Itsutin lukuisi aurinkokukkia, mutta kaikkien kanssa on sama ongelma.
Siemenet itävät hyvin ja kasvi alkaa kasvamaan melko nopeasti. Mutta kukan varsi pysyy tosi ohuena 3-4mm ja kun kasvi kasvaa 30-40cm korkeaksi varsi ei kestä painoa ja kukka jää makamaan maahaan kunnes kuolee.
Kun katsoin pellolla kasvavia aurinkokukkia, niin 20-30cm korkuisilla kukilla varsilla oli yli 2cm halkaisia. Miksi minun kukkien varsi kasvaa vain pituussuuntaan muttei paksuutta?
Miksi kasvit eivät kasva?
6
526
Vastaukset
- sama juttu
Jaahas.Hyvä pointti.
Minullakin on nimittäin auringonkukkien kanssa tänä vuonna sama ongelma.Eiväthän vaan ole varjossa?
Itse veikkaan että istutuspaikka itellä meni mönkään pahemman kerran.
Itse istutin koko kesämökin ympäri,mutta huonoin tuloksin.Savimaassa keskellä pihaa täysauringossa olivat viime vuonna lähes 3m korkeita.Kukkivat upeasti.
Se on nyt siirtopuuhia.Täytyy tyytyä vanhaan paikkaan. - åäååä
No sanon tähän noita esikasvatettavia taimia koskevan ohjeen, eli lannoitteita ei saa antaa taimivaiheessa, taimet on oltava viileässä ja valoisassa. Muuten tulee pitkiä ja honteloita taimia. En tiedä koskeeko auringonkukkaa.
- Nokkoset kukkivat
Auringonkukka tarvitsee kasvaakseen kunnolla paikan johon aurinko paistaa (pilvettömänä päivänä) koko päivän.
- 998
niinpä...ulkona aurinkoisen.Esikasvatus voi taas olla vähän kinkkisempi...
- Oikea lannoite
Joissain lannoitteissa on runsaasti typpeä, se tekee varret vahvaksi.
Kekkilän kastelulannoite on eräs oikein hyvä lannoite. - puutarhapirkko
Auringonkukka vaatii aurinkoa ja vahvaa kasvualustaa ja tietysti vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856