Onko niin henkilökohtainen

menetys,jollei se henkilökohtainen ilmentymäni,siis mielipitteni kanna saitilla?
Ei minulle,minä haen haasteita ja kirjoittelen sen mukaan,klikkaan lintukameroita,aamulla oli tilaanne jossa sääksen pesällä siirreltiin huonekaluja,siis risuja

27

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bertta v. puska

Miksipä pitäisi kantaa?
      Pakkohan täällä on muunmielisiä sietää, jos haluaa jaksaa kirjoittelua.
      Itsekästä olisi vaatia kaikilta samamielisyyttä.

Koko keskustelun hienous olisi parhaimmillaan, esittää saman-tai erimielisyyksiä asiallisesti, ja muita kunnioittaen.
      Ei täällä usein näytä asiat riitelevän, vaan niiden takana olevat viestittäjät.

Minä luen melkein kaiken mitä huvittaa, vastaan jos vastaan, en vaadi vastausta, jota toki ei usein suodakaan.
      Lintuja ja muita metsän möngertäjiä seuraan päivittän. Kuin kisunpoikiakin.
      .

• Kolavan kotka

Kissasta tuli mieleen kun muori ja tytär huusivat ottaamaan kissantassusta punkkia, otin punkkipihdit ja tytär piti kiinni kissasta, hirveä punkki näkyi ja totesin pienen y:n muotoisen punkin irroittajan aivan liian pieneksi ja lähdin hakemaan sivuleikkureita ja sitten kissan kimppuun, tai punkin, ...nähdessään sivuleikkurit kissa halusikin pitää punkin ja pani rajusti hanttiin....ajattelin ettei väkisin ja sanoin ..olkoon, punkki irtoaa kyllä itsekseen.
        parin päivän kuluttua tytär sanoi punkin olevan edelleen tassussa ja katsoin toistakin tassua....kas sielläkin oli suuri "punkki"...sitten muistelin joillakin kissoilla olevan "liikavarpaan" tassun kämmenpuolella, muutaman sentin kämmenestä ylöspäin.

• Nimenomaan,meillä on saitit politiikalle,bongaus on saitti jolla käyn usei ja tietty omaishoitajuus.
        Kiitos sinulle bertta v pusksta,kohotit itsetuntoani piirunverran.

Huomaan olet jalo keskustelutaitoinen,olettaisin nuori.Jos arvostelukykyni vielä raameissaan,et ole palstanicci.Mutta kivat sinulle,avasit keskutelulle raamitja siitä meidän on hyvä jatkaa

• Kolavan kotka kirjoitti:

Kissasta tuli mieleen kun muori ja tytär huusivat ottaamaan kissantassusta punkkia, otin punkkipihdit ja tytär piti kiinni kissasta, hirveä punkki näkyi ja totesin pienen y:n muotoisen punkin irroittajan aivan liian pieneksi ja lähdin hakemaan sivuleikkureita ja sitten kissan kimppuun, tai punkin, ...nähdessään sivuleikkurit kissa halusikin pitää punkin ja pani rajusti hanttiin....ajattelin ettei väkisin ja sanoin ..olkoon, punkki irtoaa kyllä itsekseen.
        parin päivän kuluttua tytär sanoi punkin olevan edelleen tassussa ja katsoin toistakin tassua....kas sielläkin oli suuri "punkki"...sitten muistelin joillakin kissoilla olevan "liikavarpaan" tassun kämmenpuolella, muutaman sentin kämmenestä ylöspäin.

Meillä punkkipihdit jatkuvasti käytössä.Jotenkin se borrellioosikin hälyttävää.Eläinlääkärimme sairastui siihen

• bertta v. puska
        rituliini_38 kirjoitti:

Nimenomaan,meillä on saitit politiikalle,bongaus on saitti jolla käyn usei ja tietty omaishoitajuus.
        Kiitos sinulle bertta v pusksta,kohotit itsetuntoani piirunverran.

Huomaan olet jalo keskustelutaitoinen,olettaisin nuori.Jos arvostelukykyni vielä raameissaan,et ole palstanicci.Mutta kivat sinulle,avasit keskutelulle raamitja siitä meidän on hyvä jatkaa

Kiitos Sinulle, Rituliini!
        Olen huono vastaanottamaan kiitosta, aina ollut vähän arka huomion kohteena olemiseen. Olen monesti lukenut kirjoituksiasi omaishoitajuudesta, maamme tärkeimmästä ammatista.

Lämmintä on, ei sovi valittaa, kun sitä nyt on tarjolla runsaasti pitkän odottamisen jälkeen. Joillekin se on hankalaa, osin itsellekin.

Kotkalle terveisin, on kokemuksia, kuinka valtavan voimakkaita kissat ovat. Kerran autossa kissamme repäisi paksusta puuvillasta tehdyn kolttuni edestä säpäleiksi, kun ei kai tykännyt lähteä matkaan.
        .

• rituliini ek
        bertta v. puska kirjoitti:

Kiitos Sinulle, Rituliini!
        Olen huono vastaanottamaan kiitosta, aina ollut vähän arka huomion kohteena olemiseen. Olen monesti lukenut kirjoituksiasi omaishoitajuudesta, maamme tärkeimmästä ammatista.

Lämmintä on, ei sovi valittaa, kun sitä nyt on tarjolla runsaasti pitkän odottamisen jälkeen. Joillekin se on hankalaa, osin itsellekin.

Kotkalle terveisin, on kokemuksia, kuinka valtavan voimakkaita kissat ovat. Kerran autossa kissamme repäisi paksusta puuvillasta tehdyn kolttuni edestä säpäleiksi, kun ei kai tykännyt lähteä matkaan.
        .

Kissaterveisiä vaan näiltä neljältä,Iitu,Santtu,Viiru ja Pörri.
        Omishoitajuus todennäköisesti minunosaltani loppuu.
        Mieheni agressiivisuus ja oma terveydentilani eivät kohtaa.
        Terveyskeskus näkee asian ja kaiketi omaishoitajan terveydentilan,joten tunnnenko helpotusta,tunnenko kaipuuta,omaishoitajuutteen.Se asia ei tule selvyyteen minullekaan ihan sormia näpäyttämällä.
        Tämä Alzheimer on ollut ihmissuhdetta jäytävänä tekijänä lähes kahdeksan vuotta.Liksaa siis palkkaa olen saanut kymmeneltä kuukaudelta ja senkin omtoimisuuteni ansiosta
        Huomasin olin luiskahtanut yli laidan

• Merilii

Onnea sinulle Rituliini uuteen elämänvaiheeseesi, jota nyt olet aloittelemassa. Tunnen vieläkin omaisen sairauden aiheuttaman taakan painon myös ikäänkuin sinun kannaltasi katsottuna.
      Oma osuuteni (yli kymmenen vuotta) oli helpompi, koska mieheni ei ollut psyykkisesti sairas, se oli vain se syöpä, jota ei saatu enää pois, koska se oli jo levinnyt.
      Urheilullinen ja hyväkuntoinen, elämänhaluinen mies kesti sitä yli kymmenen vuotta, eikä juuri valitellut.
      Mutta lopulta syöpä hänet vei minulta, meiltä.

Voimia ja iloa päiviisi, Rituliini!

Terveisiä kisuliineille!

• Merilii

En silti ollut "omaishoitaja", koska hän oli hyväkuntoinen, ei mitään kotihoitoa tarvinnut kuin vasta aivan viimeisinä päivinä.

• ihmettelen Merilii

Onko muistisairaus psyykkinen sairaus ?
        Miten voit sanoa, että VAIN syöpä, onko se muka hienompi sairaus kuin Alzheimer tai vaikka skitsofrenia ?

Olen nähnyt miten urheilullinen elämänhaluinen mies riutuu syövän takia vuosia, kyllä siinä niin rankat hoidotkin on. Ei se ketään suorilta jaloilta tapa.

• Merilii

Tämä ilkeilijä jaksaa kulkea minun perässäni aina
      ja joka ketjussa,
      vääntäen pahaksi kaiken mitä kirjoitan.

Auttakaa nyt minua!

• Mieheni kysyi nourologilta olenko minä hullu?Johon neurologi vastasi,että et ole,mutta sinulla on etenevä muistisairaus ja niin edelleen.
        Alzheimer on aivojenrappeuma sairaus yleensä se alkaa myöhnmällä iällä,mutta nuorillakin sitä on todettu,varsinkin jos ovat vammautuneet tapaturmaisesti.
        Pitkä tajuttomuustila edesauttaa muistisairauden syntyä,pidetään siis aivoistanme hyvää huolta

• näilläsitämennään
        rituliini_38 kirjoitti:

Mieheni kysyi nourologilta olenko minä hullu?Johon neurologi vastasi,että et ole,mutta sinulla on etenevä muistisairaus ja niin edelleen.
        Alzheimer on aivojenrappeuma sairaus yleensä se alkaa myöhnmällä iällä,mutta nuorillakin sitä on todettu,varsinkin jos ovat vammautuneet tapaturmaisesti.
        Pitkä tajuttomuustila edesauttaa muistisairauden syntyä,pidetään siis aivoistanme hyvää huolta

Rituliinin kirjoitus on monille selventävää tekstiä. Muistin heikkeneminen johtuu aivojen asteettaisesta rappeutumisesta.
        Se voi edetä joko hitaasti tai rivakastikin. Hyvät elämäntavat, monipuolinen ruoka ja riittävä liikunta pitävät muistisairauden etenemistä hyvänlaatuisena, ikään kuuluvana.
        Olisi oltava mahdollisuudet riittävään lepoon, etenkin yöuneen.

• Myöskin monet
        rituliini_38 kirjoitti:

Mieheni kysyi nourologilta olenko minä hullu?Johon neurologi vastasi,että et ole,mutta sinulla on etenevä muistisairaus ja niin edelleen.

mielisairaudet eli psyykkiset sairaudet johtuvat useimmiten aivan kehon toiminnoista,
        eivät mielenkään kummallisuudet ja sairaudet henkimaailmasta johdu! !!

• Voi Merilii . Minä kanssa hoidin Tai -- sanonko olin kummppanina sairaan vierellä .
        Mies sairastu 36vuotiaana .. Ja kuoli 41v . Oli terveen näköinen mutta --siinäpäolikin selittelemistä kun se ei näkynyt " sen komeen päällepäi "' Olimme molemmet syntyneet ja eläneet samassa tutussa asumalähiössä Tampereen liepeillä ,ja hänet kaiki tunsi jotka urheilusta jotaintiesi .
        Kuinka VOI olla noin hyväkuntoisennäköinen vakavasti sairas .
        Mutta sinä aikana tulin tuntemaan kuinka vieraat ihmiset voivat olla hyvin ilkeämielisiä .
        Sitten kun mieheni oli kuollut , oli kyllä surunvalittajia . -- Ja kyttääjiäkin --olinhan nuori leski --kauan saivat pitkäänenää
        Mutta sitten sekin Suruaika meni ohi 2v olin kotona en käynyt kun työssä ja ruokakaupassa .
        Sanoinko tosiaan , että se on ohi -- ei suinkaan.

• ale33

kaikki sairaudet on vakavia, onko sit syöpä tahi joku muu, hautaan ne johtavat kaikki, ja mitä kauemmin ihminen joutuu kärsimään niin sitä pahempi.
        En usko sitäkään että joku vääntää pahaksi toisten kirjoitukset, kun sairaudesta on kyse, sitä vain tullaan väärin ymmärretyksi. Meillä on syöpä koetellut useaa perheen jäsentä ja taas yhdellä on todettu luusyöpä, eikä se ole mikään hieno sairaus, vaan valtavan paha.

• Nyt nikitön

Onhan täällä heidät huomattu, aivan tyhjästä yrittävät tekosyytä keksiä saadakseen mollattua, ja pitkään ovat sitä jaksaneetkin. Vaikka on nikki poissa, niin puskasta tulee erilaita ilkeyttä aina, oli ketju mikä tahansa.
      Ehkäpä heillä on kyseessä joku psyykkinen sairaus, vaikkuttaa pakkomielteiseltä tuo heidän häiriköintinsä.

Heidän takiaan vaihdoit pari vuotta sitten nikkisi päästäksesi rauhaan, ja nyt otit tämän samasta
      syystä varmaan.

Auttaisin,jos pystyisin, mutta ...

Hullun kanssa ei auta kuin odottaa.

• ???

samoin olen huomannut enkä voi käsittää sitä, että miksi pitää yrittää vääntää pahaksi toisen ystävällinen viesti.
      Mikä on silloin se pahuus, joka on ihmisen sisässä?

• realistisenä

Turha tehdä kärpäsestä härkänen. Jos noin pienestä syntyy tunne ilkeilystä, on yksilö kovin omanarvon tuntuinen.Ei täällä voi tehdä kahtiajakoa, nostaa yhtä kirjoittajaa esimerkiksi, ja kyseenalaistajat ilkeiksi.

Ansionsa on erilaisilla osallistujilla, kyllä paljon pahempaa on joudutte lukemaan, ja ennenkaikkea opittu kevyesti ohittamaan.

• tällainen näkemys
        realistisenä kirjoitti:

Turha tehdä kärpäsestä härkänen. Jos noin pienestä syntyy tunne ilkeilystä, on yksilö kovin omanarvon tuntuinen.Ei täällä voi tehdä kahtiajakoa, nostaa yhtä kirjoittajaa esimerkiksi, ja kyseenalaistajat ilkeiksi.

Ansionsa on erilaisilla osallistujilla, kyllä paljon pahempaa on joudutte lukemaan, ja ennenkaikkea opittu kevyesti ohittamaan.

Joittenkin nikkien nostaminen jalustalle voi olla jopa harkittua pirullisuutta, saadaan jotkut ärsyyntymään näistä kehuista vaikka heillä itsellään ei ole mitään haluja tulla kenenkään kehumaksi. Eivätkä itse mitenkään korosta erinomaisuuttaan. Viestit ouhuvat puolestaan ja sillä siisti. Uskon että täällä palstallakin on niitä, joille toisen hyvä tuntuu olevan itseltä pois, vaikka ei edes tunneta muuta kuin palstakirjoitusten kautta.

Viestiin voi vastata kannustavasti tai sen asiaa arvostaen, ei siinä mitään leimaamisia minkäänlaiseksi kirjoittajaksi tarvita. Jokainen on tarpeeksi hyvä tänne kirjoittamaan , ei siinä jakoja tarvita.

• capt. cöpenick

Voimat ovat aina vaan vajentumaan päin. Puuhasin tänään 4-5 tuntia. Jo tänä aikana takki tyhjeni. Henkinen lama on pahempi. Saattaa koko päivä mennä päätä käännellessä. Muistin heikkeneminen tekee tilanteista turhauttavaa, aina samat esineet kateissa, avaimet lompakko jne.

On kuitenkin läheistukea. Veljet ja sisko usein kysyvät luurissa kuulumisia. Onmyös lohdullista kuulla, ikäkaveriltakin että ikääntyminen ei tule heillekään yksin.

Onhan tuo Rituliinille iso helpotus että kunta ottaa vetovastuun aviomiehen hoitamisesta. Ei ole oikein, että omaishoitajankin pitäisi rapautua samaan tilaan missä hoidettava on.
      Itse olen päässyt kuin koira riukuveräjästä kun vaimon halvaus vaatii ammattimaista kokopäiväistä hoitoapua.
      Hoitokoti on viimeisen päälle uusi ja siisti. Itsellä ei olisi minkäänlaisia mahiksia omaishoitajana.

• on niin vaikeaa että

Kapteeni

Voimat hupenee ja siksi kai omaishoitajuus on raskasta verrattuna siihen, mitä me naiset yleensä koemme lapsen/lapsien synnyttyä.

Kyllä silloinkin kysytään näitä hoito viettejä, että osaa ja haluaa hoitaa tämän "nyytin" elinkelpoiseksi ihmiseksi.

On siinäkin vaipanvaihtoa, syöttämistä ja nukuttamista joskus monelle aivan liikaa, jolloin tulee tauti "synnytysmasennus"?

Vaikeinta lienee lapsettomille naisille hoitaa dementoinut mies ja miehille ilmeisesti vielä vaikeampaa hoitaa vaimoaan, joka muuttuu lapseksi jälleen.

• monesti koettu

Eihän se synnytysmasennus tule vaipanvaihto väsymyksestä ym, vaan on hormonaalinen häiriö joillakin naisilla.
      Normaali nainen jaksaa nuo velvoitteet aivan hyvin!

• ! !!

Myöskin monet mielisairaudet eli psyykkiset sairaudet johtuvat useimmiten aivan kehon toiminnoista tai toimintojen häiriöistä,
        eivät mielenkään kummallisuudet ja sairaudet henkimaailmasta johdu ! !!

• :///

Olipa kummallinen mielipide. Ihan kuin synnytysmasennus olisi ihmisen oma vika.

Kaikkea muuta.

• :))
        ! !! kirjoitti:

Myöskin monet mielisairaudet eli psyykkiset sairaudet johtuvat useimmiten aivan kehon toiminnoista tai toimintojen häiriöistä,
        eivät mielenkään kummallisuudet ja sairaudet henkimaailmasta johdu ! !!

Jos joku mummo vielä nykymaailmankin aikaan luulee, että riivaajahenki on mielisairaaseen mennyt, ja että se sitte on vähemmän hieno?

• niii
        :)) kirjoitti:

Jos joku mummo vielä nykymaailmankin aikaan luulee, että riivaajahenki on mielisairaaseen mennyt, ja että se sitte on vähemmän hieno?

ei varmaakaa alzheimer sen hienompi ole kuin psyykkinen sairaus. vaikka on komee nimi sillä taudilla.

• nimi taudille
        niii kirjoitti:

ei varmaakaa alzheimer sen hienompi ole kuin psyykkinen sairaus. vaikka on komee nimi sillä taudilla.

Taudille annetaan aina nimi sen mukaan, kuka ne taudin oireet on määritellyt ja kirjoittaa muistiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      119
      3026
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      116
      2341
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      23
      1976
    4. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      239
      1904
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1895
    6. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      21
      1801
    7. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      100
      1586
    8. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      105
      1394
    9. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      65
      1144
    10. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      135
      1106
    Aihe