Onko jollakin tietoa, koska on perinteinen palokuntajuhla Inksassa ? Vpk:n sivuillakaan ei vielä näy päivämäärää ja olis just nyt tärkeä tietää, milloin ei voi olla pois täältä ;)
VPK-juhlat ?
14
370
Vastaukset
- säätila ?
Aina elokuun viimeinen lauantai on iso älämölöjuhla ei palokuntatapahtuma Inksassa.
Työnäytökset pallokentällä Hallasentien varrella. Torilla yötämyöten huuhdellaan kesän pölyjä pois. Siitä alkaa Inksan syyskausi. Tapahtuma on ainutlaatuinen. - Spede69
Kuka on marssissa illan vinoin, kuka väsähtää matkalle. Kenen oikea jalka iskee maahan, kun iso rumpu lyö.
Vuosikymmenten pitkät perinteet juhlilla, mutta kysyn vaan, että antaako tuo kuitenkaan hyvää kuvaa arjen sankareista, kun ne marssii kylän läpi tuhannen päissään, joukossa lapsia, tulevia palokuntamiehiä ja naisia. Ikärja pitäisi olla K-18!!
Lapset pois marssijoukoista sekä katsomoista, vai yllättäisikö palokuntalaiset vuonna 2014 marssimalla yhtenä rivinä ja selvinpäin?? - Mirkkulii
Samaa mieltä! Eikö pelastajien pitäisi olla hyvänä esimerkkinä alueen ihmisille?
Ei välttämättä lasten ja nuorten kehitykselle parasta roolimallia. Muistakaa että noista lapsista tulee joskus aikuisia ja he mieltävät jo nyt sen, että kulkueessa osan täytyy marssia humalassa.- Inxalainen
Ei ole tainnut kirjoitta olla koskaan itse katsomassa kyseistä juhlaa ja siihen oleellisesti liittyviä kulkueita?
Uskon että kyseinen juhla ja kulkue päinvastoin innostaa monia nuoria pyrkimääm mukaan arvokkaaseen palokunta toimintaan. - Hyvät hyssykät !!
Tuo nyt ei varmaankaan ole ensimmäisenä listalla asioissa joihin lapsi kulkueessa kiinnittää huomiota. Taitaa olla hysteeristen supervanhempien ongelma enemmänkin.
- Alkoton lapsuus
Inxalainen kirjoitti:
Ei ole tainnut kirjoitta olla koskaan itse katsomassa kyseistä juhlaa ja siihen oleellisesti liittyviä kulkueita?
Uskon että kyseinen juhla ja kulkue päinvastoin innostaa monia nuoria pyrkimääm mukaan arvokkaaseen palokunta toimintaan.Aika monta kertaa minäkin olen ollut katsomasa. Ihan joka vuosi saa maha kippurassa nauraa, kun kulkueessa osa kiemurtelee päissään kuin ellun kanat. Hyvää viihdettä ja näyttävän näköistä. Arvostan kyllä palokuntalaisia ja niiden tekemää työtä. Ei minunkaa mielestä välttämättä ole ihan asiallista että virkapuku päällä esiinnytään humalassa julkisesti. Suurin osa palomiehistä ja naisista esiintyy todella asiallisesti ja arvokkaasti, mutta muutamalla olisi hieman harkinnan varaa touhussaan. Epämiellyttävää, kun jotkut vetävä kulkueen lähes konttauskunnossa.
Luulisi että palopäälliköt ottaisivat asian vakavissaan ja tajuisivat, että silloin kun mukana on noin paljon lapsia, että alkoholi ei kuulu tapahtumaan. Kyllä sitä luulisi malttavan Kantriinnasti, ennen kuin narauttaa korkin auki.
Eikä toi mitään hysteeristä ole, vaan huoli lapsista. Lapsen harrastukseen ei pitäisi kuulua alkoholi missään muodossa!!
Itse en kyllä päästäisi lastani marssille, jos samassa joukossa on humalassa vaeltavia aikuisia. - Alkoton laps
Inxalainen kirjoitti:
Uskon että kyseinen juhla ja kulkue päinvastoin innostaa monia nuoria pyrkimääm mukaan arvokkaaseen palokunta toimintaan.Ja sitä paitsi aikuisten pitäisi olla aina hyvänä esimerkkinä lapsille! Ihmetyttää jos joku väittää muuta. Vaisinkin muutenkin ihmisten auttamiseen sitoutuneet yleisön palvelijat!
- Mimi2
Onko tiedossa jo kuka tulee esiintymään palojuhliin?
Toivottavasti säät suosii jälleen!!
Olen käynyt katsomassa iltamarssia kohta 40 vuotta joka vuosi
Tuossa hienoa video marssista joma löyty youtubesta
Kuka tulee esiintymään Hallasenlammelle?
https://m.youtube.com/watch?v=TvKUoJKDONM- hyvähyvähyvä
Mimi2
Suorastaan kultuuriteko, että toit tämän palokuntajuhlamarssin palstalle. En ollut paikalla kulkueen aikana.
- Justjustjoopajoo
Harmi. Enpä päässyt tänäkään vuonna.
- hurukselalainen
Sama harmi En ehtinyt keskustaan kulkuetta seuraamaan. Saisko muuten tuohon mainioon linkkiin äänetkin mukaan.
Lauantai kuuluu vapaa-aikaan. En pidä sitä eurooppalaisena hemmona hienoista askelvirhettä janojuoman takia niin pahana etikettivirheenä. - ähäkutti
Just just Justiina :)
- PullopersSika
Taas ne tulloo! Palokuntajuhlat, olkaa valmiina! Mä meinaan ainakin vetää heti aamusta persiit olalle ja olla kylän kännisin!!
- Juujuujuujoo
On taas äiti ylpeä pojastaan! Meinaatko jaksaa marssia loppuun asti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306120Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183232Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511351Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171326Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231198PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1611156- 1301021
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport431007- 38895
- 145830