Nyt näin pian 18-vuotiaalla tytöllä, on ongelma allergia/keliakiaoireiden kanssa. Mulla on ollu vatsan ja ihottuman kanssa pitkään oireilua. Ensin saatiin diagnoosiksi kurkunpään rexluks ja annettiin lääkkeet. Vatsa meni melko normaaliksi ummetusta lukuunottamatta. Viime talvena ilmaantui ihottumaa, joka rajottui pääasiassa suun ympärille. Kuivaa punaista ihoa sekä ylävatsaturvotusta. Lääkäriin mentyäni, sain rasvoja ja lähetteen allergiatesteihin ja ne on lokakuussa. Päätimme kokeilla gluteenitonta ruokavaliota. Sitä käytin jonkun aikaa ja kun sitten lipsuin, tuli tilalle paha ripuli. Välillä söin viljaa ja välillä viljatonta ruokaa. Nyt kuitenkin on ilmaantunut uusi oire. Ihottumaa, muttei samanlaista kuin aina ennen. Isoa, punaista ja kutiavaa ihottumaa kyynärtaipeeseen sekä siitä ylemmäs, kaulaan, otsaan ja toiseen olkapäähän. Aloin miettiä vakavasti keliakiaa ja vilja-allergiaa. Entiedä kumpi on loogisempi ja keliakiatestiin voisin päästä ehkä jo aikaisemmin. Osa.isiko kukaan sanoa kumpi mahtaisi olla loogisempi vaihtoehto. En edes tiedä onko kumpaakaan, voi johtuq myös jostain muusta allergiasta
keliakia vai vilja-allergia
Tietämätön
0
95
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1481997Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3041691- 931547
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001180Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761162- 661104
- 221027
- 48987
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73926Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23907