3 kpl kaarteli korkealla laajoja kierroksia eivätkä lyöneet kertaakaan siipiään - tai en ainakaan havainnut.
Ääni kiinnitti huomion: 3 lyhyttä, kimakkaa, laskevaa (puoli sävelaskelta) vihellystä.
Etenivät kaarrellen suht nopeasti näkymättömiin, vaikka olivatkin korkealla.
Erittäin huonon kuvan sain napattua: https://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=10152443894428819&set=gm.10152096575191261&type=1&theater
Mitä isoja liitelijöitä?
4
96
Vastaukset
- todennäköisesti..
hiirihaukka.Taitava lentäjä joka käyttää nousevia ilmavirtauksia -samoja kuin purjelentäjät-hyväkseen.
- PuppeA
Kiitos arvauksesta, mutta siivet olivat pitkät ja kärjet olivat terävät.
Siipien kaarevuus ja muoto oli myös kuvan kaltainen.
En löytänyt myöskään vastaavaa ääntä hiirihaukalle - 3 terävää vihellystä.
... ?
Voisiko olla kolme "ulkomaalaista" läpikulkumatkalla?
- pena1957
Itse seurasin tuon kaltaisia lintuja pari päivää sitten ja mielestäni äänetkin olivat kuten kuvasit. Ainakin minun käsitykseni mukaan näkemäni linnut olivat sinisuohaukkoja. Kuvaasi en saanut avattua, mutta ainakin koiras sinisuohaukan tunnistaminen ei ole kovin vaikea.
- kuvan avaus..
on kyllä liian vaikea.Kanahaukalla on ehkä terävimmät siivet noista kaartelijoista ja nuorilla linnuilla yleensä siivenkärjet terävät.Sinisuohaukan erottaa mustista siivenkärjistä pesii aika pojoisessa mutta paikkakuntiahan ei mainittu.Haukkojen äänet on aikasamanlaiset kimeät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627