Kirjoitin tänne kun täällä on muitakin atooppista ihoa käsitteleviä aiheita.
Kuiva iho ja ihottumia minulla on aina ollut enemmän tai vähemmän mutta tänä vuonna on paljon pahempi ja minulla todettiinkin atooppinen iho.
Ihon saan pidettyä kyllä kurissa Elocon ja Elidel voiteilla jos tarve vaatii.
On myös toinen ongelma, silmäni rähmivät. Sitä tapahtuu onneksi eniten yöllä nukkuessani, mutta kuitenkin aamulla herättyäni ihan ensiksi täytyy kaivaa rähmät silmistä. Joskus joudun päivälläkin hiukan tyhjentämään silmiäni. Tässä on koko vuosi käyty lääkäreillä ja iho onkin saatu kuriin mutta silmiin ei ole vielä löytynyt lopullista parannusta. Suvussani on parilla atooppinen iho ja heilläkin silmät rähmivät, he ovat jo yli 30-vuotiaita eikä heille ole löytynyt siihen ongelmaan ratkaisua. Silmälääkärille lähtö onkin seuraavana edessä.
Lääkärini mukaan atooppiseen ihoon kuuluu joissakin tapauksissa myös silmäoireita.
Eniten ihmettelen että tänä vuonna kaikki ongelmat "räjähtivät" päälle yhtäaikaa. Silmätulehduksiakin on ollut 7kpl, olisiko sitten paljon kaikenlaisia siitepölyjä ja muita liikkeellä tänä vuonna... Allerginen olen aika paljon mm. monille eläimille ja joillekkin siitepölyille, astmaa minulla ei kuitenkaan ole.
Kysymys kuuluukin että onko muillakin atooppisilla ollut silmäoireita ja millaisia?
Atopia-->silmäoireita???
9
3092
Vastaukset
- atoopikko
Joo kyllä nää silmäkulmat kutiaa ja hilseilee joskus. Tärkeä on terveet elämäntavat, tupakointi ja alkoholi pahentaa asiaa. Vuodevaatteet voi ärsyttää jos ne on pesty vääränlaisella pesuaineella, myös kaikenlainen pöly.
- N43
Sen kanssa täytyy vaan oppia elämään.
Sänkyvaatteista sen verran, että hieman helpotti silmäoireet kun lakkasin käyttämästä pehmennysaineita pesussa. Pesuaine riittää ihan hyvin. Jos tuntuu epämiellyttäviltä niin hanki pöytämankeli ja manklaa vuodevaatteet.- lissu
Puuvillasatiiniset lakanat ovat paremmat kuin tavalliset. Ei tarvitse käyttää huuhteluaineita, ja ovat sileät mankeloimatta/silittämättäkin. Ovathan ne vähän tyyriinpuoleisia, mutta ovat käytössä pitkäikäisiä.
- Minni
Kyllä on silmäoireitakin, mutta ei aina, niihin löytyy melkein aina syy: siitepöly (ei koko siitepölykautta vaan tietyssä kohtaa kesää), runsas pöly muuten vaan, eläimet, jokin juoma, kalan valmistaminen samassa tilassa jne...
Oletko seurannut, rähmivätkö silmäsi joka yö vai onko milloinkaan helpottavaa jaksoa? Minulla kaikki silmien rähmiminen liittyy allergiaan.
Myös minun ihoni on ollut tänä kesänä pahempi kuin pitkään aikaan, hilseileekin hirveästi. Syynkin tiedän: sadekaudet ja jatkuvasti, päivittäin edes takaisin sahaava sää: sataa, kosteata, yks kaks nopeasti taas kuivaa ja aurinkoista. Iho ei kestä tätä vaan hilseilee ja halkeilee sekä tulehtuu.
Siitepölyvaivoja ei minulla ollut oikeistaan tänä kesänä lainkaan, koska satoi niin usein, ettei pölyä leijaillut yli minun sietokyvyn.- Atooppinen nuori, keskustel...
Joka yö aika samalla lailla rähmivät. Mutta löysin yhdestä toisesta keskustelusta hyvän vinkin, Luis Widmer silmänympärysvoide. Myös silmänympärykseni ovat joskus aika huonossa kunnossa mutta nyt olen viitenä iltana laittanut sitä, rähmiminen on helpottanut ja ihokin on silmien ympärillä paremmassa kunnossa.
Johtuneeko silmieni rähmiminen sitten huonokuntoisesta ihosta silmien ympärillä, ainakin selvä yhteys niillä näkyy olevan.
Luis Widmerin käyttöä jatkan ja toivottavasti se nyt veisi ongelman lopullisesti pois, ainakin paljon on jo autanut. - Minni
Atooppinen nuori, keskustel... kirjoitti:
Joka yö aika samalla lailla rähmivät. Mutta löysin yhdestä toisesta keskustelusta hyvän vinkin, Luis Widmer silmänympärysvoide. Myös silmänympärykseni ovat joskus aika huonossa kunnossa mutta nyt olen viitenä iltana laittanut sitä, rähmiminen on helpottanut ja ihokin on silmien ympärillä paremmassa kunnossa.
Johtuneeko silmieni rähmiminen sitten huonokuntoisesta ihosta silmien ympärillä, ainakin selvä yhteys niillä näkyy olevan.
Luis Widmerin käyttöä jatkan ja toivottavasti se nyt veisi ongelman lopullisesti pois, ainakin paljon on jo autanut.Saman olen minäkin huomannut joskus, että tulehtuneet silmänympäristöt rähmittävät ja vuodattavat kyyneleitä...
Silmän ympärärysvoiteesta puheen olleen kun pari vuotta sitten minulla oli samaa vikaa kuin sinulla, sain vinkin Avenen silmänympärysvoiteesta, joka rauhoittaa. Eli tulevaisuuden varalle Avene soothing eye contour cream (apteekista, jos tuo Widmer menettää tehonsa. Vaikka on pieni tuubi, silti riittoisa kun tarvitsee vain pienen tipan. - hellu
Minni kirjoitti:
Saman olen minäkin huomannut joskus, että tulehtuneet silmänympäristöt rähmittävät ja vuodattavat kyyneleitä...
Silmän ympärärysvoiteesta puheen olleen kun pari vuotta sitten minulla oli samaa vikaa kuin sinulla, sain vinkin Avenen silmänympärysvoiteesta, joka rauhoittaa. Eli tulevaisuuden varalle Avene soothing eye contour cream (apteekista, jos tuo Widmer menettää tehonsa. Vaikka on pieni tuubi, silti riittoisa kun tarvitsee vain pienen tipan.viimeiset kuukaudet olen kärsinyt kutiavista luomista. Luomet ovat kuivat ja punaiset.Iho on lähes rikki. Kävin lääkärissä ja sain muutamaa rasvaa ja reseptin Elidel Novartiin jonka lääkäri kehoitti hakemaan vasta, jos ei kutina muilla voiteilla häviä. Kutina jatkuu vaan ja punoitus pahenee.
Onko kokemuksia kyseisetä voiteesta? Voiko sitä laittaa luomiin ja helpottaako? Kallista se kuulemma on, mut ei haittaa, jos vaan auttaa.
Allergiatestit ei näytä mitää, mut ihan selviä atoopokon oireita on ollu koko ikäni. - -tikaram-
hellu kirjoitti:
viimeiset kuukaudet olen kärsinyt kutiavista luomista. Luomet ovat kuivat ja punaiset.Iho on lähes rikki. Kävin lääkärissä ja sain muutamaa rasvaa ja reseptin Elidel Novartiin jonka lääkäri kehoitti hakemaan vasta, jos ei kutina muilla voiteilla häviä. Kutina jatkuu vaan ja punoitus pahenee.
Onko kokemuksia kyseisetä voiteesta? Voiko sitä laittaa luomiin ja helpottaako? Kallista se kuulemma on, mut ei haittaa, jos vaan auttaa.
Allergiatestit ei näytä mitää, mut ihan selviä atoopokon oireita on ollu koko ikäni.mulla on atooppinen iho ja ongelmia ollut viimeset puoli vuotta noiden kutisevien silmien takia. oon koittanu aika monia voiteita, joista elidel viimeisin. suosittelen kyllä, vaikka on kallista. parissa päivässä ihottuma oli lähes hävinnyt. nyt käytän sitä noin kerran päivässä ja pitää ihottuman melekin poissa. pystyn taas laittamaan silmämeikkiä pitkästä aikaa :).
nyt koitan saeuravaksi selvitä allergisesta nuhastani.... :/.
- rose
Minulla ja 8v. tyttärelläni on atooppinen iho ja ainakin meillä silmien rähmiminen saadaan pysymään poissa petivaatteiden,(myös petauspatja ja patja)
saunottamisella.
Vie patjat, tyynyt, petarit saunaan väh. 60 asteeseen vähintään tunniksi säännöllisin väliajoin ja imuroi ne sen jälkeen kunnolla ja vie vielä ulos ja tamppaa.
Pölypunkki on pahin silmäoireiden aiheuttaja ainakin meillä. Tiesittekö muuten, että vuosi sitten uutena kotiin tuotu tyyny painaa kilon enemmän kuin ostettaessa? Ihminen "luovuttaa" omia eritteitään sänkyyn 1/2 - 3 litraan yössä. Hikeä, ihoa yms. Ällöttää ajatellakin vai mitä? Kyllä puhtaus on puoli ruokaa atopiankin hoidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907