Unohtakaa ne AMG-tarrat!

noloa hommaa

Porilaiset Mersutuunaajat: unohtakaa jo ne Motonetistä ostetut AMG -merkit, (samoin kuin Black Series -tarrat). Sysäys tähän ketjuun tuli eilen perjantaina, kun 10 sekunnin sisään näin kaksi ei-AMG Mersua, joihin oli takakonttiin taituroitu aidon näköinen AMG-tarra. Toinen autoista oli musta E-sarjan farkkumese, jossa ei ollut mitään AMG:tä ja toinen loppuun potkittu, huonosti hoidettu CLK pysäköitynä kadun varteen.

Kuka tervejärkinen ostaa Motonetista 5 euron AMG-merkin ja laittaa sen takaluukkuun? Mitä tuolla merkillä saa? Tuskin edes itselleen hyvää mieltä, kun tietää, ettei oma auto ole AMG. Miksi siis leikkiä kolmella kirjaimella?

Ongelmahan on siinä, että tavikselle merkki on "näkymätön". Se ei merkitse mitään. Sitä ei edes huomaa. Eli taviksia varten AMG-merkkejä ei autoon laiteta. Ainoastaan asiaan vihkiytynyt tietää, mitä AMG tarkoittaa ja jokainen heistä kyllä huomaa, ettei CLK 200 ole AMG Mersu. AMG-merkillä on siis turha yrittää huijata ketään, kun merkin huomaa vain asiantuntija, joka kuitenkin heti samalla silmänrapäyksellä pystyy sanomaan, onko auto oikeasti AMG.

Merkkituunailija jää siis ikäänkuin housut kintuissa kiinni, ennen kuin takavalot ovat hävinneet horisonttiin.

Repikää ne feikit merkit pois ja olkaa ylpeitä Mersuistanne. Nykyään on tyylikkäin vetää paljaalla. Siis mallimerkinnöistä paljaalla takaluukulla. Mallimerkinnät ovat niin 90-lukua.

15

2118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RealMcCoy

      Juu, muistan kans amisajoilta kun dx corollan takaluukkuun liimattiin kaikenlaista tarraa, oli turboa, gti:tä, 18 valvea, ja sitten tietysti no fear silmäpari.

      Mut silloin se oli kova juttu. Auto kulki hädin tuskin 130km/h, mutta ulkonäkö antoi ymmärtää muuta. Ja tietysti äänet. Tynnyrin kokoinen pakoputken pää, tai pari, ja muutama hallitusti kännissä porattu reikä takapöntössä niin sai kylillä kulkeville mummoille suklaat verkkareihin.

      Ja jos ei muuten, niin subbarit ja vahvarit takaluukussa maksoivat enemmän kuin auto ja rekisterikilven räminää kuunneltiin lippikset vinossa kauppojen parkkipaikoilla. Scootterit huusi vielä aamuneljältä ja vahvistimet hehkuivat punaisina kun kaartoi kotipihaan.

      Vähän kuin nykyään on nuo mopoautot, paitsi että niissä tärisee ja pärisee kuski enemmän kuin poppivehkeet.

      • noloa hommaa

        Pikkupoikana katselin vierestä, kun naapurin nuori mies viritteli autoaan. Elettiin 80-lukua. Silloin oli muotia korottaa takapäätä. En tiedä tehtiinkö etujousitukselle mitään, mutta takapää piti saada taivaisiin. Sen muistan.

        Sitä en koskaan päässyt näkemään, miten takapää korotettu Ford keräsi naisia kyytiin. Saiko sellaisella naisseuraa, vai ei?

        Nykyään Jonnet laittavat helmasarjaa, alustasarjaa, isoa vannetta, tummentavat ikkunoita, laittavat äänentoistoa... Kaiken kruunaa Mersun takaluukkuun liimatut Black Series- ja/tai AMG -tarra.

        Onko naiset/tytöt tosiaan niin tyhmiä, etteivät tajua mikä on aito AMG ja mikä tarratuunattu romu? Jos katsoo millaisia blondeja saa 25 vuotta vanhalla 3-sarjan Bemarilla, niin eipä neitien älykkyysosamäärän laskemiseen tarvita monenkaan käden sormia.

        Sitäpaitsi, nykynuorilla ei ole edes munaa ottaa kisaa. Viimeksi pe iltana ajoin melkein 7-sarjan bemarin takaluukusta sisään, kun tyyppi lykkii polisiilaitoksen liikenneympyrään 40 km/h. Isoäitini ajaa vesisateessa mutkat kovempaa!

        Puoli tuntia myöhemmin käännyin Tampereentieltä Ulvilantielle Itäkeskuksen eli Cuporin kohdalla. Näin jo kaarretta ajessani, että Ulvilasta tulee 5-sarjan BMW ja laskin vauhtini niin, että tulin "rampilta" Ulvilantielle aivan sen BMW:n viereen. Tietäähän jokainen, mitä tyhjällä kaksikaistaisella tiellä pitäisi illan hiljaisuudessa sen jälkeen tapahtua?

        Hävisin siitä sitten horisonttiin ahtimen äänen säestämänä, mutta nämä nössöt Bemaripojat eivät lähteneet leikkiin mukaan. Eivät kai uskaltaneet, kun minun talaluukustani se mallimerkintä tosiaan puuttuu aivan totaalisesti. Eivät pojat tienneet mikä on vastassa ja hyvä niin ;)

        Apropoo, alumiinisia takasiipiä ei onneksi enää näy. Jossain vaiheessa sekin oli kova juttu laittaa etuvetoisen auton takaluukun päälle alumiininen takasiipi. Minulle ei tähän päivään mennessä ole selvinnyt, mitä sellaisella sai? Downforcen lisäksi ehkä sitä kuuluisaa ja kaivattua naisseuraa. Näin voisi arvailla. Mutta taas tohdin kysyä, että eikö naisilla ole sen vertaa aivotoimintaa, että tajuavat alumiinisen takasiiven Volvo S40:n takaluukun päällä täysin järjettömäksi asiaksi. Se olkoon merkkinä siitä, että mies on kyvytön niin sängyssä kuin tuuningissa.


      • Suksi takakontin pääl
        noloa hommaa kirjoitti:

        Pikkupoikana katselin vierestä, kun naapurin nuori mies viritteli autoaan. Elettiin 80-lukua. Silloin oli muotia korottaa takapäätä. En tiedä tehtiinkö etujousitukselle mitään, mutta takapää piti saada taivaisiin. Sen muistan.

        Sitä en koskaan päässyt näkemään, miten takapää korotettu Ford keräsi naisia kyytiin. Saiko sellaisella naisseuraa, vai ei?

        Nykyään Jonnet laittavat helmasarjaa, alustasarjaa, isoa vannetta, tummentavat ikkunoita, laittavat äänentoistoa... Kaiken kruunaa Mersun takaluukkuun liimatut Black Series- ja/tai AMG -tarra.

        Onko naiset/tytöt tosiaan niin tyhmiä, etteivät tajua mikä on aito AMG ja mikä tarratuunattu romu? Jos katsoo millaisia blondeja saa 25 vuotta vanhalla 3-sarjan Bemarilla, niin eipä neitien älykkyysosamäärän laskemiseen tarvita monenkaan käden sormia.

        Sitäpaitsi, nykynuorilla ei ole edes munaa ottaa kisaa. Viimeksi pe iltana ajoin melkein 7-sarjan bemarin takaluukusta sisään, kun tyyppi lykkii polisiilaitoksen liikenneympyrään 40 km/h. Isoäitini ajaa vesisateessa mutkat kovempaa!

        Puoli tuntia myöhemmin käännyin Tampereentieltä Ulvilantielle Itäkeskuksen eli Cuporin kohdalla. Näin jo kaarretta ajessani, että Ulvilasta tulee 5-sarjan BMW ja laskin vauhtini niin, että tulin "rampilta" Ulvilantielle aivan sen BMW:n viereen. Tietäähän jokainen, mitä tyhjällä kaksikaistaisella tiellä pitäisi illan hiljaisuudessa sen jälkeen tapahtua?

        Hävisin siitä sitten horisonttiin ahtimen äänen säestämänä, mutta nämä nössöt Bemaripojat eivät lähteneet leikkiin mukaan. Eivät kai uskaltaneet, kun minun talaluukustani se mallimerkintä tosiaan puuttuu aivan totaalisesti. Eivät pojat tienneet mikä on vastassa ja hyvä niin ;)

        Apropoo, alumiinisia takasiipiä ei onneksi enää näy. Jossain vaiheessa sekin oli kova juttu laittaa etuvetoisen auton takaluukun päälle alumiininen takasiipi. Minulle ei tähän päivään mennessä ole selvinnyt, mitä sellaisella sai? Downforcen lisäksi ehkä sitä kuuluisaa ja kaivattua naisseuraa. Näin voisi arvailla. Mutta taas tohdin kysyä, että eikö naisilla ole sen vertaa aivotoimintaa, että tajuavat alumiinisen takasiiven Volvo S40:n takaluukun päällä täysin järjettömäksi asiaksi. Se olkoon merkkinä siitä, että mies on kyvytön niin sängyssä kuin tuuningissa.

        Lisävaruste/tarvikesiipi on totaalisen järjetön vaikka vetäisi kaikista ovista. Pori-Ulvila -väliä rytyyttäessäkö se kovasti auttaa?


      • noloa hommaa
        Suksi takakontin pääl kirjoitti:

        Lisävaruste/tarvikesiipi on totaalisen järjetön vaikka vetäisi kaikista ovista. Pori-Ulvila -väliä rytyyttäessäkö se kovasti auttaa?

        Jossain vaiheessa nuo takasiivet olivat tosiaan muodissa, mutta eihän siitä mitään iloa ole. Ilmanvastus lisääntyy ja etuvetoinen auto tuskin kaipaa alaspäin painavaa voimaa taka-akselille.

        Pienissä takaspoilereissa sentään on jokin järkiä ja idea mukana, mutta naisten iskemiseen pienestä nysästä ei paljon ole iloa. Näin olen ymmärtänyt vaikka naiset usein väittävätkin, ettei koolla olisi väliä. Audi joutui aikanaan lisäämään ensimmäisen sukupolven TT:hen sen takaspoilerin, kun autobahn-nopeuksissa taka-akselille muodostui nostetta. Tuossa tilanteessa on järkeä leikkiä spoilerilla.

        Minä kannatan kaikkea tuuningia, joka on positiivisella tavalla funktionaalista. Eli tuuningista pitää saada jotain konkreettista hyötyä, ei vain ulkonäköä.

        Mitä tekee 22'' vanteilla Porsche Cayenne maasturissa? Ei yhtään mitään. Antavat ehkä ulkonäköä, mutta painavat pieniä vanteita enemmän: auton jousittamaton massa lisääntyy ja suurella renkaalla/vanteella on enemmän inertiaa eli hitautta, jonka ansiosta auto kiihtyy hitaammin. Lisäksi isolle vanteelle laitetaan usein vakiota leveämpi rengas. Näin saadaan lisättyä auton ilmanvastusta (nokkapinta-ala kasvaa) ja sitä kautta polttoaineen kulutusta.

        Pikuruiset jarrulevyt ison vanteen takana jaksaa aina huvittaa uudelleen ja uudelleen. Voi arvata, että isolla vanteella on haettu vain ulkonäköä eikä esim. tilaa perhepizzan kokoisillle jarrulevyille.


      • noloa hommaa
        noloa hommaa kirjoitti:

        Jossain vaiheessa nuo takasiivet olivat tosiaan muodissa, mutta eihän siitä mitään iloa ole. Ilmanvastus lisääntyy ja etuvetoinen auto tuskin kaipaa alaspäin painavaa voimaa taka-akselille.

        Pienissä takaspoilereissa sentään on jokin järkiä ja idea mukana, mutta naisten iskemiseen pienestä nysästä ei paljon ole iloa. Näin olen ymmärtänyt vaikka naiset usein väittävätkin, ettei koolla olisi väliä. Audi joutui aikanaan lisäämään ensimmäisen sukupolven TT:hen sen takaspoilerin, kun autobahn-nopeuksissa taka-akselille muodostui nostetta. Tuossa tilanteessa on järkeä leikkiä spoilerilla.

        Minä kannatan kaikkea tuuningia, joka on positiivisella tavalla funktionaalista. Eli tuuningista pitää saada jotain konkreettista hyötyä, ei vain ulkonäköä.

        Mitä tekee 22'' vanteilla Porsche Cayenne maasturissa? Ei yhtään mitään. Antavat ehkä ulkonäköä, mutta painavat pieniä vanteita enemmän: auton jousittamaton massa lisääntyy ja suurella renkaalla/vanteella on enemmän inertiaa eli hitautta, jonka ansiosta auto kiihtyy hitaammin. Lisäksi isolle vanteelle laitetaan usein vakiota leveämpi rengas. Näin saadaan lisättyä auton ilmanvastusta (nokkapinta-ala kasvaa) ja sitä kautta polttoaineen kulutusta.

        Pikuruiset jarrulevyt ison vanteen takana jaksaa aina huvittaa uudelleen ja uudelleen. Voi arvata, että isolla vanteella on haettu vain ulkonäköä eikä esim. tilaa perhepizzan kokoisillle jarrulevyille.

        Että sellainen takasiipi
        https://www.youtube.com/watch?v=Trim347tNYg

        rahalla ei näköjään saa aina tyyliä.


    • Nyt kun täällä keskustelua käydään tuuninki-autoista niin voisiko joku asiasta enemmän tietävämpi valottaa minua, mikä on tämä uusin villitys että pidetään eripari vanteita edessä takana?

      Joskus törmäsin tosin vw golfiin jossa oli kaikki neljä vannetta samaa sarjaa, mutta eriväriset? Vastaan on pujotellut viimeaikoina myös autoja joiden vanteet on maalattu esim räikeän vihreiksi - muuten auton olleen vihreä, musta jne.
      No, kai joku tykkää sellaisistakin.

      Kai tuon vanteiden vaihtamisen ymmärtää jossain autourheilussa, jossa niitä renkaita oikeasti kulutetaan niin että vararenkaat odottavat uusilla vanteilla allelaittoa, mutta että täällä Porissa, viikonloppu / Kespa - ajeluissa?

      -Matti-

      • RealMcCoy

        En tuosta eriparisuudesta tiedä, mutta luulen vanteiden räikeiden värien johtuvan siitä RubberComb-spraymaalista.
        Sillä voi maalata suht huolettomasti kun se on ikäänkuin kumimaista. Ja kuivuttuaan sen saa revittyä pois, niin kuin makkarankuoren konsanaan.

        Voi vaihtaa väriä vaikka joka toinen päivä.

        Eräs tuttavani maalasi sillä corsansa mattamustaksi. Kävin katsomassa maalaustyön edistymistä ja pääsi paskainen nauru kun äijä oli vetänyt maalilla ikkunat ja lamput sun muut.

        Nauru kyllä loppui yhtä nopeasti kun oli alkanut kun kaveri alkoi "kuorimaan" maalia ikkunoista muovilastalla.


      • mitähän maksaa?
        RealMcCoy kirjoitti:

        En tuosta eriparisuudesta tiedä, mutta luulen vanteiden räikeiden värien johtuvan siitä RubberComb-spraymaalista.
        Sillä voi maalata suht huolettomasti kun se on ikäänkuin kumimaista. Ja kuivuttuaan sen saa revittyä pois, niin kuin makkarankuoren konsanaan.

        Voi vaihtaa väriä vaikka joka toinen päivä.

        Eräs tuttavani maalasi sillä corsansa mattamustaksi. Kävin katsomassa maalaustyön edistymistä ja pääsi paskainen nauru kun äijä oli vetänyt maalilla ikkunat ja lamput sun muut.

        Nauru kyllä loppui yhtä nopeasti kun oli alkanut kun kaveri alkoi "kuorimaan" maalia ikkunoista muovilastalla.

        Mitähän auton ylimaalamiselle tulee hintaa tuolla menetelmällä?

        Lienee paljon halvempaa kuin koko auton teippauttaminen, joka kai maksaa melekin sen pari tuhatta euroa.


    • Ja toinen mokoma on se Bmw:n //M-logotarra, joka löytyy kutakuinkin joka toisesta E36 korimallin bemarista (ja muistakin).

      Kyllä laitellaan esim //M-sport replikahelmoja, puskureita jne sa sitten kruunataan komeus tuolla Motonetin takaluukun tarralla, unohtaen se pienen pieni sivuseikka että aitojen M-Mallien logossa lukee kuitenkin onko se //M3, //M5 jne..

      Joskus katselin ensimmäisen sukupolven Facelift Ford Mondeo farmaria jota oli koitettu ulkoisesti tuunailla ST200 mallin kaltaiseksi. Takaluukussa liimattuna kromi-irtokirjaimilla ST220. Tässä korostui taas tietämys laiteltavasta autosta, sillä ST220 käytetään toisen sukupolven Mondeo mallien ST-versioissa. :)

      ~Masa~

      • autobongari 2.

        Onhan noita tuuning-purkkeja Porin katukuvassa varsinkin ilta-aikaan paljonkin liikkeellä. Kesä on muutenkin hyvää aikaa bongailla autoja.

        Tässä pelkästään eilisen saldo:
        - valkoinen BMW Z4 cabrio (Pohjoispuistossa, ajoi kohti Raatihuonetta)
        - valkoinen Porsche Cayenne diesel (rippijuhlissa? vieraana) Lammenrannan suunnalla Hopeakuusentiellä
        - Audi Q7 -ökymaasturi Lammenrannassa
        - valkoinen Porsche Panamera diesel (takaspoileri pystyssä vaikka auto oli pysäköitynä Mikonkadulla)
        - valkoinen Porsche 911 turbo S (pysäköitynä BePopin vieressä Mikonkadulla)
        - Audi R8 4.2 FSI R-Tronic (ajossa ensin klo. 15 Paanakedonkadulla, ajossa Mikonkadulla klo. 17.30)
        - punainen Cadillac Allante -cabrio (ajossa Isolinnankadulla, kääntyi Mikonkadulle). Vanha ja rumahan tuo Cadillacin Allante, mutta Pininfarinan muotoilema ja harvinainen. Oisko toi ainut Porissa?
        - musta Porsche Boxster, pyörii "jatkuvasti" keskustassa


    • Borkkana

      En nyt ota kantaa mihinkään muuhun, kuin että vieläkin nolompaa hommaa on vikistä Suomi24 Pori-palstalla muiden ihmisten ajotyyleistä ja ajokeista viikosta toiseen. Jos jollakin on kultainen juuri pakasta vedetty Maserati timanttisella ratilla ja ajotyyli vastaa puolikuolleen mummon toimintaa, niin mitä persettä se jaksaa kaivella niin helvetin paljon, että siitä täytyy rutista netissä, kerta toisensa jälkeen?

      Mitähän jos nyt arvon toveri hommaisit vaikka harrastuksen tai vaihtoehtoisesti vaikka oikeitakin pulmia tylsään ja pysähtyneeseen pieneen taipaleeseesi tällä yhteisellä telluksellamme, kuin vahdata muiden peltilehmiä ja kuskien ajoja viikosta toiseen? NiinQ aikusten oikeesti?

      Vittu oot nolompi, kuin ne tarratuunatut meset ja bemut ja kalapuikkoviiksi-sankarit yhteensä.

      • autobongari 2.

        "Mitähän jos nyt arvon toveri hommaisit vaikka harrastuksen..."

        Muunkin kuin autojen bongauksen?

        Tämän päivän saldoa:
        - BMW Z4 (pysäköitynä Sokoksen eteen, erikoiskilvet VEK-*)
        - hopeinen Porsche Cayman
        - shampanjan värinen BMW 650i
        - Citroën 2CV eli "rättisitikka"

        Siinä lounastauolla nähdyt helmet.


      • autobongari 2.

        "vieläkin nolompaa hommaa on vikistä Suomi24 Pori-palstalla muiden ihmisten ajotyyleistä ja ajokeista viikosta toiseen."

        Olet täysin oikeutettu omaan mielipiteseesi, ja sehän tuossa edellä jo onkin.

        Oma mielipiteeni on se, että on kaikkein nolointa ajaa "hulppeaa" autoa mopoautonopeudella ympäri Poria. Kyllä nyt vähän irtiottoja pitää löytyä. Vähintään joka kerta, kun osuu liikennevaloissa ensimmäiseksi ;)

        Kaiken lisäksi tämän ketjun ensimmäinen komentti, jossa otetaan esiin kenenkään _ajotyyli_ on Borkkanan kirjoittama kommentti. Mitä ihmettä alat vääntää tähän ketjuun jotain ihmisten ajotyylistä, kun täällä on keskusteltu autoista, niiden tarratuunaamisesta, ja sen jälkeen Porissa bongatuista autoista.

        Jos sinä ajelet isän, eikun Santander Consumer Financen, rahoittamalla Porschella takasiipi auki Porin keskustassa 30 km/h ja joku huomauttaa asiasta, niin laita takasiipi alas ja keskity omiin asioihisi.

        Ja sitten Etelärantaan bongaamaan autoja...


    • Borkkana

      autobongari 2. ottaa nyt silmän vaikka pikku kätöseensä ja lukee vaikka aloittajan toisen (2.) ketjuun kirjoittaman viestin uudelleen ja funtsii uudemman kerran, että kukahan tässä ketjussa marisee toisten tavoista ajaa, vaikka perseen alla onkin sen ja sen merkkinen ja mallinen auto.

      Joku teistä taivaanlahjoista voisi selittää, että mikä itu on puida näitä asioita nettipalstalla kerta toisensa jälkeen? Kirjoitustyylistä ja typerästä märinästä päätellen kyseessä on todennäköisesti sama tyhjä jantteri kirjoittamassa ketjuja, joissa hän jauhaa autoista ja ajotavoista. On se nyt hitto, kun ei voi mennä kuskeilta itseltään kysymään, että miksi sä saamarin kolimooni ajat tolla pirssilläs tolleen, ku sillä pitäs ajaa tälleeeeen?!?!?!?

      Minäkin rakastan autoja ja kiinnitän niihin huomiota ja työskentelen autoalalla, mutta ei silti ole pienintäkään tarvetta tulla Pori-palstalle raportoimaan muiden ajokeista (mikä missä milloin) ja miten niillä ajettiin. Eikä nappaa sekään onko se auto oma, rahoitusyhtiön, firman, pankin vai vittu varastettu. Minä ajelen ihan omilla rahoillani ostetulla Volvo S80 T6, josta olen hankkiutumassa eroon, koska isofixin puute :)

      Ps. Näin tänään;
      - vanhan keltaisen Ford Sierran
      - hopean Kia Ceraton
      - vihreän Renault Lagunan
      - mustan Audi RS6
      - ja monta muuta byhyy

      Siinä kauppareissulla bongaamani.

      • autobongari 2.

        S80 T6 on hieno peli. Muistaakseni siinä on tosin "vanha" nelilovinen automaatti pitkillä välityksillä, joten se vähän rajoittaa suorituskykyä. Toisaalta BSR ja muut softatalot tarjoavat pikkurahalla lisää tehoa ja vääntöä turbo-autoihin eikä virittämistä varten tarvitse edes avata konepeltiä. Mutta on T6:ssa vakionakin mukavasti tehoa ja vääntöä.

        Paras ja mieleenpainuvin Volvo, jolla olen koskaan ajanut:
        Volvo 850 R AWD. Se oli joskus 90-luvun lopussa. Auto oli uudenkarhea. Todella upea äänet. 5000-6000 rpm veti todella nätisti. Myöhemmin hankin käsiini moottorin teho- ja vääntökäyrän, niin moottorin teho on rajattu automaattivaihteisessa 850 R:ssä 240 hevsovoimaan, mutta se on tarjolla 5000-6000 rpm. Tehokäyrä on täysin vaakasuora. Se ei laske hitustakaan ennen kuin moottorin kierrosluvun rajoitin iskee peliin. Todella mieleenpainuva auto.

        Sinun bongauksistasi:

        Tuossa on pitkään ollut Nettiautossa jollain porilaisella myynnissä musta Audi RS6 farkku. On osunut silmään, koska kuuluuhan se yleissivistykseen tietää, mitä kalustoa Porissa milloinkin on myynnissä. Ihan aidosti nämä asiat kiinnostavat.

        Nyt kuitenkin auto on otettu pois, enkä löydä sitä enää Nettiautosta. Yhtä kaikki, siinä on auto, jota en koskaan ole nähnyt kadulla Porissa. Paljon on siis kalustoa bongaamatta.

        Omat väkisin bongaamani viimeisen 2 tunnin ajalta:
        - Keskussairaalan "lääkäriparkki": muutama BMW X5 ja yksi Mercedes CLS (ilman mallimerkintää)
        - Tuorsniemi: Mercedes E350 Coupe ja lukuisia BMW X5:ia, BMW 3-sarjan Coupeja, Audi A6:ia ja yksi Audi A5
        - Paratiisinmäki: ei tasan yhtään mitään maininnan arvoista!

        P.S. Ainut syy miksi olen edellä maininnut milloin ja missä auto on nähty on se, ettei kukaan luule minua niin hulluksi (vaikka "hullu" olenkin), että keksisin näitä bongauksia omasta päästäni. Jokainen auto, jonka väitän nähneeni, olen oikeasti nähnyt. Esim. Porsche Cayman tältä päivältä oli parkissa kadunvarressa osoitteessa Mikonkatu 12, siinä autokoulun edessä. Asialla ei ole muuta merkitystä kuin vain se, että bongaus on "aito". Pitäähän lintubongarinkin kirjata aika ja paikka nähtyään jonkun linnun.

        P.P.S. "Porin tyylikkäin Audi vuonna 2014" -titteli menee mustalle farkku A6:lle, jossa alla todella näyttävät AEZ:n vanteet. Paikkaa, aikaa ja rekisteritunnuksen alkuosaa ei tällä kertaa mainita, koska se tuntuu herättävän paheksuntaa.

        Olen vilpitön autojen ihailija. En tarkoituksella kenenkään mielen pahoittaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe