keliakia vai vilja-allergia

Tietämätön

Nyt näin pian 18-vuotiaalla tytöllä, on ongelma allergia/keliakiaoireiden kanssa. Mulla on ollu vatsan ja ihottuman kanssa pitkään oireilua. Ensin saatiin diagnoosiksi kurkunpään rexluks ja annettiin lääkkeet. Vatsa meni melko normaaliksi ummetusta lukuunottamatta. Viime talvena ilmaantui ihottumaa, joka rajottui pääasiassa suun ympärille. Kuivaa punaista ihoa sekä ylävatsaturvotusta. Lääkäriin mentyäni, sain rasvoja ja lähetteen allergiatesteihin ja ne on lokakuussa. Päätimme kokeilla gluteenitonta ruokavaliota. Sitä käytin jonkun aikaa ja kun sitten lipsuin, tuli tilalle paha ripuli. Välillä söin viljaa ja välillä viljatonta ruokaa. Nyt kuitenkin on ilmaantunut uusi oire. Ihottumaa, muttei samanlaista kuin aina ennen. Isoa, punaista ja kutiavaa ihottumaa kyynärtaipeeseen sekä siitä ylemmäs, kaulaan, otsaan ja toiseen olkapäähän. Aloin miettiä vakavasti keliakiaa ja vilja-allergiaa. Entiedä kumpi on loogisempi ja keliakiatestiin voisin päästä ehkä jo aikaisemmin. Osa.isiko kukaan sanoa kumpi mahtaisi olla loogisempi vaihtoehto. En edes tiedä onko kumpaakaan, voi johtuq myös jostain muusta allergiasta

0

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilaa sun tunteista

Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
        Ikävä
        402
        2016
      2. Ei se haittaa

rakkaani. Parempi näin. Silti tiedän, että ammuin nuolen sun sydämeen 💘. Sellaisella tarkkuudella, että muut ei siihen (helpolla) kykene🎯. Taisin ol
        Ikävä
        72
        818
      3. Rakastuin mä kerran

Rumaan ja läskiin naiseen. Unelmien nainen. 😗
        Ikävä
        44
        779
      4. Sinä nainen

kerro minun toinen/toiset etunimet, ja jos osuu, soitan sinulle jos niin haluat. Terkuin minä se vaan täältä korpikuusenkannon alta.
        Ikävä
        73
        686
      5. Ei meistä mies tulis mitään

oot liian vaikee ja minä en jaksa mennä sun pillin mukaan saamatta mitään takas.
        Ikävä
        56
        658
      6. Kysyisin sinulta

Nainen mitkä on meidän vuorosanat? Kun nähdään livenä, tiedustelee mies.
        Ikävä
        39
        600
      7. Hauskaa sunnuntaita

Mahdollinen 2x🔥 :).
        Ikävä
        88
        558
      8. Eloranta Kiuruveden leuhkin

Eloranta ökyautoineen ja lakeijoineen Kiuruveden Osapalvelussa, vain Villasen veljekset aikoinaan olivat pollevampia kun kusettivat Kiuruveden kunnanu
        Kiuruvesi
        23
        546
      9. Onneks mies teit

valinnasta helppoo. Its joor lost not main.
        Ikävä
        67
        529
      Aihe