Olen ajatellut ostaa digikameran hintahaitarilla 200 - 600e. Millaista kameraa suosittelisitte? Tarkoitus olisi kuvailla paljon pimeissä olosuhteissa.
Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut Canonin PowerShot S1 IS:ia, olisikohan kyseinen kamera hyvä?
Pitäisi ostaa digikamera, mitä suosittelet?
7
1663
Vastaukset
- kamera
Jos kuvaat paljon pimeässä, kannattaa ottaa kunnollinen salama, muuten on kaikilla punaiset silmät.
- HMJ
Tässä S1:ssä ei ole lisäsalamalle paikkaa, heikko juttu! Unohtaisin kyseisen värpöttimen.
- digikameraa
HMJ kirjoitti:
Tässä S1:ssä ei ole lisäsalamalle paikkaa, heikko juttu! Unohtaisin kyseisen värpöttimen.
Pimeässä kuvaaminen tapahtuisi pitkälti yökerhoissa, joissa on aina vähän valoakin.
Mitä kameraa te sitten suosittelisitte? - Mike
digikameraa kirjoitti:
Pimeässä kuvaaminen tapahtuisi pitkälti yökerhoissa, joissa on aina vähän valoakin.
Mitä kameraa te sitten suosittelisitte?siinä on valovoimaisin optiikka ja kamera on kuvanlaadultaan parasta mitä 5Mpix luokasta löytyy.
Tarvittaessa voi liittää erillisen salaman salamakenkään. - Canon S1 IS
HMJ kirjoitti:
4 metriin asti salama yltää hyvin ja käytännössä vähän ylikin. Punaiset silmät tosin kuuluu hintaan ;-(
Kantsii kameran speksejä edes vilkaista, sillä yhtä monipuolista ei ihan helpolla löydy. Puutteitakin on mutta ne ei kyllä normaalikokoisista suurennoksista silmille hyppää. Hintaluokka n. 450 euroa pääkaupunkiseudulla. Kilpailijat Konica-Minoltalta, lähinnä Z3. Häviää tosin kuvanlaadussa hiukan Canonille, Z2 siinä suhteessa parempi vaan köyhempi varustelultaan.
- Casiolla kuvaava
Otatko "portretteja" lyhyeltä matkalta vai kuvaatko maisemia tai muuta pitkiltä matkoilta?
Kysy kameraliikkeestä neuvoa. Osaavat yleensä hyvin asiantuntevasti auttaa.
Nyrkkisäääntönä on että lyhyiltä matkoilta, alle 20 - 30 metriä käytetään lisäsalamaa. Sitä voimakkaampaa mitä kauempana kohde.
Maisemia ja muuta yleiskuvaamista pitkiltä matkoilta kuvataan pitkillä valotusajoilla ja suurella valovoimalla. - Hyvä
Pentax optio s 5 i
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027