Kuukausi Roa-kuuria takana ja naama menee vain pahemmaksi..

ittuprklroa

Aloitin vajaa kuukausi sitten Roan tai siis Isotretinoin ratiopharmin ja naaman kunto on vain pahentunut. Naamani on punaisten, todella kipeiden finnien peitossa ja nyt se leviää kaulaan!

Päätä jomottaa, silmiä ei kykene pitämään kunnolla auki ovat todella valoherkät, mieli on synkkä ja itken jatkuvasti..Mietin vain onko tämä todellakin tämän arvoista?

Olen 26-vuotias nainen, painan 65kg ja päivässä otan 2x20mg annoksen. Ihoni kuivaa sekunneissa kun tulen suihkusta ja kasvot on pakko rasvata heti. Samalla naama puskee talia pintaan ja tuntuu että laittamani rasva vain tukkii sen. Onko kenellekkään annettu esim. antibiootteja rauhoittamaan ihoa roan aikan?

Haluan kasvoni, mielenterveyteni ja elämäni takaisin!!!

2

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koita kestää

Kärsivällisyyttä! Olet vasta kuurin alussa ja varmaan lukenut pahenemisvaiheesta? Itselle ei sitä tosin tullut, mutta hyvinkin mahdollista että roa puskee kaiken pskan ulos ja naama menee järkyttävään kuntoon..

• Toinenaknenuhri

Tsemppiä!

Itse olen syönyt kohta kaksi viikkoa ja nyt iski sellainen pahenemisvaihe että joka päivä tuntuu hankalalta ja mieli on täysin maassa. Olen iältäni ja painoltani samoilla linjoilla ja annostus minulla on sama! Olen yrittänyt ajatella, että ainakin luulisi lääkkeen vaikuttavan kun iho muuttunut tässä lyhyessä ajassa "superakneksi". Mutta kesä on inhottavaa aikaa synkistellä ja pakkeloida aknenaamaa piiloon, varsinkin kun on asiakaspalvelutyössä!!

Jos seuraat vielä ketjua niin minua kiinnostaisi tietää onko tilanne lähtenyt paranemaan ollenkaan? Entä onko sinulla tiedossa annostuksen nostoa. Minulle lääkäri lupasi kahden viikon jälkeen oman voinnin mukaan nostaa maksimiin eli vielä sen 10mg lisää (yht 50mg mikä on painolleni maksimi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4593
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3165
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2863
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      60
      2787
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2370
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2165
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      15
      1589
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1564
    9. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1504
    10. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1498
    Aihe