattaa pärjätä hyvinkin ilman photosoppia.Mikä mahtaa olla sellainen ”kovinkaan kummallinen juttu” joka tarvitaan kuvansäädössä, ”kun LRllä ei onnistu”?
Miksi harrastajan kannattaa tehdä kuvia photoshoppaamalla jos ei osaa kuvata? - 920
harrastajasta....ei kirjoitti:
Mikä mahtaa olla sellainen ”kovinkaan kummallinen juttu” joka tarvitaan kuvansäädössä, ”kun LRllä ei onnistu”?
Miksi harrastajan kannattaa tehdä kuvia photoshoppaamalla jos ei osaa kuvata?Säätäminen tietysti onnistuu, kuvan muokkaaminen ei välttämättä.
Itsellä on juuri työn alla vuonna 2007 otettu hääkuva, josta asiakas ykskaksyllättäen haluaa 50x60 cm canvastaulun johon pitää lisäillä kuvan sivuille kuvaa joka käännetään kiilapuiden sivuille näkymään.
2:lla reunalla on kuvaa riittävästi, yläreunaan onnistuu studiotaustan lisääminen helposti mutta alareunan kanssa saa vähän taiteilla. Kuva on otettu aikoinaan Canon 30D:llä ja rajattu niin että normaaliin valokuvaan rajaus onnistuu helposti, canvakset onkin toinen juttu.
Tämä ei onnistuisi LR:llä. Harrastajakin voi haluta tehdä tämmöstä juttua, luontokuvaaja ja lehtikuvaaja ehkäpä vähemmän.
- Voinko ladata
sen tuolta aloitus sivulta?
- Voiko ladata
Mac App Storesta kirjoitti:
https://itunes.apple.com/us/app/aperture/id408981426?mt=12&ls=1
Kiitos täytyypä testata!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831559Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681352Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2171323Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341009Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848