Alkoholi aiheuttaa paniikin

10+17

Onko tavallista saada humalassa paniikkikohtauksia? Usein kun juon itseni humalaan niin ahdistun ja saan paniikkikohtauksia. Joskus ilman syytä ja joskus esim siitä että se olotila ei lähde pois vaikka haluaisin. Mistä johtuu?

8

3271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap...

siis humala ei lähde pois vaikka haluaisin korjaan

• jepkyllävaan

On normaalia, varsinkin laskuhumalassa. Nauti alkoholia vähän tai älä ollenkaan.

• Huomasin saman

Heti eron jälkeen kärsin sellaisista lievistä paniikkikohtauksista, joissa yhtäkkiä nousi kylmä hiki, sydän alkoi hakata ja tuntui siltä että pyörryn tai tukehdun. Sain niitä harvoin, mutta alkoholia nauttiessa sain sellaisia joka kerta. Yksi siideri riitti siihen, että kun laskuvaihe tuli, niin kohtaus tuli päälle.

Enää en saa alkoholista kohtauksia, mutten kovin miellyttävääkään oloa. Jotenkin jäi sellainen kammokin noista kokemuksista. Sitäpaitsi on todella epämiellyttävää krapulassa huomata, että yleistyneestä ahdistushäiriöstä kärsivänä tunne on oikeastaan päivästä toiseen sellainen kuin olisi lievässä krapulassa syvennetyllä morkkiksella höystettynä ihan juomattakin.

• Elyisia

Alkoholi nostaa verenpainetta mistä voi lähteä paniikkikohtaus liikkeelle.(sydämentykytykset-adrenaliiniryöppy-ahdistus-kauhuskenaariot)
      Laskuhumala ja krapula tyhjentävät serotoniinivarastoja jolloin paniikkikohtaukselle on otollinen hetki. Uni, syöminen, vitamiinit, lämmin suihku, seura ym mukavan asian tekeminen auttaa itseäni silloin. Myös Propral joka on mieto verenpainelääke auttaa nimenomaan sydänoireisiin.
      Kun on kerrankin saanut huonon kokemuksen se uusiutuu helposti. Mutta siitä pystyy myös opetella eroon yrittämällä saada monta hyvää kokemusta jolloin aivot oppivat että "hei, tää onkin ihan kiva juttu oikeesti".
      Tärkein on tietenkin alkoholin vähentäminen. Itse olin jonkun aikaa täysin streittinä, mutta vasta siinä vaiheessa kun opetteli juomaan sopivasti ja keksi oikeat oloa helpottavat metodit loppui myös sen parin juoman jälkeiset paniikkikohtaukset.

• Elyisia

Niin ja on siis loppunut kokonaan kohtaukset kun on saanut lisää itseluottamusta ja oikean itsehoidon :)

• Krapulan ohella tulee morkkis, vaikka ei ole tehnyt mitään hävettävää. Seuraavana yönä, jos ei nukuta, tulevat vanhat möröt mieleen. Ei auta, vaikka kuinka selittelisi itselle, että usko jo nämä asiat on jo käsitelty. Näin monet terveetkin kokevat rapulassa.

• JeesusMurskaaja

Alkoholihan aiheuttaa riemua ja
      reippaan mielen.
      Mitä vittua mies kuvittelet.
      Älä kuvittele, elä.
      Elä hyvin, Rukoile Jeesusta,
      ja kaikki menee hyvin,
      vissiin.
      Siis tunteenomaiset
      sanattomat perkeleet
      ovat Jeesuksen ainoastaan
      voitettava.
      Jeesus on juuri
      ihan käytännön teoissa
      sinussa, kunhan
      anot häneltä apua.

• delafonte 2014

juu toi "panikkihäiriö" on ja johtuu kropan ja mielen, ylirasituksesta. pitkällä aikavälillä jatkuvana, jolloin kroppa rupeaa puollustamaan itseään.periaateessa burnout tiedostettavassa tilassa jolloin kaikki aistit käy yli kierroksilla kyllä se on koettuna vittumainen tila ainoa ohje on lopettakaa stressi tai yrittäkää vahentää. ei kofeiiniä,ei tupakkaa,ei alkoa, muitakaan timulantteja jotka nostavat verenpainetta kuten rasvat kuunnelkaa mahaanne niin kaikki pikkuhiljaa rupeaa toimimaan...yleinen tila...on asioiden ymmärtäminen hup.. ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe