Nyt näin pian 18-vuotiaalla tytöllä, on ongelma allergia/keliakiaoireiden kanssa. Mulla on ollu vatsan ja ihottuman kanssa pitkään oireilua. Ensin saatiin diagnoosiksi kurkunpään rexluks ja annettiin lääkkeet. Vatsa meni melko normaaliksi ummetusta lukuunottamatta. Viime talvena ilmaantui ihottumaa, joka rajottui pääasiassa suun ympärille. Kuivaa punaista ihoa sekä ylävatsaturvotusta. Lääkäriin mentyäni, sain rasvoja ja lähetteen allergiatesteihin ja ne on lokakuussa. Päätimme kokeilla gluteenitonta ruokavaliota. Sitä käytin jonkun aikaa ja kun sitten lipsuin, tuli tilalle paha ripuli. Välillä söin viljaa ja välillä viljatonta ruokaa. Nyt kuitenkin on ilmaantunut uusi oire. Ihottumaa, muttei samanlaista kuin aina ennen. Isoa, punaista ja kutiavaa ihottumaa kyynärtaipeeseen sekä siitä ylemmäs, kaulaan, otsaan ja toiseen olkapäähän. Aloin miettiä vakavasti keliakiaa ja vilja-allergiaa. Entiedä kumpi on loogisempi ja keliakiatestiin voisin päästä ehkä jo aikaisemmin. Osa.isiko kukaan sanoa kumpi mahtaisi olla loogisempi vaihtoehto. En edes tiedä onko kumpaakaan, voi johtuq myös jostain muusta allergiasta
keliakia vai vilja-allergia
Tietämätön
0
59
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4022016
Ei se haittaa
rakkaani. Parempi näin. Silti tiedän, että ammuin nuolen sun sydämeen 💘. Sellaisella tarkkuudella, että muut ei siihen (helpolla) kykene🎯. Taisin ol72818- 44779
Sinä nainen
kerro minun toinen/toiset etunimet, ja jos osuu, soitan sinulle jos niin haluat. Terkuin minä se vaan täältä korpikuusenkannon alta.73686Ei meistä mies tulis mitään
oot liian vaikee ja minä en jaksa mennä sun pillin mukaan saamatta mitään takas.56658- 39600
- 88558
Eloranta Kiuruveden leuhkin
Eloranta ökyautoineen ja lakeijoineen Kiuruveden Osapalvelussa, vain Villasen veljekset aikoinaan olivat pollevampia kun kusettivat Kiuruveden kunnanu23546- 67529